Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid afspelen uit twee verschillende bronnen / mpg123 <> evolution  (gelezen 1451 keer)

maarten84

  • Gast
Ik weet niet of het in dit topic hoort, maar ik zit met het volgende probleem.

Ik laat mijn muziek altijd via mpg123 (console) spelen. ***
Tgl staat op de achtergrond evolution om de 10minuten mijn mails te controleren. Bij nieuwe e-mail staat er ingesteld dat er een geluidsbestand moet afspelen. Dit geluidsbestand speelt echter nooit af als mpg123 ook aan het afspelen is.

*** op de officiele site van mpg123 stond er dat je dit programma niet mocht gebruiken daar het securitybugs bevat... en dat de ontwikkeling ervan stopgezet is. Wat moet ik hier mee doen? Enige alternatieven voor mpg123 die ook retesnel zijn en in console draaien (en vele formaten ondersteunen).

Thanks in advance!

Geluid afspelen uit twee verschillende bronnen / mpg123 <> evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2005/11/21, 11:00:56 »
Gebruik mpg321, deze gebruikt netjes ESD zodat anderen ook geluidjes kunnen afspelen.

maarten84

  • Gast
Geluid afspelen uit twee verschillende bronnen / mpg123 <> evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/21, 11:47:08 »
Citaat van: Dennis
Gebruik mpg321, deze gebruikt netjes ESD zodat anderen ook geluidjes kunnen afspelen.
Thanks a lot!

maarten84

  • Gast
Geluid afspelen uit twee verschillende bronnen / mpg123 <> evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2005/12/27, 15:49:50 »
Onlangs zitten prutsen met mijn partities (wou linux partitie groter maken), fout opgelopen.... partities piepedadda ... geen oplossing mogelijk buiten formateren. Linux terug geinstalleerd, meeste werkt terug proper zoals voorheen. (kheb nu wel kde (kubuntu-desktop) geinstalleerd...

Maar ...

ik krijg weer het probleem:
"Failed to open sound device. " ...

Vanals er ook ergens een ander programma de geluidsbronnen opvraagt, mijn eigen geluid weg :(.
Het keert na enige tijd terug door opnieuw het recht op de geluidskaart te verkrijgen (wachten tot het ander gedaan heeft dus :)) maar dit is echt echt niet handig.
Ooit heeft dat geen probleem geweest, nu wil ik dit terug zo :D