Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix  (gelezen 52400 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #25 Gepost op: 2008/07/31, 20:25:54 »
In overleg met ProfoX heb ik toendertijd automatix gebruikt op een test-partitie.
Het werkte prima, maar toen ik een uur later een distributie update deed, liep alles vast en moest ik opnieuw beginnen.
Dit kwam volgens mij, omdat er dingen geïnstalleerd waren, die niet in de repositories zitten, en dus ook niet geupdate werden.

Mijn idee staat dus nog steeds: je kunt na gebruik (waarschijnlijk) nooit meer upgraden en tussentijdse updates kunnen ook rampzalige gevolgen hebben.

Mijn advies: gebruik is op eigen risico, maar dan niet hier komen uithuilen :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #26 Gepost op: 2008/08/01, 20:04:53 »
Ik heb een review gelezen van met name de force--yes optie.
Feitelijk is het dan mogelijk om bepaalde kernel modules weg te gooien zonder dat er een backup mogelijk is (bijvoorbeeld kunnen terugvallen op een vorige kernel-versie voordat je ultamatix draaide).

Dat is niet netjes van ze, want je kunt dan inderdaad niet terugvallen.
Op hun forum deden ze voorkomen alsof dat zou zijn opgelost, maar in de volgende review lees ik dat ze het nog te vaak hanteren.
http://www.geekosophical.net/?p=186

Kortom: ik ga 'm wel proberen, maar dan onder virtualbox.

Monk.

Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #27 Gepost op: 2008/08/01, 20:13:41 »
Monkwarrior, ik ga het ook proberen maar dan een gewone install, ruimte genoeg.
En een gokje wagen met Russische roulette moet ook kunnen.
Eens kijken waar het schip strand met Ultamatix. Beter dat ik het test dan iemand die net begint.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Dave

  • Lid
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #28 Gepost op: 2008/08/01, 22:41:05 »
uhh nou als er veel kernel's in de opstart staan gooi ik er ook wat weg via synaptic hoor.
In principe kun je ze allemaal verwijderen uiteraard.
Dus snap dit commentaar niet zo.

Wil het niet verheerlijken maar op alle punten afbranden ben ik het ook niet mee eens.

Zag zelf graag een dergelijk script met alle zaken die via dit forum aanbevolen worden om eea compleet te krijgen.

een (nederlandstalige) iso met alles al included zou helemaal perfect zijn.

Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #29 Gepost op: 2008/08/01, 22:53:57 »
Wat let je, Dave ?
"Make your own distro"

Met dat als zoekterm in Google vind je aardig wat mogelijkheden. :)

Probeer er ook tijd voor te vinden, maar dat is dan voor een heel specifieke situatie. En dat doet hier niet terzake.

 Die van Ultamatix hebben zoiets gemaakt dat voor alles en iedereen moet werken... En dat zal dan misschien ook wel, maar dan moet je er achteraf niet veel meer aan willen veranderen.  En dan geef je toch een hoop vrijheid af, vind ik...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Dave

  • Lid
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #30 Gepost op: 2008/08/01, 23:16:01 »
Neuh heb die intentie(nog) en kennis niet.
Zit nog wat op forums af te zakken na lange maar fijne motordag.

Wil maar aangeven dat ik er op voorwaarden wel positief tegen over kan staan.

Hier op het forum was ook een poosje een script schrijver actief overigens.
Werd ook wat achterhaald door de nieuwere versies maar zoiets zou perfect zijn voor ons indien de standaard aanbevolen toevoegingen er in zaten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #31 Gepost op: 2008/08/01, 23:17:56 »
Citaat van: Dave
Neuh heb die intentie(nog) en kennis niet.
Zit nog wat op forums af te zakken na lange maar fijne motordag.

Wil maar aangeven dat ik er op voorwaarden wel positief tegen over kan staan.

Hier op het forum was ook een poosje een script schrijver actief overigens.
Werd ook wat achterhaald door de nieuwere versies maar zoiets zou perfect zijn voor ons indien de standaard aanbevolen toevoegingen er in zaten.
Tja, dit is toch al makkelijk zat, vind ik:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
« Laatst bewerkt op: 2009/05/01, 00:35:28 door Pjotr »

Offline Tom

  • Lid
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #32 Gepost op: 2008/08/01, 23:24:04 »
Vind ik ook, zelfs ik kom daar blindelings mee klaar.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Kev

  • Lid
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #33 Gepost op: 2008/08/02, 01:05:45 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Dave
Neuh heb die intentie(nog) en kennis niet.
Zit nog wat op forums af te zakken na lange maar fijne motordag.

Wil maar aangeven dat ik er op voorwaarden wel positief tegen over kan staan.

