Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi  (gelezen 603 keer)

Offline Quadran

  • Lid
Wifi
« Gepost op: 2012/12/24, 16:36:21 »
Beste, Krijg maar geen internet via wifi opgestart, zelfs mijn netwerken ziet hij niet, precies of de kaart werkt niet.
Graag had ik draadloos gewerkt op mijn laptop (die nu nog op windows draait) EN mijn desktop die nu draait op een dualboot van Ubuntu 12.04 en Mint 13. Indien dit niet gaat kan ik ook nog altijd via een kabel naar mijn desktop gaan, maar toch liever draadloos hé. In mijn desktop zit er een linksys WAP die onder windows wel werkte maar momenteel dienst weigert onder de linux distro's.
Indien het via een kabel moet gebeuren dan gaat hij over een router van linksys moeten gaan.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wifi
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/24, 16:39:15 »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wifi
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/24, 18:53:58 »
Voordat 12.04 uit kwam moest ik bij gesloten-source-drivers zijn, om mijn BTC laptop te laten werken met WiFi.
Dit, terwijl de harde waar toch al zeker 5 jaar oud is.
Tip: Installeer de closed-source drivers en schakel bluetooth uit, op mijn BTC laptop werkt dat goed.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Quadran

  • Lid
Re: Wifi
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/25, 12:09:22 »
Tip: Installeer de closed-source drivers en schakel bluetooth uit, op mijn BTC laptop werkt dat goed.

Waar kan ik die vinden, moet ik dat gewoon ingeven en laten zoeken naar closed-source drivers?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wifi
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/25, 12:18:34 »
In Xubuntu 12.04:
menu > Instellingen > Exta stuur-programma's
Hopelijk worden ze aangegeven, e.e.a. is afhankelijk van de hardewaar ........ Succes !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.