Interactief > Algemeen

'Facebook on wheels'?

(1/1)

Tuxjo:
Interessante, kritische video over Tesla : https://youtu.be/vcu2YUCa0lA

Ook voor wat betreft de auto's van de toekomst is waakzaamheid geboden ten aanzien van privacy. 

Jenske:
Zeer boeiend. Er wordt ook vermeld dat Tesla misbruik maakt van de GPL-licentie: ze installeren zogenaamd Linux in hun systeem, maar bij het open stellen ervan, blijken stukken van de software te ontbreken.

DirkJan:
De video heeft op een aantal punten terechte kritiek maar er zitten naar mijn smaak wel iets te veel 'whatif' dingen in. De focus ligt nu op Tesla maar de ontwikkeling is breder. Wie navigeert er hier met Google Maps al dan niet via Andriod Auto of wie maken er gebruik van Apple CarPlay? Tesla doet het, denk ik, deels zo met hun producten om niet afhankelijk te zijn van deze twee andere partijen. Wel jammer dat ze daarmee ook de minder goede punten uit de ecosystemen van die twee kopiƫren. De video leunt wel heel erg sterk op de aanname dat Tesla een monopolie op transport weet te bereiken. Dat terwijl ze inmiddels toch behoorlijke concurrentie krijgen. De best verkopende EV in Nederland (en de EU) is geen Tesla meer. De Tesla rijders die ik ken zijn absoluut niet te spreken over de kwaliteit en de service. Heb vorig jaar zelf de stap gemaakt naar EV en mede daarom niet eens een Tesla overwogen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie