Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [SOLVED] Alléén draadverbinding s.v.p.  (gelezen 2698 keer)

Offline midas

  • Lid
[SOLVED] Alléén draadverbinding s.v.p.
« Gepost op: 2009/10/06, 11:59:22 »
Beste mensen,

Mijn laptop heb ik voor 95% op een vaste plek staan, dicht bij het wired modem. Wireless hoeft voor mij dus niet zo. Nu schakel ik altijd na het opstarten de wireless verbinding uit. Gewoon door op het netwerk-icoontje te clicken en wireless uitvinken. Is er een methode dat wireless gewoon niet wordt opgestart?

Die enkele keer in de paar maanden dat ik de laptop wél meeneem moet wireless natuurlijk wel heel snel weer in te stellen zijn...

Wie weet een simpele maar snelle oplossing voor Ubuntu Jaunty 64-bit?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/06, 19:01:56 door midas »
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Alléén draadverbinding s.v.p.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/06, 12:22:29 »
Waarom zou je draadloos willen uitschakelen? Als je draadloos uitschakelt via de netwerkbeheer, staat de chip zelf niet uit, zodat hij nog steeds stroom kost. Als het goed is kun je wireless ook uitzetten door middel van een knopje op de laptop zelf.

Offline Willem_D

  • Lid
Re: Alléén draadverbinding s.v.p.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/06, 12:47:08 »
Mijn laptop heb ik voor 95% op een vaste plek staan, dicht bij het wired modem. Wireless hoeft voor mij dus niet zo. Nu schakel ik altijd na het opstarten de wireless verbinding uit. Gewoon door op het netwerk-icoontje te clicken en wireless uitvinken. Is er een methode dat wireless gewoon niet wordt opgestart?

Die enkele keer in de paar maanden dat ik de laptop wél meeneem moet wireless natuurlijk wel heel snel weer in te stellen zijn...

Wie weet een simpele maar snelle oplossing voor Ubuntu Jaunty 64-bit?

Midas,
ik had/heb dezelfde wens als jij. Het mooiste is, als je de wireless via de BIOS kunt uitschakelen. Bij mijn laptop heb ik dat tot nu toe niet op die wijze kunnen oplossen, omdat ik daarvoor de sleutel/code moet hebben voor de 'Advanced BIOS-settings'; de Acer-helpdesk mag deze info helaas niet vrijgeven aan eindgebruikers. Mogelijk dat het bij jouw laptop makkelijker gaat.

Ik heb het nu opgelost (Jaunty, 32-bit) door de wireless-driver te blacklisten.

Zie: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/hoe-deactiveer-ik-draadloos/ ,

en met name het laatste antwoord:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/hoe-deactiveer-ik-draadloos/msg424793/#msg424793 ,

en, last but not least, :
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/compaq-armada-e500-loopt-vast/msg484970/#msg484970 .


« Laatst bewerkt op: 2009/10/06, 12:50:45 door Willem_D »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Re: Alléén draadverbinding s.v.p.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/06, 12:49:53 »
Als het goed is kun je wireless ook uitzetten door middel van een knopje op de laptop zelf.

Het vervelende daarvan is, dat je het na iedere opstart moet herhalen.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Alléén draadverbinding s.v.p.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/06, 13:06:41 »
als je de std netwerkmanager vervangt door wicd hierin kan je onder voorkeuren je draadloze interface weghalen of b.v verwijzen ipv wlan0 naar wlan1 die niet bestaat en heb je hem dan weer nodig zet je hem terug op wlan0 ook kan je met wicd het vaste netwerk voorrang geven op het wifi gedeelte waardor hij geen verbinding met draadloos op zal bouwen.

wicd is te vinden in synaptics
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline midas

  • Lid
Re: [SOLVED] Alléén draadverbinding s.v.p.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/06, 19:01:16 »
Oh gosh! Ik heb dus een Siemens Fujitsu Amilo Pa 1510... en d'r zit onder het wireless lampje een priegelig klein schakelaartje om wireless geheel uit te zetten. De laptop heb ik straks al 3 jaar en was mij nog nooit eerder opgevallen. In ieder geval opereer ik nu geheel stralingvrij aan de wired-modem.

Bedankt! Zonder jullie was het mij nooit opgevallen...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Willem_D

  • Lid
Re: [SOLVED] Alléén draadverbinding s.v.p.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/06, 21:43:36 »
@alle deskundigen:

Stel dat op je laptop de wireless ingeschakeld staat, terwijl je geen wireless connection hebt opgebouwd;straalt je laptop dan toch?
Met andere woorden, is er sprake van een 'hart-beat'-signaal, of iets dergelijks?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline midas

  • Lid
Re: [SOLVED] Alléén draadverbinding s.v.p.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/07, 09:27:12 »
Citaat
Stel dat op je laptop de wireless ingeschakeld staat, terwijl je geen wireless connection hebt opgebouwd;straalt je laptop dan toch?
Met andere woorden, is er sprake van een 'hart-beat'-signaal, of iets dergelijks?

Ja, dan denk ik dat de wireless-chip + antenne in de laptop nog een aanzienlijk signaal kunnen geven. Het lijkt mij dan ook het beste om wireless fysiek (via een knopje) of via BIOS uit te schakelen. Hoe hoogfrequenter het signaal...hoe schadelijker voor de gezondheid. Vooral in geval van laptop (en mobieltje) omdat je die zo dichtbij je hebt. Met een wireless modem heb je dat hoogfrequent signaal dus constant in je huis aanwezig als achtergrondstraling. 
Linux Mint 20.2 Cinnamon