Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord  (gelezen 1195 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Sinds de overstap naar 13.10 krijg ik na opstart een invulwindow'tje, zeer vermoedelijk gekoppeld aan dash, dat me vraagt voor mijn gmail-adres het paswoord in te vullen. Zelfs als ik dat doe, blijf ik de foutmelding krijgen dat ik het verkeerde paswoord ingeef.

Waarom krijg ik de melding "authentication required"?
Wat is hier eigenlijk de bedoeling van?
Hoe krijg ik die melding weg?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/28, 23:35:53 »
Mijn vader had dit ook. Ik volg dit draadje dus even want ik ben wel benieuwd of er een oplossing is.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/28, 23:40:37 »
Behalve dat dit hinderlijk is, levert het (voorlopig en voor zover ik kan zien) géén verdere problemen op. Ik moet dus gewoon effe op "annuleren" klikken en kan vervolgens gewoon verder werken in Ubuntu.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/28, 23:42:54 »
@Jenske: Heu!! En dan vul jij daar dat wachtwoord ook nog in ook? Nou ja, ik kan me daar wat bij voorstellen. Maar dat is een totale no go dan in mijn ogen.

Welke versie is dat? De gewone Ubuntu 13.10? Ik dacht aan een overstap van Xubuntu 13.04 naar idem 13.10.

Ik googlede op ¨ubuntu asks for gmail password" en kreeg nogal wat interessante hits. Even verder kijken dan maar - morgen ... .

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
« Laatst bewerkt op: 2013/10/28, 23:47:19 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/28, 23:45:13 »
Waarom wordt je Gmail-wachtwoord gevraagd? Heb je iets van een Gmail-indicator of webapp geïnstalleerd?

Re: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/29, 00:11:25 »
13.04 en zeker 13.10 heeft een mail-integratie ; vermoedelijk is het die module die steeds weer de kop op steekt.

Voor mij is momenteel 13.10 gewoon omgezet naar 12.04.3 omwille van de vele, heel vele, bugs in 13.10.
Alle contacten die ik heb, heb ik afgeraden om deze versie te gebruiken (en dat is de eerste keer dat ik dat doe) .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Jenske

  • Lid
Re: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/29, 01:34:46 »
@jvecht

"Hij" vraagt inderdaad naar mijn paswoord. En vervelend genoeg was ik de eerste maal verleid om dit in te vullen.
Naar mijn gevoel -- let op: gevoel en dus géén kennis -- zou het kunnen te maken hebben met een unity-lens voor foto's, die ook automatisch inlogt op picasa webalbums. Alleen is de grap dat ik zelf geen picasa gebruik.

Klinkt inderdaad allemaal nogal knoeierig. Ik hoop echt dat 13.10 geen vloek met zich meevoert. Voorlopig lijkt alles nog goed te draaien bij mij ...
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Re: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/11, 18:20:37 »
Ben ik de enige die dit probleem ervaart? Het blijft immers maar duren en begint stilaan wel m'n keel uit te hangen.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/11, 19:55:27 »
Heb je toevallig de tweefactorauthenticatie aangezet in je Gmail? Dus dat je een smsje krijgt als je in wil loggen?
https://support.google.com/accounts/answer/180744?hl=nl

Re: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/12, 07:28:44 »
Heb je onder online accounts je google account aangezet?  Als je daar alles uitzet dan zou je mijn inziens van de meldingen af moeten zijn.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Dash vraagt "authentication required" en vraagt mijn gmail-paswoord
« Reactie #10 Gepost op: 2013/12/12, 14:10:58 »
Behalve koppelingen met je google account in evolution of een chatprogramma kan het blijkbaar ook hierin zitten.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gcr/+bug/1044549

Oplossing is daar hernoem (of verwijder)  ~/.config/goa-1.0/accounts.conf
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10