Ondersteuning > Server en netwerk

probleempje met rechten

<< < (2/3) > >>

Gamer:
Ik heb het een en ander uit geprobeerd maar het is nog niet gelukt.
En heb de boel weer terug gezet hoe het was.

Gamer:
Ik ben nog even aan het experimenteren geweest en kom nu tot de volgende ontdekking.

Als poef heb ik een koppeling totaal verwijderd en opnieuw aangemaakt en eerst de rechten aan gepast van root naar eigenaar.
Daarna de snelkoppeling gamaakt. Vervolgends het vollume gemount. En de bestands verkenner (nautilus) geopend.
Nu kan het vollume openen, En is de optie nieuwe map weer beschikbaar. Er is alleen wel een hele groote maar. Het lukt maar een keer.
En nu komt het vreemste. Als ik nu via een terminal opdrachgt mkdir uitvoor. Word er zonder fout melding een nieuwe map gemaakt. Waar dat het in nautilus dus niet lukt.
En dit lukt ook met de andere vollumes, in de terminal kan ik daar zonder problemen een nieuwe mapp aanmaken zonder verdere aanpassingen.
rara hoe kan dat?

Gamer:
Ik heb nu het volgende gevonden. Het lijkt er op dat er een bug in nautilus zit.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/nautilus/+bug/1800043

Iemand een tip voor een alternative bestand verkenner?

vanadium:
Zou wel eens kunnen, goed gevonden! Thunar of PCManFM zijn goed. Benieuwd of het met die dan wel zonder probleem gaat.

Gamer:
Vandaag even getest met Thunar. Maar ook hier hetzelfde probleem. Kan geen nieuwe mappen maken of bedtanden kopieren in de eerste folder van een NFS share.
Maar vanuit een terminal venster lukt het zonder problemen. Maar dat kost wel heel erg veel tijd, als ik daar nu alles handmatig moet gaan doen.

Iemand die nog een tip voor mij heeft?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie