Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nwe install : kernel update problemen en FGLRX driver  (gelezen 489 keer)

Offline mantaray

  • Lid
nwe install : kernel update problemen en FGLRX driver
« Gepost op: 2012/07/21, 09:31:05 »
Na mijn eerste poging, waarbij grubinstall  verkeerd ging en ik enige problemen had met de grafische driver heb ik maar besloten om een 2 de install te doen
Formatter sda1 /, sda2 /home en sda3 swap.

Na install blijkt ubuntu zijn eigen zinnetje gedaan te hebben en een extended partitie heeft aangemaakt met daarin sda5 /home.
GRRRR.
Geen freezes bij herstarten.



Volgende test: Schijf gepartitioneerd met Gparted (ik wil mijn zinnetje hebben en /home op sda2)
Nwe install
Deze keer staat alles waar ik het wil ;-)
En.. werkt het allemaal... totdat ik ging updaten en kernel .26 meekwam.
Reboot tot op de inlog alles nog ok daarna een dode desktop  zonder de balk bovenin (met luidspreker mail en afsluittoestanden)
Alles dood.
Ctrl -Alt Fx werkte nog dus een reboot terug naar .23

FGLRX ATI driver geinstalled (systeeminstellingen-Extra stuurprogrammas )want ik kreeg mijn gewenste resolutie niet ( ging  maar tot 1680 x 1050)
Nu werkt bij  kernel .26  de desktop wel .....maar  weer freezes bij herstarten.
Laatste stand FGLRX eraf gegooid en terug met kernel .23 opgestart.

Blijf dus zitten met een 42" display met max 1680x 1050













Offline mantaray

  • Lid
Re: nwe install : kernel update problemen en FGLRX driver
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/22, 09:58:40 »
Na een dagje debuggen en proberen moet ik tot de conclusie komen dat ubuntu ati en hdmi geen vriendjes zijn.

Mijn oude samsung 226 BW eraan gehangen --- ik krijg de output die ik wil zien--- kan reboten zonder hangen. kernel 26 werkt dan wel.
Dat alles met de ATI-Driver