Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidskaart in Ubuntu 14.04 lts (en linux mint) wordt niet meer herkend.  (gelezen 1916 keer)

Offline transalp

  • Lid
Na installeren van msi nvidia geforce 210, heb ik mijn geluidskaart vanwege de beschikbare ruimte, in een naastgelegen slot moeten plaatsen.
De geluidskaart wordt nu niet meer herkend.

Bij geluid in configuratie staat nu alleen als uitvoer de high definition audio controller hdmi: HDA-Intel - HDA NVidia     HDA NVidia at 0xfcffc000 irq 17
en: TV FM stereo invoer analoog SAA7134 - SAA7134        saa7133[0] at 0xfddfe000 irq 17
Dit laatst is wel van mijn geluidskaart, dit is een coax aansluiting voor kabel tv.

En nee in het BIOS is dit niet te veranderen ( het slot dus) en ook geen jumper op het  moederbord, er staat in de handleiding van het moederbord dat een nieuwe kaart vanzelf herkend wordt.

Er staat Ubuntu 14.04 lts en Linux mint Petra laatse versie in dual boot op.
Ik hoop dat iemand een goede tip heeft om dit op te lossen,
alvast bedankt,Ton

« Laatst bewerkt op: 2014/05/02, 16:18:59 door transalp »

Offline avl

  • Lid
Amateur tip:
Kaart er opnieuw in plaatsen. Het nieuwe slot kan in de loop der tijden stof verzameld hebben....

Offline transalp

  • Lid
Bedankt voor de tip,
maar geluidskaart al vervangen. heb nu geluid in Linux mint, in Ubuntu alleen het linker (?)
kanaal.
Wat is dat nu weer ;)

Offline Henkp

  • Lid
Misschien heb je hier wat aan, in het softwarecenter van Ubuntu puls in typen en daar heb ik PulseAudio Volume Control  van daar geïnstalleerd vanmiddag. Nadat ik Xubuntu had geïnstalleerd en ik helemaal geen geluid hoorde, met dat progje heb ik nu heel goed geluid.
Veel succes

Offline transalp

  • Lid
Ja, zal ik eens proberen, bedankt!