Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ipod wordt niet herkend  (gelezen 680 keer)

Rolly

  • Gast
Ipod wordt niet herkend
« Gepost op: 2008/01/17, 00:45:24 »
Zal wel al duizendste zijn die dit vraagt, maar Ubuntu (7.10 pas geïnstalleerd) vindt mijn ipod (60 Gb 5e generatie dacht ik zo) niet. De laatste keer dat ik probeerde is mijn Ipod zelfs helemaal geblokkeerd (ben nu batterij aant laten leeglopen want dat is enige dat bij mijn ervaring helpt in zulke situaties).
Heb al op forum gezocht maar vind nergens iets dat bij mij van toepassing blijkt te zijn.

Dank bij voorbaat

Rolly

Piet

  • Gast
Ipod wordt niet herkend
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/17, 00:52:47 »
Is libgpod geïnstalleerd? Controleer even door in synaptic op libgpod te zoeken.
Volgens mij is je ipod niet van de nieuwste generatie, wat betekend dat je met de versie van libgpod die in de repositories zit uit de voeten kan. Als ik me vergis en je hebt wel zo'n nieuwere ipod moet dan moet je een andere versie van libgpod installeren, desgewenst kan ik je dat wel uitleggen.

Wat sowieso altijd werkt als je ipod vast is gelopen is resetten door de menu + center button ingedrukt te houden (6seconden ofzo). De ipod start dan opnieuw op met alle standaard instellingen, je data blijft wel gewoon behouden.

Rolly

  • Gast
Ipod wordt niet herkend
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/17, 01:15:15 »
Hartelijk bedankt, zodra ik het nog eens had geherinstalleerd en wat extra pakketten erbij had geïnstalleerd werd mijn ipod meteen herkend en gevonden.