Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Website ubuntu-nl.org  (gelezen 1761 keer)

Website ubuntu-nl.org
« Gepost op: 2012/05/15, 20:17:18 »
Hee mede Ubuntu mensen!

Vandaag heb ik de flyers van Ubuntu uitgedeeld in mijn woonplaats. Leuk om te doen en de flyer is lekker duidelijk.
Toch zat ik eens even kritisch te kijken naar de website van Ubuntu-nl, bekende van Ubuntu is het helemaal duidelijk en weet je al genoeg maar ik denk toch he, dat als iemand nou zo flyer krijgt en hij is niet zo icter ofzo dan is het vrij onduidelijk wat Ubuntu is, ook qua presentatie op de website. Is het misschien een idee om bijvoorbeeld de desktop (http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu/desktop) page op de homepage te doen? Zodat men direct een introductie vind van het systeem? Daarna duidelijk een download knop een een goede handleiding om Ubuntu te installeren???

Zo maar even kritisch blik om Ubuntu nog beter te promoten!

Idee?
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Re: Website ubuntu-nl.org
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/15, 20:51:28 »
Ik vind dat niet helemaal een goed idee. De introductie as is is beter IMHO.

Trouwens, we hebben al een ideeën-topic, volgende keer graag daar inzetten ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/de-website-code-bugs-support-requests/

Re: Website ubuntu-nl.org
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/15, 21:11:59 »
Dan verschillen we van mening. Waarom denk je van niet dan? Direct beginnen met presenteren van het systeem zoals ubuntu.com dat ook doet is toch veel beter voor nieuwe mensen? Hoe zie jij het dan?

Thanks voor de tip dude!
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Re: Website ubuntu-nl.org
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/15, 21:12:12 »
Ik zal het even op onze mailinglist gooien om te kijken wat mijn collega's ervan vinden ;)
Dit is trouwens een zaak voor het webteam en niet voor de andere teams, femke. Tuurlijk mogen andere teams ook hun mening geven, maar uiteindelijk is het het webteam dat bepaalt of dit door kan gaan of niet (het webteam waar ik ook in zit) ;)

Re: Website ubuntu-nl.org
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/15, 21:57:25 »
Inderdaad is een kleine toelichting wel netjes op de startpagina, voeg toe wat Ubuntu is op de Home page zou ik zeggen, hoef maar een klein stukje te zijn. Of misschien een slideshow?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Website ubuntu-nl.org
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/15, 23:17:14 »
Inderdaad is een kleine toelichting wel netjes op de startpagina, voeg toe wat Ubuntu is op de Home page zou ik zeggen, hoef maar een klein stukje te zijn. Of misschien een slideshow?

Dat vind ik wel een prima idee, maar niet heel die desktop-pagina.

Re: Website ubuntu-nl.org
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/16, 09:54:21 »
Inderdaad is een kleine toelichting wel netjes op de startpagina, voeg toe wat Ubuntu is op de Home page zou ik zeggen, hoef maar een klein stukje te zijn. Of misschien een slideshow?

Dat vind ik wel een prima idee, maar niet heel die desktop-pagina.

Nah, igg een soort introductie, zodat men direct in aanmerking komt met Ubuntu zelf en niet met een afrikanse meneer die super slecht te verstaan is ;)  het gaat immers om het os toch?
Maar uhh vistaus, wat is de reden waarom men het zo heeft gedaan?

Thanks btw dat je hem in de vergadering gooit ;)
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Offline johande

  • Lid
Re: Website ubuntu-nl.org
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/16, 09:59:35 »
kan ik deze flyers ergen downloaden/afdrukken voor bvb op een openbare plaats te leggen? (bib...)

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Website ubuntu-nl.org
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/16, 17:32:23 »
kan ik deze flyers ergen downloaden/afdrukken voor bvb op een openbare plaats te leggen? (bib...)
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PromotieWiki/Flyers?action=AttachFile&do=get&target=algemene-flyer-v3.pdf is voor zover ik weet de uiteindelijke versie.

ontopic:
Ik ben het ermee eens dat de voorpagina wel wat duidelijker kan. Het klopt dat je momenteel niet direct uit de startpagina kan afleiden wat Ubuntu nou precies is. Toevoegen dat het een besturingssysteem is zou volgens mij dus al een hele verbetering zijn. Heeft iemand anders nog dingetjes die er voor de duidelijkheid bij zouden moeten? Als we het hier eens kunnen worden over een lijstje, is het even aanpassen zo gebeurd.

Wat vinden jullie?

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Website ubuntu-nl.org
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/16, 22:06:42 »
Zomaar het idee om de plaatjes van de desktop, inclusief het huidige, te laten rouleren in het scherm van de portable ?
Klikken op het desktop scherm brengt je dan direct naar Dé desktop.

2cts

Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Website ubuntu-nl.org
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/21, 17:47:40 »
Zomaar het idee om de plaatjes van de desktop, inclusief het huidige, te laten rouleren in het scherm van de portable ?
Klikken op het desktop scherm brengt je dan direct naar Dé desktop.
Ik denk persoonlijk dat dat een beetje druk wordt, afgezien van dat ik als webteamlid niet de mogelijkheid heb om iets dergelijks voor de site te bouwen. Maar, als er meer vraag naar is, kunnen we er altijd naar kijken :).

Verder staat nu op de voorpagina dat Ubuntu een besturingssysteem is.