Hier op het forum was ook een poosje een script schrijver actief overigens.
Werd ook wat achterhaald door de nieuwere versies maar zoiets zou perfect zijn voor ons indien de standaard aanbevolen toevoegingen er in zaten.
Tja, dit is toch al makkelijk zat, vind ik:
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux
Ik heb de meeste van die handelingen zelf gescript in een scriptje dat volgens mij er 10 maal cleaner uitziet.
Maarja ik ben me dan ook diep aan het verdiepen in de materie van shellscripting.
In meer dan alleen BASH, ben nu bezig met scripts om te zetten van BASH naar ZSH.
Leuke hobbies heb ik toch, eigenlijk is het geen hobby, het is meer mijn intellectuele portfolio vergroten met zicht op een baan.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #34 Gepost op: 2008/08/02, 12:24:45 »
Gisteren avond even geprobeerd Ultamatix, gelijk een vast loper na aanklikken van het 10e? pakketje. Gewoon 8.04 installeren en dan multimedia+taalpaketten zo als beschreven wordt lijkt me toch makkelijker, aangezien je met Ultamatix als nog pakketjes moet aan klikken.
Als ik even meer tijd heb ga ik verder met testen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #35 Gepost op: 2008/08/02, 12:28:25 »
Hier staat er ook een artikel over, en ook reacties:

http://www.linux.com/feature/143414

Offline Dave

  • Lid
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #36 Gepost op: 2008/08/02, 13:20:25 »
Citaat van: Kev
Ik heb de meeste van die handelingen zelf gescript in een scriptje dat volgens mij er 10 maal cleaner uitziet.
Maarja ik ben me dan ook diep aan het verdiepen in de materie van shellscripting.
In meer dan alleen BASH, ben nu bezig met scripts om te zetten van BASH naar ZSH.
Leuke hobbies heb ik toch, eigenlijk is het geen hobby, het is meer mijn intellectuele portfolio vergroten met zicht op een baan.
een baan heb ik niet in de aanbieding maar wel nieuwsgierig naar het script.

Offline HP

  • Lid
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #37 Gepost op: 2008/08/02, 13:33:27 »
Citaat van: Kev
Leuke hobbies heb ik toch, eigenlijk is het geen hobby, het is meer mijn intellectuele portfolio vergroten met zicht op een baan.
Dan zou je ipv shell scripten je ook wat bezig kunnen gaan houden met PHP scripten, want daar is volop vraag naar. Als je webdesign leuk vindt..... gewoon doen. Maar weet natuurlijk niet hoe oud je bent wat je opleiding is etc want voor een baan wordt wel wat meer gevraagd dan alleen maar wat technische skills

Anyway, waarom ik op deze draad kwam: automatix en ultamatix, de naam alleen al! BRRRR!!!!!
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #38 Gepost op: 2008/08/02, 13:39:38 »
Citaat van: dvdmeer
Hier staat er ook een artikel over, en ook reacties:

http://www.linux.com/feature/143414
Ik snap niet waarom het artikel zo positief is. Hoe kan een programma dat je systeem sloopt gebruiksvriendelijk zijn? Ook het negatieve puntje dat Opera en Thunderbird niet in Ultamatix zitten snap ik niet. Die programma's zitten gewoon in Synaptic of nog makkelijker in Programma's toevoegen/verwijderen.

Het is dus terecht dat er zoveel negatieve reacties onder dat bericht staan. Het is vrij duidelijk:
Citaat
This is just "help_me_trash_my_system v. 2" and it's sad that it was even released.

Please, for the sake of your system, don't use this crap. You can do anything you need to do by simply learning the supported way to do things.

Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #39 Gepost op: 2008/08/02, 15:37:39 »
Pjotr
en anderen:

Dank voor de waarschuwing.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #40 Gepost op: 2008/08/02, 20:26:27 »
In een reactie op mijn eerder genoemde link laat nu de "creator" van zich horen:

Citaat
I am the creator of ultamatix, and thank you Jeremy for your kind words, even though it may look the same it is the changes in which I have done under the hood that make it much better then automatix ever was. My base for starting to write it was to read everything that was wrong with automatix and fix them. You can read the hige list of what was wrong with automatix as well as what I did to fix them on my forum http://forumubuntusoftware.info/viewtopic.php?f=2&t=1365&st=0&sk=t&sd=a&start=50&sid=22f2ef41c98de9e5bf1880e18efb3413#p14250

Thanks again,

TheeMahn

#
Jaja...

Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #41 Gepost op: 2008/08/02, 23:12:57 »
Beetje dom om op eigen houtje dit te gaan doen.

Stel dat het revolutionaire verbeteringen waren en nu automatix in een ??beter?? daglicht kwam was het veel handiger geweest dat hij zijn diensten aan hun had aangeboden.

Ook blijf ik het maf vinden dat mensen blijven denken dat iedereen op dit soort dingen zit te wachten.

Buiten het feit dat het totaal 0,0 toegevoegde waarde heeft aan (in dit geval) Ubuntu.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Kev

  • Lid
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #42 Gepost op: 2008/08/03, 00:46:12 »
Citaat van: HP
Citaat van: Kev
Leuke hobbies heb ik toch, eigenlijk is het geen hobby, het is meer mijn intellectuele portfolio vergroten met zicht op een baan.
Dan zou je ipv shell scripten je ook wat bezig kunnen gaan houden met PHP scripten, want daar is volop vraag naar. Als je webdesign leuk vindt..... gewoon doen. Maar weet natuurlijk niet hoe oud je bent wat je opleiding is etc want voor een baan wordt wel wat meer gevraagd dan alleen maar wat technische skills

Anyway, waarom ik op deze draad kwam: automatix en ultamatix, de naam alleen al! BRRRR!!!!!
Mja ik moet me niet bezig houden met PHP en dergelijke, ik moet administratief onderhoud uitvoeren aan Linux servers op mijn stageplaats en met wat geluk kan ik daar vast aangenomen worden.
Het stond in de listing die ik meegekregen had met kennis die ze verwachten dat ik bezit.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Dave

  • Lid
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #43 Gepost op: 2008/08/04, 18:09:01 »
Citaat van: Gandyman
Ook blijf ik het maf vinden dat mensen blijven denken dat iedereen op dit soort dingen zit te wachten.
.
Heb al meermalen mensen geholpen bij de (her)installatie en weet haast wel zeker dat wanneer ze het zelf moesten doen dergelijk programma omarmden.

BackwardsDown

  • Gast
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #44 Gepost op: 2008/08/04, 22:02:14 »
Vandaag kwam ik dit artikel tegen op Planet Ubuntu Users, en ik dacht, is misschien wel leuk om het jullie te laten zien. Ik heb geen idee of Qense een bekende hier is ofzoiets:
http://www.qense.nl/posts/ubuntu-nl-warns-for-ultimatix

Om verder bij het onderwerp te blijven ben ik het roerend eens met de heersende mening over Ultamatrix. Ik denk dat Ubuntu Mint hier een stuk beter in slaagt, omdat ze ook update's en dergelijken kunnen leveren.

Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #45 Gepost op: 2008/08/04, 22:39:28 »
Bemerk dat hij voor Pjotr verwijst naar diens website, en voor Johan naar z'n profiel.  Hij kent dus wel zijn weg hier op het forum...  Is ook geen "native English speaking person".
Toch een mooi stukje en een goede samenvatting. Hopelijk heeft het weer een paar mensen gered. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #46 Gepost op: 2008/08/04, 23:02:27 »
Volgens mij staat hij hier bekend als Sense.
https://wiki.ubuntu.com/Qense

Offline Kev

  • Lid
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #47 Gepost op: 2008/08/04, 23:27:43 »
Het is goed dat het ook in het engels beschikbaar is, zodat veel mensen er geen last van krijgen, laat ons dan wel opletten, dat er geen gebash van komt.
Maarja je merkt inderdaad op dat het script niet goed gebouwd is, ik ben een bash groentje maar zelfs ik heb dit door.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #48 Gepost op: 2008/08/05, 07:36:19 »
Ik heb binnen virtualbox inmiddels ultamatix probleemloos geinstalleerd op een 8.04.01 van Ubuntu.
Alles lijkt normaal te werken, ook updates via synaptic verlopen probleemloos.
Kortom: so far geen problemen, maar we gaan nog een paar maanden de vinger aan de pols houden.
Dus meer nieuws over een paar maanden :)

Monk.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #49 Gepost op: 2008/08/06, 18:33:21 »
Citaat van: Monkwarrior
Ik heb binnen virtualbox inmiddels ultamatix probleemloos geinstalleerd op een 8.04.01 van Ubuntu.
Alles lijkt normaal te werken, ook updates via synaptic verlopen probleemloos.
Kortom: so far geen problemen, maar we gaan nog een paar maanden de vinger aan de pols houden.
Dus meer nieuws over een paar maanden :)

Monk.
Dat kun je doen, maar hoe dan ook zal jouw ervaring niets veranderen aan het algemene oordeel over Ultamatix.

Een paar mensen hebben het script immers geanalyseerd (waaronder Johanvd, zie eerder in deze draad). Deze analyse is overduidelijk: het is rotzooi.

Dus: ook al zou jouw Ultamatix-systeem vlekkeloos draaien en blijven draaien, leuk om te horen dan, maar we blijven deze troep met klem afraden.