Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amaya Web editor wil niet opstarten!  (gelezen 1897 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Gepost op: 2014/06/10, 16:38:16 »
Beste mensen, daar ik Amaya als web editor wil gaan gebruiken als vervanger voor Frontpage van Windows, heb ik het hier op mijn werk Pc geïnstalleerd met Mint 17 LTS 64 bit.
Maar helaas wil het niet werken, het laat even in een flits zien  dat het opstart en is dan voorgoed weg. Het vreemde ervan is echter als ik de 32 bit versie op mijn Dell Pc Dimension-8300 installeer met Linux Mint Xfce14.04 LTS 32 bit dan werkt het als een trein. En ook op de Xubuntu 14.04 LTS 64 bit werkt het als een trein. Zelf denk ik dat het aan de Linux Mint 17 64 bit versie ligt. Maar goed wie ben ik!. Mocht er iemand een oplossing weten dan verneem ik dat gaarne.

De gegevens van mijn werk Pc staan hier onder,
henk@henk-MS-7592 ~ $ inxi -F
System:    Host: henk-MS-7592 Kernel: 3.13.0-24-generic x86_64 (64 bit) Desktop: Gnome Distro: Linux Mint 17 Qiana
Machine:   Mobo: MSI model: MS-7592 version: 5.0 Bios: American Megatrends version: V26.3 date: 11/01/2010
CPU:       Dual core Pentium CPU E6600 (-MCP-) cache: 2048 KB flags: (lm nx sse sse2 sse3 ssse3 vmx)
           Clock Speeds: 1: 1603.00 MHz 2: 1603.00 MHz
Graphics:  Card: Intel 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller
           X.Org: 1.15.1 drivers: intel (unloaded: fbdev,vesa) Resolution: 1920x1080@60.0hz
           GLX Renderer: Mesa DRI Intel G41 GLX Version: 2.1 Mesa 10.1.3
Audio:     Card: Intel NM10/ICH7 Family High Definition Audio Controller driver: snd_hda_intel
           Sound: Advanced Linux Sound Architecture ver: k3.13.0-24-generic
Network:   Card: Qualcomm Atheros AR8132 Fast Ethernet driver: atl1c
           IF: eth0 state: up speed: 100 Mbps duplex: full mac: 6c:62:6d:ce:51:7d
Drives:    HDD Total Size: 500.1GB (2.6% used) 1: id: /dev/sda model: ST3500418AS size: 500.1GB
Partition: ID: / size: 75G used: 13G (18%) fs: ext4 ID: swap-1 size: 4.26GB used: 0.00GB (0%) fs: swap
RAID:      No RAID devices detected - /proc/mdstat and md_mod kernel raid module present
Sensors:   System Temperatures: cpu: 49.0C mobo: N/A
           Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info:      Processes: 150 Uptime: 58 min Memory: 633.2/3918.8MB Client: Shell inxi: 1.8.4

Offline RikRik

  • Lid
Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/10, 18:59:58 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=376779
Amaya is blijkbaar niet een super stabiel progje, heb je iets  aan de (oude) link, oplossingen, alternatieven ?

Voor de nieuwste versie http://www.w3.org/Amaya/User/BinDist.html

Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/10, 20:25:08 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=376779
Amaya is blijkbaar niet een super stabiel progje, heb je iets  aan de (oude) link, oplossingen, alternatieven ?

Voor de nieuwste versie http://www.w3.org/Amaya/User/BinDist.html

Amaya is bij mij altijd al stabiel geweest, op verschillende PC's... Bovendien gaat dat topic over een veel oudere versie van Amaya.

Daarbij zegt de TS dat het wel werkt op 14.04 en Mint 17 is gebaseerd op 14.04 dus...

@HenkP: Kun je Amaya eens vanuit de terminal starten en de output hier posten?

Offline Henkp

  • Lid
Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/10, 20:51:00 »
@Vistaus, wat is de terminal opdracht daar voor?, helaas zover ben ik nog niet.  =D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/10, 21:20:14 »
@vistaus haalde
Amaya is bij mij altijd al stabiel geweest, op verschillende PC's... Bovendien gaat dat topic over een veel oudere versie van Amaya.

Daarbij zegt de TS dat het wel werkt op 14.04 en Mint 17 is gebaseerd op 14.04 dus...
@vistaus, de link was bedoeld om te zoeken naar een oplossing, ik schreef niet voor niets 'een oude link'
Bv een reactie in de link:  I downloaded a new version from the Amaya website and it starts without a problem.
En dat jij geen problemen heb met Amaya wil niet zeggen dat het bij iedereen een stabiele prog is.
De laatste versie is van18 January 2012
@ Henkp, een programma in terminal starten kan heel eenvoudig door de exacte naam in te typen en daarna enter
En er zijn volgens mij ook wel alternatieven te vinden voor Amaya
« Laatst bewerkt op: 2014/06/10, 21:25:10 door RikRik »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/10, 21:30:10 »
Als het goed is moet dit het zijn,

henk@henk-MS-7592 ~ $ amaya
21:03:53: Deleted stale lock file '/home/henk/.amaya_bin-henk'.
Segmentation fault

Daarna ben ik naar de home (dir) gegaan en heb ik die file aangeklikt en die kwam tevoorschijn met de volledige inhoud, alleen wilde hij toen niet verder door starten.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/11, 00:12:48 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=376779
Amaya is blijkbaar niet een super stabiel progje, heb je iets  aan de (oude) link, oplossingen, alternatieven ?

Voor de nieuwste versie http://www.w3.org/Amaya/User/BinDist.html

Amaya is bij mij altijd al stabiel geweest, op verschillende PC's... Bovendien gaat dat topic over een veel oudere versie van Amaya.

Er zijn anders bijzonder veel problemen met Amaya te vinden op het net, alleen jij hebt er geen problemen mee, heel mooi, dat wil niet zeggen dat het een stabiele prog is.
Hi Everybody ,
I installed amaya from debian 64bit .deb package and when i want to run it this error happend and nothing!

alireza@ali-deb:~/Desktop/$ amaya
* Amaya: Irrecoverable error ***Segmentation fault

Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/11, 00:47:08 »
Er zijn ook bijzonder veel problemen te vinden met Ubuntu 14.04, dus dat wil niet zeggen dat Ubuntu 14.04 zo stabiel is als Canonical claimt.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #8 Gepost op: 2014/06/11, 00:54:07 »
Er zijn ook bijzonder veel problemen te vinden met Ubuntu 14.04, dus dat wil niet zeggen dat Ubuntu 14.04 zo stabiel is als Canonical claimt.
dit is  juist zeggen waar het op aankomt  ;)

Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #9 Gepost op: 2014/06/11, 01:17:07 »
Er zijn ook bijzonder veel problemen te vinden met Ubuntu 14.04, dus dat wil niet zeggen dat Ubuntu 14.04 zo stabiel is als Canonical claimt.
dit is  juist zeggen waar het op aankomt  ;)

Ja, maar mijn punt was: jij leest ergens iets uit wat ik helemaal niet gezegd heb. Ik gaf slechts *mijn* ervaring met Amaya. Ik zei niet: "Amaya is een rete-stabiel, foutloos programma", ik zei "Amaya is BIJ MIJ altijd al stabiel geweest".

Ik snap niet waarom ik daar 2 heftige reacties op krijg? Ik deed dat toch ook niet met jou toen jij jou ervaring gaf over Mint 17?

Offline Henkp

  • Lid
Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #10 Gepost op: 2014/06/11, 12:39:49 »
@femke98, ik heb het hier vandaan: http://www.w3.org/Amaya/User/BinDist.html En de 64 bit van zowel Debian als Ubuntu uit getest.
Dus de Deb versie, en hier dus ook met geïnstalleerd. En nu net weer alles verwijderd , wat ik zelf maar heel slecht geregeld vind dat als ik een uninstall doe er dan nog de .amaya dir blijft staan en in de home nog 2 verborgen files die ik eerst handmatig heb verwijderd, daarna de nieuwste 32 bit versie van Debian geïnstalleerd en die doet het dus ook niet. Maar wel op de oude Dell Dimension-8300 met voorheen xp er op maar dat is helemaal weg, die start nu tegelijk met Mint 13 14.04 TLS op.
En als ik dan nu kijk met het terminal venster, dan krijg ik de hier onderstaande output,

henk@henk-MS-7592 ~ $ amaya
12:32:07: Deleted stale lock file '/home/henk/.amaya_bin-henk'.
*** Error in `/usr/lib/Amaya/wx/bin/amaya_bin': free(): invalid pointer: 0xf6a15450 ***
Aborted

Offline RikRik

  • Lid
Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #11 Gepost op: 2014/06/11, 19:21:56 »
@Vistaus, m'n reactie waren niet heftig bedoeld , ik schreef ze met een glimlach,  please forget it

On topic:
Ik had Amaya, de 64 bit versie ook geïnstalleerd, resultaat:
Citaat
r@r-Aspire-X1700 ~ $ amaya
19:12:48: Deleted stale lock file '/home/r/.amaya_bin-r'.
Segmentation fault

Ergens op een site las ik:
Citaat
This is a known problem, which appears on some machines but not some
others, depending on... Well, nobody seems to actually know what's wrong.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Amaya Web editor wil niet opstarten!
« Reactie #12 Gepost op: 2014/06/11, 19:54:37 »
@RikRik, Tja computers en software zijn vreemde dingen af en toe, en wat mijn algemene ervaring is met storingen is als het erg warm weer is dat dan de gekste fouten zich aan melden. Maar wat Amaya betreft die probeert af en toe even op te starten en is dan na dat je het opstartscherm heb gezien weer tegelijk weg, dus hij probeert je lekker te maken!. Maar ik laat hem voorlopig er opstaan misschien komt het nog goed bij de update's van Mint 17 64 bit.

Ter informatie voor wie ook tegen dit probleem op loop,
Ik heb nu de SeaMonkey Web html editor geïnstalleerd.

Uitleg installatie voor Linux,

http://webdesign.about.com/gi/o.htm?zi=1/XJ&zTi=1&sdn=webdesign&cdn=compute&tm=132&f=00&su=p284.13.342.ip_&tt=4&bt=3&bts=3&zu=http%3A//www.mozilla.org/projects/seamonkey/

Download SeaMonkey 2.26 May 2, 2014
http://www.seamonkey-project.org/


Zelf heb ik in de map seamonky de seamonkey-bin met de rechter muis knop aangeklikt en toen koppeling maken aangeklikt, dan staat hij wel dubbel in die map, maar toen heb ik hem tegelijk naar de Desktop toe gesleept en dat werkt daar perfect. Alleen als je daar dan bent dan klik je bovenaan even op de buton Venster en daar klik je dan op Composer, ook is het mogelijk om de andere programma's daar te gebruiken indien u dat wenst.

En wat ik tot nu toe van dezer Composer heb gezien en mee gewerkt is die voor wat ik er mee doe ook goed.

Maar mocht er nog iemand dat probleem van die Amaya weten op te lossen dan verneem ik dat ook graag.
En voor nu een ieder bedankt voor het proberen op te lossen van dat probleem.