Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ISO mounten niet mogelijk  (gelezen 1129 keer)

ISO mounten niet mogelijk
« Gepost op: 2012/05/05, 16:57:57 »
Mijn probleem is als volgt: ik heb enkele films als .iso bestand op mijn harde schijf staan. Met Archive Mounter kan ik sommige gewoon mounten (nl. DVD films), maar anderen (HD films) krijg ik maar niet gemount. Tenminste, ik krijg ze wel gemount maar als ik er op kijk zie ik geen bestanden (ook geen verborgen bestanden).

Ik heb de afgelopen dagen onderzoek gedaan en ik DENK dat het komt doordat de HD films als type UDF in een .iso zijn gezet en kennelijk kan Archive Mounter daar niet mee om gaan. Ik heb diverse oplossingen die ik via Google vond geprobeerd (.sh scriptjes executable maken, allerlei terminal opdrachten etc.) maar het lukte me maar niet.

Eergisteravond lukte een oplossing me ineens wel en was ik in staat om de (Bluray) bestanden op een van de films te lezen en een m2ts bestand te kopieren naar mijn harde schijf. Daarna heb ik het bestand via MKVMerge kunnen omzetten naar een .mkv bestand en nu kan ik het gewoon afspelen. Deze oplossing (het waren een aantal scripts in de terminal) kan ik echter nergens meer vinden dus ik ben weer net zo gefrustreerd als daarvoor. Ik weet niet meer wat de oplossing was.

Nu vraag ik me af: dit probleem moet toch een bekend probleem zijn? Is er dan geen handige oplossing voor (bv. in de vorm van een app met GUI in het software center? Hopelijk weet iemand hier meer van.

Overigens, mijn versie van 12.04 is een clean install en ik heb gebruik gemaakt van de computertips die een van de gebruikers van dit forum op zijn site publiceert.

Offline koos4401

  • Lid
Re: ISO mounten niet mogelijk
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/05, 20:27:14 »
De terminal houdt zijn eigen geschiedenis bij. (Terminal openen en pijltje omhoog ( of history intypen gevold door <Enter>))
Dat geeft dan de scriptnamen + van beneden naar boven de omgekeerde volgorde waarin ze zijn afgespeeld.
De scripts kun je dan met de zoekfunctie terugvinden.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline BaukeP

  • Lid
Re: ISO mounten niet mogelijk
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/05, 21:50:24 »
En als je ze weer hebt gevonden, deel ze dan even met de rest van ons. Zo krijgt dit topic weer waarde.

Alvast bedankt

Bauke

Re: ISO mounten niet mogelijk
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/08, 20:13:34 »
Bedankt voor de tips, heren. Ik heb het juiste commando op deze manier inderdaad terug kunnen vinden, en het werkt nu ook met een andere .iso van ~9GB uitstekend.

Het kan zijn dat je de directory /mnt/disk eerst nog wel even moet aanmaken.

sudo mount -o loop /media/Data/Incoming/Usenet/Complete/Patton_1970.iso /mnt/disk

Overigens mount hij de .iso niet echt zichtbaar. Je moet in de directory /mnt/disk kijken om de bestanden te benaderen, hij maakt geen aparte 'mapping' aan in Nautilus. Ik kreeg wel een error na dit commando over 'read-only' maar dat boeit uiteraard niet. Enige wat ik doe is het .m2ts bestand openen in MKVmerge en een .mkv bestand maken.

Re: ISO mounten niet mogelijk
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/08, 20:37:14 »
Merk alleen dat ik nu niet weet hoe ik moet unmounten. Zelfs als ik de .iso verwijder blijft de directory in /mnt/disk toegankelijk en kan ik de bestanden zien.

It's a mystery...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: ISO mounten niet mogelijk
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/08, 20:38:00 »
sudo umount /mnt/diskzou het moeten doen :)

Re: ISO mounten niet mogelijk
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/08, 20:40:51 »
Zo lang ik de directory niet geopend heb in Nautilus, ja :) Thanks!