Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is Kubuntu te installeren vanaf externe cd rom?  (gelezen 774 keer)

wouter1

  • Gast
Is Kubuntu te installeren vanaf externe cd rom?
« Gepost op: 2007/10/29, 19:00:29 »
Hallo,

Ik ben van plan om Kubuntu te installeren op een SiNi Mobile 510. Probleem is alleen dat de notebook geen interne cd rom heeft, wel een diskette drive en een USB aansluiting. Verder heb ik een externe EPAT/API cd rom. Deze heb ik destijds gebruikt om windows 98se te installeren: opstartdiskette maken met de drivers en daarna vanaf cd rom verder installeren. Is dit ook mogelijk met Kubuntu? Ik heb zelf geen Linux drivers.

En nu ik toch bezig ben: wat is de minimale hdd grootte om Kubuntu te kunnen installeren? Er zit nu nl. een 256 kB hdd in (tijdelijke oplossing uit een oude notebook nadat de originele hdd was gecrashed) die ik gebruik in combinatie met een externe usb-hdd of externe usb stick. Er zal dus wel een andere in moeten, maar omdat het een oude notebook is die ik wil gebruiken om een beetje thuis te raken in Linux, wil ik er niet meer aan spenderen dan nodig is.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt, Wouter

mickvdv

  • Gast
Is Kubuntu te installeren vanaf externe cd rom?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 19:33:43 »
Ik geloof 2gb (volgens de cd), 5gb is geen overbodige luxe. Ik geloof dat je wel kan installeren op een externe hd.

Externe CD speler moet je gewoon proberen, ik denk eigenlijk dat het wel kan zo lang je maar van die externe cd speler kan booten.

wouter1

  • Gast
Is Kubuntu te installeren vanaf externe cd rom?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 19:41:36 »
Dank je voor de snelle reactie.

Het probleem is dat ik niet kan booten van de externe cd rom. Windows 98 heb ik geinstalleerd door te booten vanaf een opstartdiskette met de cd rom drivers en daarna te installeren vanaf de opstartcd.Is dit ook mogelijkmet Kubuntu?

mickvdv

  • Gast
Is Kubuntu te installeren vanaf externe cd rom?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/29, 19:44:14 »
Geloof dat er een programma op sourceforge is dat dat doet, moet je wel vanaf windows een diskette aanmaken. Ik weet alleen niet meer hoe het heet, misschien iets van smartboot ofzo. ik zal even zoeken, misschien weet een forum lid het??

//EDIT
http://sourceforge.net/projects/btmgr/