Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video problemen sins update naar 11.10  (gelezen 753 keer)

Offline Toon_h

  • Lid
video problemen sins update naar 11.10
« Gepost op: 2011/10/24, 15:17:35 »
hallo,

Ik gebruik sins een tijdje ubuntu, ik ben hier altijd zeer tevreden over geweest en heb nooit grote problemen gehad.
Tot ik een aantal dagen geleden update naar 11.10, alles werkt goed en vlot op 1 probleem na wanneer ik een videobestand probeer af te spelen is de gehele video blauw :| (blauwe mensen, huizen, gras... alles gewoon).
Het probleem blijft hetzelfde bij verschillende players: movie player, banshee, VLC...
ook heb ik reeds geprobeerd een nieuwe videofile te gebruiken, via usb, nog steeds hetzelfde probleem.

Heeft iemand iets soortgelijks voorgehad of heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

bijvoorbaad dank Toon H

Re: video problemen sins update naar 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/24, 15:18:45 »
even nieuwsgierig, is dat bij fullscreen afspelen? En heb je 1 of twee monitoren er aan hangen?

Offline Toon_h

  • Lid
Re: video problemen sins update naar 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/24, 15:24:39 »
dit is zowel bij fullscreen als bij klein afspelen en er is slechts 1 monitor aangesloten.

Re: video problemen sins update naar 11.10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/02, 00:48:09 »
Ik heb precies dezelfde problemen na een nieuwe schone installatie van Ubuntu 11.10.

Het beeld is blauw gekleurd. Met VLC en Movie player

Gewone streaming video is gelukkig normaal van kleur

Offline jan11000

  • Lid
Re: video problemen sins update naar 11.10
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/02, 01:26:15 »
Videokaart driver verwijderen, en direct opnieuw installeren, zit normaal bij hardware drivers.

Re: video problemen sins update naar 11.10
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/02, 08:45:46 »
@ Jan,

Kan je aangeven hoe ik het beste de videodriver kan vervangen? Heb een Asus M4N78 pro moederbord. Ik ben een dummy, maar kan wel een beetje met de terminal overweg. Alvast bedankt.

Re: video problemen sins update naar 11.10
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/02, 23:10:14 »
Ik heb eens wat om me heen gevraagd.

Het lijkt me gemakkelijker en veiliger een oudere versie van mijn kernel te gebruiken bij het inloggen. Strakjes ben ik alles kwijt...of dubbel werk.

Heb net na jarenlange tevredenheid de nieuwste versie geinstalleerd. Jammer. Dit is de tweede flinke bug in een paar weken. Bij de vorige wilde het kernel helemaal niet opstarten en werkte ik ook maar met een eerdere kernel versie...

Er zal binnenkort wel weer een gerepareerde Update verschijnen...