Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATi Drivers werkend krijgen ?  (gelezen 843 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
ATi Drivers werkend krijgen ?
« Gepost op: 2008/12/27, 11:00:51 »
Hallo,

Ik wil mijn ATi Radeon X1200 volledig werkend krijgen. Maar als ik Catalyst conrtol center start krijg ik een initialization error en zegt ie :

There was a problem initializing Catalyst Control Center Linux edition it could be caused by the folowing

No ATi graphics driver is installed, or the ATi driver is not functioning properly.
Please install the ATi driver appropriate for your ATi hardware, or configure using aticonfig

Hoe kan ik dit oplossen

Offline Ramana

  • Lid
Re: ATi Drivers werkend krijgen ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/27, 11:24:30 »
Bij mij lukte het door fglrx te installeren (m.b.v synaptic) en vervolgens de hardware driver wizard te starten.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: ATi Drivers werkend krijgen ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/27, 13:07:10 »
Bedankt ! het werkt :)

FrSu

  • Gast
Re: ATi Drivers werkend krijgen ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/28, 10:46:11 »
Bij mij lukte het door fglrx te installeren (m.b.v synaptic) en vervolgens de hardware driver wizard te starten.

Heb al veel gelezen en gezocht op het actief krijgen van ATI drivers en een oplossing lijkt nu binnen handbereik. Ik heb zowel op mijn laptop (Unichrome nogwat) als op mijn PC (ATI Radeon 9250) hiermee de nodige problemen gehad en weet nog steeds niet of ik dit via een driveroplossing afdoend kan oplossen.
 
Dus in aansluiting op de geboden oplossing even wat vragen over het gebruik van FGLRX, alvorens ik het ga toepassen.

Wat kun je hiermee? Is dit voor alle videokaarten een oplossing?


Bij mij (op de laptop) staan nu 6 typen FGLRX met extensies in het lijstje die ikkanaanvinken. Hoe weet je nu welke je moet kiezen, of pak je ze gewoon allemaal?

Groet,
Frits

Re: ATi Drivers werkend krijgen ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/28, 11:39:11 »
Hallo Frits, antwoord op je eerste vraag: http://en.wikipedia.org/wiki/Fglrx
Wat betreft je tweede vraag, ik gebruik geen Ati kaarten. Dus daar kan ik je niet mee verder helpen helaas. Ik weet wel dat Unichrome aangeeft dat het een Via grafische chipset betreft. Die zou het goed moeten doen met de xserver-xorg-video-openchrome driver. Geen 3D, dat zit er niet in.