Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spotify luistert lekker mee binnenkort?  (gelezen 2138 keer)


Offline Tom

  • Lid
Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #1 Gepost op: 2021/06/08, 08:07:57 »
Hahaha geen probleem ,ik stel mijn eigen muziek collectie samen ,daar heb ik geen Spotify voor nodig.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #2 Gepost op: 2021/07/31, 18:21:00 »
Hahaha geen probleem ,ik stel mijn eigen muziek collectie samen ,daar heb ik geen Spotify voor nodig.
Ik ook niet, maar ik dacht ik meld het maar even =D

Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #3 Gepost op: 2021/08/01, 09:59:50 »
Als iedereen gewoon alle platforms toestaat om al zijn of haar data/gegevens op te slaan, dan wordt het hele internet zo een grote hoop van persoonlijke data dat iedereen vanzelf anoniem wordt in die hele grote hoop ;) :P

.....nah....doe maar niet :) Ik lees hier dat 91% zou afhaken als spotify dit zou gaan doen. Ik zou nieuwsgierig zijn naar zo algemeen mogelijke cijfers (als die bestaan) over hoeveel mensen (die actief zijn op het internet) nu wel of niet malen om hun privacy, besef er van hebben etc. Ik denk dat we nog gaan schrikken.....
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline bart85

  • Lid
Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #4 Gepost op: 2021/08/01, 13:58:36 »
Citaat
..dan wordt het hele internet zo een grote hoop van persoonlijke data dat iedereen vanzelf anoniem wordt in die hele grote hoop

Wie weet wat er kan gebeuren als er neppe informatie over personen of zelfs niet bestaande personen wordt verstuurd. Een grote chaos in hun systemen.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #5 Gepost op: 2021/08/02, 10:26:45 »
Citaat
..dan wordt het hele internet zo een grote hoop van persoonlijke data dat iedereen vanzelf anoniem wordt in die hele grote hoop

Wie weet wat er kan gebeuren als er neppe informatie over personen of zelfs niet bestaande personen wordt verstuurd. Een grote chaos in hun systemen.

Bedoel je dit in dezelfde lijn als wat ik hierboven schreef? Gewoon zo een grote hoop gegevens maken dat iedereen alsnog anoniem is? :)
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline bart85

  • Lid
Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #6 Gepost op: 2021/08/02, 10:38:58 »
Ja. Door valse persoonlijke data aan Google en Facebook sturen. Bijv. Liken van YouTube filmpjes en Facebook terwijl men er niet van houdt. Generen met een groot aantal computers. Chaos in de persoonlijke data.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #7 Gepost op: 2021/08/09, 17:35:34 »
Ja. Door valse persoonlijke data aan Google

Hou maar op over Google. Ik heb Google Alexa gevraagd welke onderwerpen vrouwen zoal over praten. Dat apparaat is al 8 dagen aan het antwoorden  =D
[grapje]

Als er 'meegeluisterd' wordt dan haak ik af. Dat was voor mij ook de reden van een echte decibel-meter omdat er geen app te vinden was die niet in zijn voorwaarden had staan dat zij gebruik maakten van "opgeslagen geluidsopnames voor onderzoek".
Vraag me trouwens wel af hoe ze mee willen luisteren als spotify afgespeeld wordt in een (sterk beveiligde!) browser (dus niet in hun programma).
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #8 Gepost op: 2021/09/04, 12:31:43 »
Vraag me trouwens wel af hoe ze mee willen luisteren als spotify afgespeeld wordt in een (sterk beveiligde!) browser (dus niet in hun programma).
Het simpele feit dat Spotify mee wil gaan luisteren zou voor mij direct einde verhaal zijn hoe goed m'n systemen ook beveiligd zijn. Het is toch echt te absurd en griezelig voor woorden!

Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #9 Gepost op: 2021/09/06, 17:46:57 »
Daar is het naar mijn mening te laat voor Tuxjo.
Als je weet wie er allemaal mee luisteren en lezen kun je wel stoppen met internet. Bij vrijwel elke website geven de scriptblockers hier lijstjes, en zelden nooit. Zelfs je iedereen waar je betalingen mee verricht met PSD2 (voorheen al met PSD1). Zelfs op ubuntu-nl.org draait nog gstatic mee (besloten topics).

Welke apps draai je?
Tijdje terug zocht ik een DBa meter. Genoeg apps daarvoor. Maar werkelijk allemaal in de voorwaarden "wij slaan van uw metingen opnames op voor ontwikkelingsdoeleinden".
Dus maar een fysieke aangeschaft.  =D
Hetzelfde met stem-apps en nog veel meer, en zo'n beetje elke social media.
Zelfs in een hutje op de hei voortaan dikke kans dat je gefilmt wordt, en anders op de weg ernaartoe zeker (zie tv -programma Hunted)
Er zijn zoveel diensten die dit doen, maar zolang ik hier de boel ver geblocked krijg zal het allemaal wel.

Weet je wat grappig is?
Ooit. Ruim 25 jaar terug (sinds win95). Verklaarde iedereen om mij heen mij voor paranoïde zot omdat ik geen diensten wilde zoals facebook e.d. precies om deze redenen.
Ondertussen is iedereen daar volop ingestapt en heeft het allemaal stilzwijgend geaccepteerd.
En nu gaan ze mij regelmatig uitleggen waarom ze er mee stoppen ..... terwijl er inmiddels allang geen weg terug meer is want volledig 'ingeburgerd' .... over whatsapp ROFLOL
« Laatst bewerkt op: 2021/09/06, 17:51:47 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #10 Gepost op: 2021/09/11, 16:28:17 »
Ooit. Ruim 25 jaar terug (sinds win95). Verklaarde iedereen om mij heen mij voor paranoïde zot omdat ik geen diensten wilde zoals facebook e.d. precies om deze redenen.
Zooo herkenbaar =D. Discussies hieromtrent met deze types ga ik in principe nooit meer aan. Volslagen nutteloos en zonde van m'n tijd.

Offline bart85

  • Lid
Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #11 Gepost op: 2021/09/11, 18:46:03 »
Citaat
Ooit. Ruim 25 jaar terug (sinds win95). Verklaarde iedereen om mij heen mij voor paranoïde zot omdat ik geen diensten wilde zoals facebook e.d. precies om deze redenen.
25 jaar geleden was er geen Facebook.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Re: Spotify luistert lekker mee binnenkort?
« Reactie #12 Gepost op: 2021/09/11, 20:10:03 »
Zooo herkenbaar =D. Discussies hieromtrent met deze types ga ik in principe nooit meer aan. Volslagen nutteloos en zonde van m'n tijd.

Ik ook al heel lang niet meer. Ondertussen lach ik me regelmatig achterover als ze weer eens te keer gaan hoe het ze in haalt.
Dan reageer ik terug zoals zij ooit deden.

Citaat
Ooit. Ruim 25 jaar terug (sinds win95). Verklaarde iedereen om mij heen mij voor paranoïde zot omdat ik geen diensten wilde zoals facebook e.d. precies om deze redenen.
25 jaar geleden was er geen Facebook.

Bedankt dat je me er op attendeert  ^-^
Maar wel win95 waar het allemaal mee begon, waarna het alleen maar verder uitgegroeid is. Dacht jij echt dat FB en G dit wiel uitgevonden hebben?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore