Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Versie 10.04?  (gelezen 567 keer)

Offline vragen

  • Lid
Versie 10.04?
« Gepost op: 2012/05/01, 21:07:15 »
Bij mams blijft de versie LTS op 10.10 of 10.04 weet zo niet welke staan. Terwijl ik vanaf 10.10 steeds upgrade kan kiezen? Andere updates komen nog wel binnen volgens mij? Of klopt er iets niet?

Re: Versie 10.04?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/01, 21:12:42 »
Kijk eens bij de instellingen van de updatemanager of upgraden ingeschakeld is (keuze om op te waarderen kan je de keuze maken tussen: elke versie/ alleen LTS versie/ of nooit. Mogelijk staat dat op nooit, en doet dat OS inderdaad niks.

Opwaarderen klinkt gemakkelijk, maar bedenk dat je een hoop rommel in je systeem blijft houden. Bovendien duurt het erg lang om op te waarderen.

Betere aanpak: maak een backup van je  belangrijke data en installeer 12.04 schoon, je zal er uiteindelijk het meeste plezier aan hebben. :)

Succes !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Versie 10.04?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/01, 21:14:28 »
10.04 hoort nog gewoon updates te krijgen dus daar is niets geks aan. Die wordt nog ondersteund tot april 2013.

Offline vragen

  • Lid
Re: Versie 10.04?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/02, 15:10:43 »
Dan hou ik 'm daar mooi op. Mams hoeft niet het nieuwste van het nieuwste. Als de internet browser maar goed werkt.

Offline vragen

  • Lid
Re: Versie 10.04?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/04, 20:31:04 »
De update beheer staat niet op nooit maar op lange termijn ondersteuning. Maar bij bepaalde updates kan hij niet doorvoeren. Dan kan ik kiezen voor om een rapport te laten verzenden.

Re: Versie 10.04?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/07, 09:31:21 »
Kijk eens bij de instellingen van de updatemanager of upgraden ingeschakeld is (keuze om op te waarderen kan je de keuze maken tussen: elke versie/ alleen LTS versie/ of nooit. Mogelijk staat dat op nooit, en doet dat OS inderdaad niks.

Opwaarderen klinkt gemakkelijk, maar bedenk dat je een hoop rommel in je systeem blijft houden. Bovendien duurt het erg lang om op te waarderen.

Betere aanpak: maak een backup van je  belangrijke data en installeer 12.04 schoon, je zal er uiteindelijk het meeste plezier aan hebben. :)

Succes !
En wat zijn die belangrijke data dan?Wordt alles wat in je home map staat overschreven,of echt alleen je systeembestanden??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Versie 10.04?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/08, 19:59:29 »
Bij een schone installatie, wordt alles overgeschreven. Tenzij je je home-map op een aparte partitie hebt staan én je handig genoeg bent om de juiste instellingen te kiezen bij de installatie van 12.04 vanaf de LiveCD.
Uiteraard heb je na een schone installatie de systeembestanden niet meer nodig. Dus een backup van je home-map is al meer dan je perse nodig hebt. Neem je een back-up van je hele home-map, dan behoudt je ook de meeste instellingen. Je kunt ook alleen je belangrijke bestanden backuppen, maar dan zijn wel al je instellingen (van je programma's als firefox) verdwenen.

Je belangrijke bestanden zijn dan de bestanden waar je in werkt. Jouw eigen bestanden. OpenOffice-bestanden, pdf-bestanden, enz, enz.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/08, 20:03:03 door AntondeJager »

Re: Versie 10.04?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/08, 20:26:22 »
Ok,bedankt,dan weet ik wat ik moet backuppen! :)
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.