Interactief > Algemeen

Google leest mee, censureert en blokkeert op je Drive

<< < (3/3)

TopGear:
Ja, dit is simpelweg het gevolg van niet versleutelde, gratis services. Dropbox doet exact hetzelfde: https://www.dropbox.com/privacy, kopje "Law & Order and the Public Interest".

Het lijkt me enigszins vreemd om aan te nemen dat je alles in een Google Drive, Microsoft OneDrive of Dropbox map kunt laten staan. Natuurlijk zullen wetgevers in sommige landen deze data onder controle houden. Ik meen mij een verhaal te herinneren van een Europees burger die bij de Amerikaanse grens werd tegengehouden, omdat er in zijn Dropbox 'on-Amerikaanse' teksten zouden staan die de Amerikaanse idealen zouden ondermijnen. De bron hiervan kan ik niet meer terugvinden, dus neem dit met een korrel zout.

Een gratis service bestaat niet. Jij betaalt met jouw gegevens en jouw documenten - en dan moet men niet vreemd opkijken als die bestanden geanalyseerd worden en in sommige gevallen 'onjuist' bevonden. Als je dat wilt vermijden kun je beter een fatsoenlijke encrypted file storage ergens aanvragen - en ja, die kosten geld.

kfboerne:

--- Citaat van: TopGear op 2021/04/23, 21:48:46 ---Als je dat wilt vermijden kun je beter een fatsoenlijke encrypted file storage ergens aanvragen - en ja, die kosten geld.

--- Einde van citaat ---
Op korte termijn komt Proton met de definitieve versie van Proton Drive : https://protonmail.com/blog/proton-drive-early-access/. Met end-to-end encryption! Het duurt allemaal wat langer dan gepland, maar ik heb daar geen enkele moeite mee. Net zoals ik er graag voor betaal. Proton levert enkel absolute topprodukten o.a. qua veiligheid. Dan wil ik best wat langer wachten.

Hoe veilig deze cloudservice ook zal zijn (en daar twijfel ik niet aan), ik zal nooit en te nimmer files met persoonlijke data in de cloud zetten. De cloud kan wel handig zijn voor bepaalde 'andere' (niet-persoonlijke?) files.
Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf beslissen wat voor hem of haar het beste is aangaande zijn en haar files. Geen cloud, volledige cloud, gedeeltelijke cloud. Of misschien iets anders.

De ontwikkelingen die in dit topic beschreven worden zijn idd griezelig. Heel erg griezelig zelfs. Ik denk dat er deze eeuw nog heel veel enge ontwikkelingen zullen plaatsvinden op allerlei IT -gebieden, waarvan we in retrospect niets eens hadden durven dromen. Maar helaas, mijn tijdmachine is voorlopig nog niet klaar...

In dit kader is dit boek wel interessant : https://kiosk.decorrespondent.nl/products/je-hebt-wel-iets-te-verbergen-boek

kfboerne:
In het kader van gevaar voor de democratie is deze blog duidelijk : https://mullvad.net/en/blog/2021/5/6/big-data-big-failure-i/

partyrabbit:
 =D

Ik hoorde onlangs van iemand die met zijn zoontje hierover sprak.
Nadat zijn vader uitgelegd had wat er zoal mee gelezen kon worden moest zijn zoontje heel hard lachen.
Waarop de vader net zo hard met hem mee moest lachen.
Waarop Alexa niet meer bij kwam van het lachen.  =D

partyrabbit:

--- Citaat van: kfboerne op 2021/05/13, 14:54:36 ---In het kader van gevaar voor de democratie

--- Einde van citaat ---

Joh. Maak je er niet te druk om. Kennis is macht, en dat weten ze al en wordt al toegepast sinds de keltische tijd.
Het heeft toch ook weer zijn voordelen als foute zaken tijdig opgespoord kunnen worden, dus niet alles is slecht.
Doe je ding. Maak het (terecht) niet te makkelijk. Maar als je alles afschermt roep je volgens mij juist (onnodig) aandacht op je af.
Alle grote organisaties (ook de geopperde vermeend veilige betaalde opties) moeten wettelijk openheid van zaken geven bij wetsovertredingen. En er is er geen een die wetsovertredingen zal ondersteunen door dat te weigeren om niet ook zelf medeplichtig te worden (faciliteren).
Volledig voorkomen lukt je toch niet. ^-^ Of je moet je pc en alle digi apparatuur met je smart-tv de deur uit donderen.

Gelukkig wonen wij in Nederland. Een fijne en veilige democratische monarchie.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie