Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet spelletjes doen het niet meer  (gelezen 2017 keer)

Offline belticor

  • Lid
internet spelletjes doen het niet meer
« Gepost op: 2012/09/23, 09:46:44 »
Ik ben zopas overgestapt naar Ubuntu 12.04 en sommige internet spelletjes doen het niet meer. Ik heb gecontroleerd welke Flashplayer geinstaleerd is en dit blijkt de laatste versie te zijn van Adobe Flash Player (You have version 11,2,202,238 installed). Aan wat zou het kunnen liggen?

Offline RikRik

  • Lid
Re: internet spelletjes doen het niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/23, 10:25:40 »
Vrijwel alle online spelletjes maken gebruik van Java.
Lees deze topic eens, hier staat hoe je Java kan installeren en wat de nadelen zijn qua veiligheid:

http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/alarm-over-kritiek-java-lek-op-windows-mac-en-linux/

Offline jan11000

  • Lid
Re: internet spelletjes doen het niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/23, 10:27:55 »
Hier staan ook tips hoe java te installeren en andere codecs.
Dit wordt ook steeds getest met nieuwe versie's.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/23, 10:33:32 door jan11000 »

Offline jan11000

  • Lid
Re: internet spelletjes doen het niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/23, 10:31:08 »
Java en veiligheid:

Op een website over security zou je tav java het volgende kunnen doen,
http://www.youtube.com/watch?v=DHZPL8oS7Oo&feature=g-subs-u

1 java, openjdk verwijderen, en in je browser plugins tav java/openjdk/icetea verwijderen.
   Vaak heb je dit niet nodig. Zelf heb ik alles verwijderd.

Of
2 Wel installeren. Dan in firefox(of andere browser) de java/icetea uitzetten, java stripts niet uitzetten(is blijkbaar iets anders).
    Maar als je dan toch op een spelletjes site toch java nodig hebt(of java op je pc nodig voor software), dan 2e browser installeren      en hier wel java aan laten staan.
    Dus deze browser alleen gebruiken voor de site's met java.

Als extra nog plugins installeren, noscipt, adblock, en ghostery installeren als plugin, hier wordt je veel beschermd, en sommige site's moet je wel vrijgeven, dit kun je eenmalig of voor altijd doen. Maar bij vreemde site's ben je goed beschermd.

Re: internet spelletjes doen het niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/23, 11:04:27 »
Vrijwel alle online spelletjes maken gebruik van Java.
Lees deze topic eens, hier staat hoe je Java kan installeren en wat de nadelen zijn qua veiligheid:

http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/alarm-over-kritiek-java-lek-op-windows-mac-en-linux/

Vrijwel alle spelletjes op de bekende websites (spele.nl e.d.) maken gebruik van Flash en niet van Java.

Offline RikRik

  • Lid
Re: internet spelletjes doen het niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/23, 11:36:26 »
Vrijwel alle online spelletjes maken gebruik van Java.
Lees deze topic eens, hier staat hoe je Java kan installeren en wat de nadelen zijn qua veiligheid:

http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/alarm-over-kritiek-java-lek-op-windows-mac-en-linux/

Vrijwel alle spelletjes op de bekende websites (spele.nl e.d.) maken gebruik van Flash en niet van Java.
Je hebt gelijk Vistaus, ik gebruik m'n computer niet voor spelletjes en in de genoemde topic had ik aangegeven dat java nodig is voor spelletjes en werd vervolgens niet gecorrigeerd.
Java wordt geïnstalleerd door in softwarecentrum te zoeken naar en in installeren van "Niet-vrije multimedia-extra's voor Ubuntu" spele.nl zou dan moeten werken.

Offline belticor

  • Lid
Re: internet spelletjes doen het niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/23, 11:48:44 »
add-onderdelen gecheckt en deze add's zijn geinstaleerd:



Niet-vrije multimedia-extra's voor Ubuntu was ook al geinstaleerd

in het ubuntu software centrum heb ik 'Icedtea Java-plug-in' geinstaleerd zonder resultaten

Offline RikRik

  • Lid
Re: internet spelletjes doen het niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/23, 12:41:47 »
Met welke website heb je problemen?

Offline belticor

  • Lid
Re: internet spelletjes doen het niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/23, 12:54:48 »
Met welke website heb je problemen?
met twee spelen op FB: color lines en wordox

Offline RikRik

  • Lid
Re: internet spelletjes doen het niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/23, 13:07:58 »
Sorry, ik heb geen Facebook, misschien kan iemand met een FB Account je verder helpen..