Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vimeo trager dan YouTube+audiobestanden  (gelezen 731 keer)

Offline yJi

  • Lid
Vimeo trager dan YouTube+audiobestanden
« Gepost op: 2014/12/06, 11:23:28 »
Een Vimeo opgenomen filmpje heeft bij mij altijd pauzes tussendoor het opladen.
En soms ook nog wel wanneer het hele bestand geladen is, dan ook af en toe toch een ongewenste pauze.
Op YouTube helemaal niet, hoe lang die film dan ook maar is.

Komt dat omdat een Vimeo film altijd een HD film is en YouTube is dat niet.
Mijn joybook heeft immers al 8 jaar als ouderdom en dat zal hier ook wel een rol in zijn waardoor dat zo is met Vimeofilms.

Ook nog even over een audiobestanden van ruim 3 uur. Daar staat ook een bestand van 50 min. op.
Dat gesprek van 50 min. wil ik graag apart opslaan.
Kan ik dat ook apart opslaan? Zo ja, hoe dan?

bij voorbaat dank.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Vimeo trager dan YouTube+audiobestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/06, 12:00:58 »
Ik heb ook die ervaring dat filmpjes van Vimeo niet altijd vlot afspelen terwijl dat bij Youtube meestal wel vlot gaat.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vimeo trager dan YouTube+audiobestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/06, 12:01:28 »
Ook met Vimeo filmpjes kan je HD afzetten, zodat het sneller streamt. Dat het allemaal trager gaat dan youtube hangt misschien samen met het feit dat de servers van Vimeo minder krachtig zijn?

Het is beter elk afzonderlijk probleem in een aparte post aan te brengen om chaos te vermijden. Ik ga daarom hier niet in op je tweede vraag. 

Offline RikRik

  • Lid
Re: Vimeo trager dan YouTube+audiobestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/06, 12:17:10 »
Komt dat omdat een Vimeo film altijd een HD film is en YouTube is dat niet.
http://vimeo.com/channels/staffpicks/113397445
Je kan HD uitschakelen door het de logo HD te klikken, het laden gaat veel sneller, en schokt misschien minder.
Had je dit al geprobeerd?

Edit: ik heb het filmpje, in de link die ik gaf, getest op mijn oude  dual core pc met Ubuntu 14.10  en op een pc met een snelle Intel Core i7 processor , met windows 8.1,  van iemand anders,  ik zie geen verschil.. ook niet in de HD stand
« Laatst bewerkt op: 2014/12/06, 17:01:30 door RikRik »

Re: Vimeo trager dan YouTube+audiobestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/06, 13:45:36 »
Ik heb niet echt ervaring met Vimeo, maar bij YouTube is een film altijd HD bij mij. De bewering van de TS is dus onjuist, want het is ofwel wél altijd HD ofwel bij een deel van de mensen (zoals bij mij).

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vimeo trager dan YouTube+audiobestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/06, 14:54:40 »
De bewering van de TS is dus onjuist, want het is ofwel wél altijd HD ofwel bij een deel van de mensen (zoals bij mij).
Dat is grof geformuleerd ten aanzien van de topicstarter. Ook jou bewering is hier trouwens niet noodzakelijk juist: bij Youtube kan ook jij je resolutie instellen. Bovendien, als een film niet in HD opgeladen werd op Youtube, zal de film voor niemand in HD zijn.

Re: Vimeo trager dan YouTube+audiobestanden
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/06, 14:58:55 »
Daarom zei ik ook: ofwel bij een DEEL van de mensen. Wat dus blijkt te kloppen.

En ja, je kan je resolutie instellen maar ik dacht dat het argument ging over de standaardresolutie, niet over de in te stellen resolutie.

Offline yJi

  • Lid
Re: Vimeo trager dan YouTube+audiobestanden
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/07, 23:49:22 »
Nu om even de hele aak kort te sluiten...in Vimeo was ik niet bewust dat je dit welkunt instellen, maar bij YouTube weet de TS dat dit welkan, en af en toe ook wel doe. Maar dat speelt ie wel altijd regelmatig af in YouTube!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro