Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren via USB schijf  (gelezen 811 keer)

Offline Rulus

  • Lid
Installeren via USB schijf
« Gepost op: 2008/08/11, 09:57:59 »
Aangezien mijn cd-drive kapot is wil ik Ubuntu installeren via mijn externe USB schijf. Ik heb het .iso bestand uitgepakt en in een mapje 'boot' gezet op de tweede partitie (er staan twee ext3 partities op de schijf).

Als ik mijn pc opstart met de harde schijf aangesloten en ik tik het volgende in de Grub commandolijn dan start de installatie, maar na de keuze van taal, land en toetsenbord komt de melding dat hij "de installatie cd-rom niet kan mounten".
root (hd1,2)
kernel /boot/install/vmlinuz
initrd /boot/install/initrd.gz
boot
Ik vermoed dat ik hem op één of andere manier duidelijk moet maken dat hij de cd niet in de cd-rom drive moet zoeken maar dat die dus op de harde schijf staat. Iemand ideeën?

Installeren via USB schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/11, 13:13:25 »
http://unetbootin.sourceforge.net/ dit iets voor je?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rulus

  • Lid
Installeren via USB schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/11, 16:11:44 »
Misschien wel, maar ik zou het graag eerst op deze manier proberen. Er zijn een hoop verschillende mogelijkheden om te installeren zonder cd en ik wil met de gemakkelijkste beginnen ;)

Offline Rulus

  • Lid
Installeren via USB schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/12, 14:21:29 »
Het is opgelost. Ik moest een aangepaste versie van vmlinuz en initrd.gz opstarten, niet degene die op de cd staan. Deze versies zoeken op alle aangesloten media naar een installatie .iso dewelke dan gestart wordt. Werkt fantastisch! :)

(Bewerkt:)
Voor alle duidelijkheid, voor deze methode moet je dus het .iso bestand niet uitpakken zoals ik eerst deed, gewoon de .iso op je externe schijf zetten (bij voorkeur niet ergens ver weg in verschillende mappen maar gewoon in de hoofdmap) volstaat.

Installeren via USB schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/12, 19:09:58 »
Mooi dat het opgelost is Rulus en fijn dat je de oplossing erbij zet. Hebben anderen er ook wat aan.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.