Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan met firefox sommige internetpaginaś niet goed lezen  (gelezen 1323 keer)

CoosBos

  • Gast
kan met firefox sommige internetpaginaś niet goed lezen
« Gepost op: 2009/01/14, 21:44:36 »
Geachte lezer,

Ik heb ubuntu versie 8.04 geinstalleerd (distributie upgrade van ubuntu 7.10).
Firefox (zowel 3 beta 5) wil sommige internet-pagina's niet goed openen. Ik krijg soms een grijs vlak met een cirkel erin en daarin een pijl. Soms, als ik op die pijl druk krijg ik een filmpje, maar soms gebeurt er helemaal niets. Ik probeerde vandaag een recept te zoeken op www.ah.nl. Daar gaat het dus mis. Zowel de eerste pagina als wanneer ik op "recepten" klik gaan niet goed.
Ik heb nu firefox versie 2 geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Ik heb ook al Java geïnstaleerd.
Weet iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank.

Re: kan met firefox sommige internetpaginaś niet goed lezen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/14, 21:51:14 »
Hallo CoosBos,
Ik denk dat je de Flash Player mist. Het pakket dat je met Synaptic daarvoor kan installeren is adobe-flashplugin.

CoosBos

  • Gast
Re: kan met firefox sommige internetpaginaś niet goed lezen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/15, 12:49:50 »
Dank voor je snelle reactie.
Helaas kan dat het niet zijn. Bij mij staat (in de lijst van geinstalleerde software) Macromedia Flash plugin groen gemarkeerd, dus dat zou geinstalleerd moeten zijn.
Weet je misschien nog een andere mogelijkheid?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: kan met firefox sommige internetpaginaś niet goed lezen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/15, 13:43:42 »
Heb je misschien ook een pakket met de naam gnash of swfdec (of iets dergelijks) geïnstalleerd? Zo ja, dan moet je die verwijderen.

CoosBos

  • Gast
Re: kan met firefox sommige internetpaginaś niet goed lezen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/15, 13:55:33 »
Ja, die heb ik beide geïnstalleerd. Dat weet ik zeker, want ik heb alles wat ik heb gedaan opgeschreven. Nu kan ik ze alleen niet meer in de lijst "installeren/verwijderen" terugvinden als zijnde geïnstalleerd. Ik denk dat ik met het verwijderen van Firefox 3 en installeren van firefox 2 ze weer heb verwijderd???? Ik heb inmiddels Firefox 3 er weer op gezet, maar ik vind ze niet geïnstalleerd terug.
Heb je nog een tip hoe ik ze kan vinden/verwijderen?

CoosBos

  • Gast
Re: kan met firefox sommige internetpaginaś niet goed lezen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/15, 14:12:06 »
Opgelost!!  !!
Ik kon via Synaptic pakketbeheer  wel SWFdec-mozilla als geïnstalleerd vinden en heb deze verwijderd.
Voorzover ik kan zien loopt alles nu op rolletjes!!!

Ik dank jullie hartelijk voor het meedenken en oplossen van dit probleem.
Ben er erg blij mee.

Groet,
Coos Bos