Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Swscanner (Simple Wireless/WiFi Scanner)  (gelezen 1170 keer)

DeGrijze

  • Gast
Swscanner (Simple Wireless/WiFi Scanner)
« Gepost op: 2009/04/24, 19:19:04 »
Op zich vind het toch wel treurig dat een goed bruikerbaar tooltje als de SWScanner niet meer te gebruiken is in de Ubuntu 9.04 release.
Met de HIER te downloaden "0.2.3-svn" versie was het onder Ubuntu 8.04 nog fijn werken met het SWScanner programma.
Heb inmiddels al verschillende pogingen ondernomen om in contact te komen met de mensen achter het  SWScanner tooltje, maar jammer genoeg ot op heden nooit iets retour vernomen, (jammer maar helaas het zij zo).
Vraag ik mij af of er hier binnen dit forum nu toevallig niet een aantal personen zitten die een poging zouden willen wagen om het  SWScanner tooltje voor als nog weer werkende te krijgen in en onder de huidige en bijvoorkeur ook de volgende Ubuntu release.

Gerard
« Laatst bewerkt op: 2009/04/24, 19:21:30 door Gerard »

Re: Swscanner (Simple Wireless/WiFi Scanner)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/24, 19:25:30 »
Systeem=>beheer=>synaptic?

Offline track

  • Lid
Re: Swscanner (Simple Wireless/WiFi Scanner)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/24, 19:35:18 »
Hoi Gerard,

????
 
en wat denk je hiervan:  http://packages.ubuntu.com/nl/jaunty/swscanner  ?

Vriendelijke groet,

track


p.s.: ik snap het niet dat zo vele mensen blijven proberen dergelijke progjes van waar dan ook te halen en niet vanuit de repo's ....
« Laatst bewerkt op: 2009/04/24, 19:37:21 door track »

Re: Swscanner (Simple Wireless/WiFi Scanner)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/24, 19:40:05 »
Maar waarom dan nog eens via packages.ubuntu als het gewoon via het menu kan?

DeGrijze

  • Gast
Re: Swscanner (Simple Wireless/WiFi Scanner)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/24, 20:04:35 »
Systeem=>beheer=>synaptic?
Wel dat is het punt dus, installeer deze en tracht hem vervolgens eens goed aan de praat te krijgen!
Want daar zit hem nu juist het probleem, het door / via Synaptic geinstalleerde pakket was al niet meer werkende in de vorige Ubuntu 8.04 versie.
Daar in tegen was het deze HIER te downloaden "0.2.3-svn" versie die wel werkte onder Ubuntu 8.04
Maar helaas in de huidige Ubunte 9.04 versie werkte deze HIER te downloaden versie ook niet meer.
En daar wringt nu dan ook net de schoen.

p.s.: ik snap het niet dat zo vele mensen blijven proberen dergelijke progjes van waar dan ook te halen en niet vanuit de repo's ....
Omdat deze repro versie het dus niet doet onder zowel de vorige Ubuntu 8.04 als de laatste Ubuntu 9.04 versie.

Gerard
« Laatst bewerkt op: 2009/04/24, 20:07:17 door Gerard »

Offline track

  • Lid
Re: Swscanner (Simple Wireless/WiFi Scanner)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/24, 20:22:13 »
En het is zeker geen vraag van een goede configuratie ?
(ik ken die SWScanner dus zelf niet, maar bij vele andere problemen is het net de config of een optie !)
De  man swscanner heb je al gezien ?  ( -> http://www.digipedia.pl/man/swscanner.1.html )

track

DeGrijze

  • Gast
Re: Swscanner (Simple Wireless/WiFi Scanner)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/25, 09:45:52 »
Beste track, natuurlijk had ik mij al door de man swscanner heen geworsteld, maar er helees niet veel wijzer van geworden.
Heb nu echt alles gedaan wat ik in mijn macht heb maar helaas krijg ik SWscanner programma niet meer werkende in Ubuntu 9.04 (baal daar dan ook behoorlijk van).

Gerard

Offline track

  • Lid
Re: Swscanner (Simple Wireless/WiFi Scanner)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/25, 10:25:02 »
Vologens de Wiki ( http://es.wikipedia.org/wiki/SWScanner ) is de SWScanner gebaseerd op de "wireless extensions"
Waarschijnlijk moet je die ook per synaptic binenhalen ?

En wil je soms iets nader uitleggen wat je hebt gedaan en wat telkens het resultaat was ?
(een flinke "die roitzooi werkt gewoon niet" helpt weinig bij het debuggen ..)

track