Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NAS op een netwerk  (gelezen 795 keer)

Offline darroox

  • Lid
NAS op een netwerk
« Gepost op: 2012/01/14, 17:35:51 »
Ik ben vrijwilliger op een basisschool , we installeren daar 80 ubuntu computers.
Nu wil ik net zoals het erg dure windows (licentie) dat de gebruikers inloggen en m.b.v van een scriptje gedeelde schijven krijgen in de persoonlijke map van ubuntu.
De computers zijn voorzien van Ubuntu 11.10 en Ubuntu 10.4 LTS.
Het probleem wat ik had met Libreoffice in Ubuntu 11.10 was dat wanneer er werd opgeslagen op het netwerk een foutmelding was dat heb ik omzeilt m.b.v smb4k die een map maakt in de persoonlijke mappen van Ubuntu 11.10.
Nu wil net zoals windows als groep7a inlogd met inlognaam en wachtwoord dat de gedeelde map van de nas in de persoonlijke mappen klaar staat. Wel kan ik thuis met mijn Synology nas het simuleren door in te loggen als leerling op de leerlingenmap en waar bij het opstarten van de groep leerlingenmap wordt gevraagd naar welk inlognaam en wachtwoord van groep 7a t/m d of groep 8a t/m d , voorbeeld als ik inlog met groep7a en wachtwoord van groep7a dan zijn alle groepen te zien maar groep 7a is toegangkelijk.  
Op school hebben ze Netgear nassen het instapmodel , daar heb ik nog ervaring mee. De bedoeling is dat er geen server wordt gebruikt alleen Nassen.
Heeft u of jullie daar een oplossing voor want ik ben beginneling en weet veel windows maar weinig van ubuntu en programmeren kan ik helemaal niet op een klein commando s uitgezonderd.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/14, 17:42:41 door darroox »

Re: NAS op een netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/14, 21:00:48 »
Ik weet niet of dit over het juiste type Netgear gaat, maar veel verschil zal er niet zijn in installatie. Geef anders het exacte type op.
http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=11562972&postcount=1
« Laatst bewerkt op: 2012/01/14, 21:03:40 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.