Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: azureus start niet op  (gelezen 2196 keer)

kinematic

  • Gast
azureus start niet op
« Gepost op: 2006/05/23, 21:05:02 »
hey mensen!
ik heb vandaag ubuntu geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben...een zeer mooie gnome-based distributie!
ik heb alleen een probleempje...ik heb de tarball van azureus van sourceforge gedownload,uitgepakt en een starter gemaakt naar /home/kinematic/azureus/azureus.
hiermee kan ik azureus opstarten onder elke andere distributie behalve nu met ubuntu.
heeft iemand een idee wat hier gaande kan zijn want ik installeer het liever niet met synaptic...te veel afhankelijkheden ;-)
en nog wat anders....ik dacht dat 6.06 nog in beta zat maar na de updates gevlogd na deze verse installatie is de beta verwijzing verdwenen.

Azalin

  • Gast
azureus start niet op
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/23, 21:07:40 »
Heb je wel java runtime gesinstalleerd? Azureus maakt zwaar gebruik van Java dus dat moet wel geinstalleerd staan.

azureus start niet op
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/23, 21:23:44 »
sudo apt-get install sun-java5-jre azureus

Niks handmatig doen, daar heb je computers voor :)

budster

  • Gast
azureus start niet op
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/23, 21:24:27 »
Het allersterkste punt van ubuntu IS het debian package systeem. (onderliggende techniek van synaptic)

Ik zal het niet snel zeggen tegen iemand maar als je iets tegen het package systeem hebt (wat je goed recht is) dan maak je het jezelf niet echt makkelijk op ubuntu. Als je liever echt heel veel controle wilt hebben over wat je precies installeert dan zijn er andere distributies die veel geschikter voor jou zijn.

6.06 staat nog week in beta. wellicht is er iemand overijverig geweest. en alvast de beta verwijzing weg gehaald.

budster

  • Gast
azureus start niet op
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/23, 21:26:07 »
Citaat van: Dennis
sudo apt-get install sun-java5-jre azureus

Niks handmatig doen, daar heb je computers voor :)
Ik begrijp uit zijn post dat hij het juist met de hand wilt doen.

azureus start niet op
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/23, 21:29:13 »
Ja, maar dat is dus nogal nutteloos. Die dependencies zijn er niet voor niks.

Azalin

  • Gast
azureus start niet op
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/23, 21:36:22 »
Precies :-D

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
azureus start niet op
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/23, 21:40:23 »
Citaat van: kinematic
ik heb de tarball van azureus van sourceforge gedownload,uitgepakt en een starter gemaakt naar /home/kinematic/azureus/azureus.
hiermee kan ik azureus opstarten onder elke andere distributie behalve nu met ubuntu.
heeft iemand een idee wat hier gaande kan zijn want ik installeer het liever niet met synaptic...te veel afhankelijkheden ;-)
Ubuntu is 1 cd, geen 5 dvd's. Daarna installeer je wat je wil. Synaptic zorgt ervoor dat wat nodig is voor een programma ook meekomt en wordt ge

kinematic

  • Gast
azureus start niet op
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/23, 22:42:03 »
no offence jongens maar ik ben geen n00b meer.
met azureus zijn alleen de dependencies nodig die in de tarball zitten(afgezien van sun jave jre)
de reden dat ik deze azureus wil draaien is dat ze bij ubuntu azureus nogal aangepast hebben...ik kan niet de plug-ins installeren die ik wil hebben.
nouja...dan maar ktorrent.

budster

  • Gast
azureus start niet op
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/23, 22:59:17 »
Het was mij wel duidelijk dat je wat meer controle wilde als in het systeem voorzien, juist het package systeem van ubuntu (debian) onderscheid het van andere distributies. Ik probeerde niet te suggereren dat je een n00b was, en ik neem aan medeforum gebruikers ook niet. Ieder wilde alleen op zijn manier laten weten dat het ZEER aan te raden was gebruik te maken van het systeem.

Waarom het bijvoorbeeld niet zou kunnen werken is omdat er bij Debian (en waarschijnlijk ook Ubuntu) een aantal paden anders staan, de makers van azureus hebben hier natuurlijk nooit rekening mee gehouden. En nagenoeg iedereen Ubuntu zal gewoon de package installeren, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.

Mare ktorrent gebruiken kan natuurlijk ook, optie 3 :)

kinematic

  • Gast
azureus start niet op
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/23, 23:42:23 »
het package systeem van ubuntu is idd erg goed...mijn andere distro gebruikt apt/synaptic ook maar dan voor rpm's(PCLinuxOS)en als je het mij vraagt zou apt/synaptic de standaard moeten worden.
maar toch zou het met azureus zo moeten werken...kijk hier maar eens: http://easylinux.info/wiki/Ubuntu_dapper#How_to_install_P2P_BitTorrent_Client_.28Azureus.29

budster

  • Gast
azureus start niet op
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/24, 00:08:22 »
ja inderdaad, maar wel vreemd dat ze van de tarball uitgaan, ik heb door handmatig dingen te installeren al zovaak een systeem om zeep geholpen ik houd het netjes bij de packages. Nokia heeft een developerskit voor hun mobiele telefoons ik heb toen maar netjes redhat geinstalleerd om daarmee te spelen.