Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?  (gelezen 741 keer)

Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Gepost op: 2015/10/19, 19:22:57 »
Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?

Ivm keuze aanschaf.
Welke werkt met linux? Of allebei?

(En waar vind ik dat soort informatie zelf als het niet op de beschrijving staat?)
« Laatst bewerkt op: 2015/10/19, 19:25:26 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/19, 19:29:31 »
philips dvt 2000
http://www.dictation.philips.com/nl/producten/product/voice_tracer_digitale_recorder_dvt2000/specifications/
Besturingssysteem: Windows 8/7/Vista/XP, Mac OS 10.8/10.7

Olympus VN-733PC
http://www.olympus.nl/site/rmt/media/consumer/pim/_manuals_ss2014_/VN-731_732_733_MANUAL_NL.pdf (PDF)
Microsoft Windows XP/Vista/7/8 standaard installatie
Macintosh Besturingssysteem    Mac OS X 10.5 tot 10.9 standaard installatie
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Frederik

  • Gast
Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/19, 20:02:01 »
Heb geen verstand van die dingen maar er wordt aangegeven dat audio en muziek in MP3 of WAV formaat uitgevoerd worden. Met die bestandsformaten heeft Linux geen probleem.

Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/19, 22:44:21 »
Als de bestanden ook als wave of mp3 op de micro-sd geplaatst worden kan ik dat volgen.

Ik vroeg me eigenlijk meer af hoe het zit met het aansluiten op de linux-pc voor het rechtstreeks uitlezen? Of deze dan gewoon herkent wordt?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/19, 23:44:31 »
Arm konijn, als je nou gelijk had gezegd dat dit dictafoons zijn was ik wel eerder in het toetsenbord geklommen :D !

Ik heb namelijk een Philips dictafoon. Die prik ik domweg in een linux bak met een USB kabel en dan zie ik de bestandsstructuur en de MP3 bestanden. Ik heb er nog één van een goedkope Chinees merk. Werkt net zo, alleen een half onbegrijpelijk menu. Of dat altijd zo zal zijn bij alle types is vers twee, maar dat is wellicht bij de winkel even te vragen?

Standaard doe ik een google zoeken bij dit soort dingen, maar dat leverde niet echt wat op. Mijn Philips dictafoon is ook niet jouw type. Maar die dingen moeten het toch ook doen op een Mac.

Overigens, wat moet je nu met een dictafoon? Het is dat ik ze al had en het zijn verder,  nu het geen bandjes meer heeft, erg handige dingen.  Gebruik de Smart Voice recorder app op je telefoon! Tot 44.1 KHZ (CD kwaliteit). Helaas geen stereo. Kosten 0 euro. Je kan de bestanden opslaan op het afzonderlijke SD geheugenkaartje. Dan heb je ruimte zat.

Heb je hier wat aan?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/10/20, 07:04:43 »
Inderdaad zijn er hele goede, gratis apps voor je smartphone (ongeacht welk OS), dat raad ik eveneens aan :)

Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #6 Gepost op: 2015/10/20, 09:33:02 »
Inderdaad zijn er hele goede, gratis apps voor je smartphone (ongeacht welk OS), dat raad ik eveneens aan :)

Dat is zeker een goede tip Vistaus die ik zelf ook al eerder toegepast heb.
Toch heeft een dicteerapparaat wel zijn voordelen als het voor meer dan weinig gebruik is. En je kunt voor een dicteerapparaat niet vet bekeurd worden als je er mee in je handen rijdt.  ^-^

@jvecht. Dan denk ik dat ik maar de gok neem op de Philips.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #7 Gepost op: 2015/10/20, 10:04:09 »
Succes!

Mijn Philips doet het fijn. Ik hang hem elke week om de nek van onze waterpolocoach. Zo heb ik de speeches in de drie pauzes bij de wedstrijden. Dat hebben ze lekker niet bij Studio Sport en mijn video's wel!




