Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taakbalk en multiple desktops  (gelezen 531 keer)

JCD

  • Gast
Taakbalk en multiple desktops
« Gepost op: 2008/11/03, 22:45:23 »
Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van ubuntu 8.04 naar kubuntu 8.10 en ik moet zeggen dat dit er goed bevalt. KDE4 ziet er erg goed uit en ook op het gebied van instellingsmogelijkheden valt het mij nog niet tegen. Het gebeuren rondom de widgets en plasma is even wennen maar naar een beetje stoeien blijkt dit allemaal zo slecht nog niet te werken.

Op dit moment loop ik echter nog tegen een probleem aan op het gebied van de multiple desktops. In vorige versies kon je altijd instellen dat alleen de programma's in de taakbalk weergegeven worden die geopend zijn in de huidige desktop. Standaard zet KDE4 álle programma's in de taakbalk (ook die van de niet actieve desktops) waardoor de balk snel vol staat . Weet iemand of dit bij KDE4 ook te veranderen is want ik kan deze optie nergens vinden.

alvast bedankt

Offline siegi

  • Lid
Taakbalk en multiple desktops
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/03, 22:51:12 »
Rechtse klik op je paneel, takenbeheer instellen > alleen taken van het huidige scherm tonen.

JCD

  • Gast
Taakbalk en multiple desktops
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/03, 22:56:49 »
Ja hoor, heel erg bedankt. Ik dacht al elke mogelijk plaats gehad te hebben waar ik instellingen kon veranderen, maar deze had ik nog gemist. Het is duidelijk nog even wennen dat er verschillende plaatsen op de taakbalk zijn waar je instellingen kunt veranderen. Je moet echt in widgets denken...