Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na upgrade installatie is GRUB windows vista kwijt  (gelezen 4518 keer)

Re: Na upgrade installatie is GRUB windows vista kwijt
« Reactie #25 Gepost op: 2010/05/24, 14:21:15 »
Ja, waarschijnlijk wel want ondertussen zijn wij van gedachten aan het wisselen.  ;)
Ik persoonlijk heb geen ervaringen met een pc waarop win voorgeïnstalleerd is met een recovery partitie. Zou ik ook niet willen. Ik wil installeren op een lege schijf.
1. Zou het kunnen dat de bootloader van windows zich op de recovery partitie bevindt
2. Hoe komt in godsnaam de extended partitie VOOR de windows partities. Zelfs als je ubuntu automatisch laat partitioneren (wat ik NOOIT doe) lijkt me zulks onwaarschijnlijk.
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline frank2627

  • Lid
Re: Na upgrade installatie is GRUB windows vista kwijt
« Reactie #26 Gepost op: 2010/08/12, 23:04:39 »
neen, was een hele tijd mijn laptop  kwijt wegens defect scherm, onder garantie, vele vele weken...

maar heb 'm vandaag terug en we beginnen terug aan het probleem. Ik moet zeggen ik begrijp niet erg veel van wat er op 't laatst gezegd is. Dus ik moet windows "naar voor" dus vooraan krijgen? Hoe aub?

Offline frank2627

  • Lid
Re: Na upgrade installatie is GRUB windows vista kwijt
« Reactie #27 Gepost op: 2010/08/13, 09:54:23 »

2. Hoe komt in godsnaam de extended partitie VOOR de windows partities. Zelfs als je ubuntu automatisch laat partitioneren (wat ik NOOIT doe) lijkt me zulks onwaarschijnlijk.

Het is VOLLEDIG automatisch gebeurd!

Offline jolo

  • Lid
Re: Na upgrade installatie is GRUB windows vista kwijt
« Reactie #28 Gepost op: 2010/08/13, 13:34:17 »
Dus ik moet windows "naar voor" dus vooraan krijgen?
Ik weet niet of dat wel mogelijk is, zonder Windows schoon opnieuw te installeren. Als je daarvoor je Recovery DVD/partitie gebruikt, dan kan het zijn dat daarbij alle Windows- en Linux partities worden verwijderd. Als je voor die optie kiest maak je vanzelf sprekend van te voren van al je onmisbare documenten een backup, op een backup media buiten je laptop.

Post eerst maar even een Gparted afbeelding van je laptop harddisk. Dat zou je kunnen doen via de eerder genoemde Parted Magic LiveCD. Ook zou je nog je /boot/grub/grub.cfg kunnen posten.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM