Interactief > Algemeen

Google leest mee, censureert en blokkeert op je Drive

<< < (2/3) > >>

partyrabbit:

--- Citaat van: Pjotr op 2021/04/23, 10:07:57 ---Nou, het moet niet gekker worden: Google die een document op je Google Drive blokkeert. Omdat Google de inhoud ervan ongewenst vindt.

Lees en huiver (betrof blijkbaar document met artikelkoppen over vaccinaties):
https://www.geenstijl.nl/5158798/goh-koekel-koekeloert-mee-in-koekel-docs/

De bemoeienis van dat soort bedrijven met het publieke debat, begint steeds hinderlijker te worden.  >:(

--- Einde van citaat ---

Eens.
Al wil dit niet zeggen dat er daadwerkelijk mee gelezen wordt, want veel geautomatiseerd.

Maar ach joh Pjotr, het vrije internet is al aan afbreuk onderhevig sinds ca '95  =D Google heeft dit wiel echt niet zelf uitgevonden.
Wat denk je waarom ik altijd al zei dat ik tegen cloud was en zo. :evil: Daarom ook onze eigen opslagwolkjes in eigen beheer. Wat kosten nou wat cd's, dvd's, usb-sticks en harddisks? En een dvd met belangrijke stukken uit bv een rechtzaak kun je zelfs héél veilig weg leggen bij een notaris of advocaat (maar hoeveel hebben dat nodig?) ;)

Ron:
Arrogantie van de macht ..................

emvedeesje:
Kunnen we straks op elke cloud dienst mee maken als die puristen  zo verder doen...

Dan ga je ook sommige docs kwijt raken.

Nee, geef mij maar een eigen backup op eigen schijven.

groeten van Michael

Bloom:
Dat vond en vind ik ook. Daarom heb ik een LizardFS gedistribueerd netwerkfilesystem draaien van maar liefst 258 TiB capaciteit.

bart85:
Dat is helaas het nadeel van een chromebook. je logt in met een google account. Data komt op de cloud van google. zonder google account is er alleen een gastaccount mogelijk. Ik log liever met een lokale gebruikersnaam in.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie