Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pulseaudio icm mpd en Airport Express  (gelezen 744 keer)

Offline cnm

  • Lid
Pulseaudio icm mpd en Airport Express
« Gepost op: 2012/01/04, 21:16:46 »
Onderlaatst heb ik een Airport Express aangeschaft. Over het netwerk stream ik muziek van iTunes van een Windows machine naar deze Airport en dat werkt prima. Om het geheel wat te centraliseren wil ik de muziek nu gaan streamen vanaf mijn Ubuntu server (10.04 LTS).

De configuratie:
- Pulseaudio 0.9.21-63-gd3efa-dirty
- mpd 0.15.4
- Airport met laatste firmware.

Vwb Pulseaudio heb ik alles geconfigureerd, zo dat ik via play-sample <file> <sink> geluid kan sturen naar de AEX. En het wordt afgespeeld. Zover dus geen probleem.
Vervolgens heb ik mpd geinstalleerd en deze geconfigureerd. Ook deze gestart met een -create-db. De database wordt gevuld met de muziek. Dat blijkt uit het feit dat ik in de iPhone app (MPod) de gedeelde muziek terug zie komen.
Als ik via diezelfde app de muziek ga afspelen dan zie ik via pavucontrol dat het nummer aan het spelen is, en de output stuurt naar mpd: Airport (in mijn geval). Er is dus geluid. Maar het wordt niet doorgestuurd naar de AEX!

Ik heb gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is maar ik kom er met alle forums etc niet echt uit, vandaar dat ik dit graag nog eens aan jullie voorleg.

Ik heb een document bijgevoegd met de entries die verschijnen in de syslog zodra mpd pulseaudio opent om af te spelen. Mijn excuses voor het grote bestand, maar dit is alles wat er gedaan wordt op dat moment.

Ik hoop dat een van jullie wellicht kan verklaren wat hier aan de hand is.
Mocht ik nog dingen vergeten zijn te vermelden dan duik ik er uiteraard graag in mee!

Alvast bedankt voor jullie input.

Nick.

Offline cnm

  • Lid
Re: Pulseaudio icm mpd en Airport Express
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/05, 08:23:26 »
Iets wat ik wellicht eerder zelf ook had moeten zien: ik zal toch eerst eens proberen om pulseaudio en mpd eerst te updaten.