Zwemsportvideo. 100% Linux sportplezier!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #8 Gepost op: 2015/10/20, 15:51:09 »
Inderdaad zijn er hele goede, gratis apps voor je smartphone (ongeacht welk OS), dat raad ik eveneens aan :)

Dat is zeker een goede tip Vistaus die ik zelf ook al eerder toegepast heb.
Toch heeft een dicteerapparaat wel zijn voordelen als het voor meer dan weinig gebruik is. En je kunt voor een dicteerapparaat niet vet bekeurd worden als je er mee in je handen rijdt.  ^-^

@jvecht. Dan denk ik dat ik maar de gok neem op de Philips.
Die kan je net zo goed als een smartphone gewoon vast zetten..Met voorkeur natuurlijk zo dicht mogelijk bij je mond..Dus een houder met een zuignap..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #9 Gepost op: 2015/10/20, 16:24:48 »
Citaat van Lowlands (hierboven)
Citaat
Met voorkeur natuurlijk zo dicht mogelijk bij je mond..Dus een houder met een zuignap..
....in de mond, net als een lolly dus?
@Mod: sorry voor de off-topic, maar kon  niet laten.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #10 Gepost op: 2015/10/20, 19:59:56 »
Inderdaad zijn er hele goede, gratis apps voor je smartphone (ongeacht welk OS), dat raad ik eveneens aan :)

Dat is zeker een goede tip Vistaus die ik zelf ook al eerder toegepast heb.
Toch heeft een dicteerapparaat wel zijn voordelen als het voor meer dan weinig gebruik is. En je kunt voor een dicteerapparaat niet vet bekeurd worden als je er mee in je handen rijdt.  ^-^

@jvecht. Dan denk ik dat ik maar de gok neem op de Philips.

Dat kan wel. Volgens de wet mag je niks in je handen houden terwijl je rijdt, geen telefoon, geen CD, geen dicteerapparaat.

Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #11 Gepost op: 2015/10/21, 17:03:16 »
Dat kan wel. Volgens de wet mag je niks in je handen houden terwijl je rijdt, geen telefoon, geen CD, geen dicteerapparaat.

Klopt geloof ik wel een eind. En als het puntje bij paaltje komt mag je helemaal niets wat je rijgedrag kan beinvloeden. Dus ook niet flirten met dat chicky wat naast je rijdt. ^-^
Wel met dat verschil dat alleen een mobiele telefoon als enige specifiek in de wet genoemd wordt en er ook gericht op gehandhaafd wordt.
Als ik het goed heb kan er ook geen bekeuring uitgeschreven worden voor bijvoorbeeld de mic van een cb of een portofoon. Waarom dan een dictafoon wel?

Ik heb mijn vraag al wel een eindje beantwoord gekregen dus gooi hem op opgelost.
Eventuele aanvullende opmerkingen zijn welkom. Off topic gegein ook geen probleem wat mij betreft. Altijd leuk een lolletje. ;D
« Laatst bewerkt op: 2015/10/21, 17:04:54 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #12 Gepost op: 2015/10/21, 20:16:01 »
In Wegmisbruikers zie ik anders steeds dat mensen bekeurd worden voor het vasthouden van de meest ridicule dingen tijdens het rijden, van CD's tot telefoons tot een doosje snoep. De agenten zeggen zich elke keer op de wet te beroepen. Tja...

Offline softbart

  • Lid
Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #13 Gepost op: 2015/10/22, 09:34:56 »
In Wegmisbruikers zie ik anders steeds dat mensen bekeurd worden voor het vasthouden van de meest ridicule dingen tijdens het rijden, van CD's tot telefoons tot een doosje snoep. De agenten zeggen zich elke keer op de wet te beroepen. Tja...
artikel 25 ??

groet,

Theo

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Linux en...Olympus VN-733PC of philips dvt 2000 ?
« Reactie #14 Gepost op: 2015/10/22, 09:47:47 »
Wegmisbruikers? Ach, dat programma biedt een totaal vertekend beeld van de werkelijkheid.

Wat ik in het verkeer werkelijk zie is totaal anders dan wat die uitzendingen suggereren. Je zou zowat gaan denken dat het een soort advertorial is van de overheid om verkeersdeelnemers braaf te houden. Het lijkt me helemaal niet moeilijk een hele uitzending te maken met allerlei misstanden in het echte verkeer, maar dan natuurlijk zonder die auto met politie erin.

Ik heb er wel eens aan lopen denken, maar ja, wat moet je dan met de privacy, hè? Ik snap dan ook niet waarom al die zogenaamde wegmisbruikers toestemming geven voor de uitzending. Of is dat een kwestie van geen nee meer durven zeggen?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021