Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?  (gelezen 67728 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/20, 12:36:38 »
Het oude uiterlijk ja. De toolkit van het de Classic-optie is namelijk gewoon GTK 3.
Voor zover het ook de "oude" functionaliteit is, is naar de eindgebruiker toe de gebruikte backend niet van belang.

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/20, 12:38:51 »
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik verkondigde het alleen maar voor de geintereseerden. Een "weetje" zegmaar ;)

FrSu

  • Gast
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/20, 13:10:02 »
Unity Live CD wil bij mij niet opstarten, iets met initframs. Kan het dus niet bekijken.

Gnome 3 zoek ik elders wel verder. Staat op ons forum nog niet zo veel over als ik de zoekfunctie gebruik.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/20, 20:11:56 »
Gnome 3 zit bij een andere distro er bij en kun je voor kiezen. Ik heb hem naar aanleiding van een Youtube filmpje zelf geprobeerd. Had al wat oudere versies geprobeerd maar nu had ik de laatste versie.
Na de installatie had ik een versie voor mij die er in eerste instantie goed uit zag. Toen ik de thema's0 aan paste werd dit minder. Die boven balk bleef zwart en was niet aan te passen.
Ik vond de indeling van het bureaublad wazig en niet overzichtelijk. Als ik tussen de vensters wisselde, dan was het altijd een verrassing wat er open stond. Je kunt dit niet in 1 oog opslag zien omdat hij niet meteen de iconen of dergelijk laat zien op je scherm. Je moet dan een extra handeling doen.
Na een paar uur pielen heb ik een grote fout gemaakt.
Ik heb toen de updates binnen gehaald. Weg minimaal en maximaal knoppen. Je moet nu nog meer handelingen doen om iets te minimaliseren of je moet niets tegen snel koppelingen hebben. Daar draait het allemaal om in Gnome 3.
Het is omslagtig en onoverzichtelijk.
Natuurlijk moet je wennen aan een nieuw systeem maar de tijd die het wennen aan Gnome 2 was vele malen korter. Het zit logischer in elkaar dan Gnome 3.

Unity geprobeerd (11.04). Duurde even voor ik het aan de gang kreeg met de drivers maar het werkte.
Kon wat dingen aanpassen en zag op internet dat er al meer aangepast was.
He lijkt erg op Gnome 3 maar met een aantal plus punten. De minimaal en maximaal knoppen zitten er nog op. Boven balk is aan te passen kwa kleur.
Zij balk kun je nu verbergen. Wat ik begreep ook in mat aan te passen nu.
Maar het grootste voordeel was, was dat ik et 1 klik alle bureaubladen kon zien en wat er in open stond.
Dit zat in een oudere Gnome 3 ook end at werkte perfect. ik snap niet waarom ze dit er uit gehaald hebben.
Wat ik minder vind is het menu. Al die grote iconen over heel je desktop. Handig voor een touchscreen maar niet voor je muis.
Dit is ook zo in Gnome 3. De 2 lijken veel op elkaar maar ik vind ze beide niet een welkome vernieuwing.

Ik vind beide meer nuttig voor een touchscreen en dan Gnome 3 zelfs nog iets meer geschikt dan Unity voor een touchscreen.
Dit door de manier van het minimaliseren en maximaliseren. Voor een desktop is het niets maar touchscreen is het wel iets. Als Gnome 3 wat meer vrijheid geeft om dingen aan te passen zoals in Gnome 2 en het houd de knoppen op de menu's dan is het best een aardig programma.
Voeg van beide de plus punten samen en maak er iets moois van voor een touchscreen apparaat.

Op dit moment vind ik het beide niets voor op de desktop en ik blijf gewoon bij Gnome 2.

Sorry Vistaus maar KDE vind ik waardeloos. KDE vs Windows dan wint Windows bij mij.
Gnome 2 heeft iets wat al die andere versies allemaal missen. ik weet niet wat het is maar Gnome 2 is al af. Ze zouden het kunnen verbeteren door nog meer vrijheid te geven. Meer hadden ze niet hoeven te doen.

Ik blijf bij Gnome 2 in 11.04.
Gelukkig is het er nog en verdwijnt het nog niet.

Er is nu meer keus dan eerst maar of je er blij mee moet zijn is wat anders.

Heb trouwens beide weer van de pc gehaald omdat ik het beide niets vond. 11.04 had nog wat mankementen die ik niet wilde oplossen omdat 10.10 bij mij gewoon perfect draait.
De andere distro was gewoon om een keer te kijken. Was benieuwd hoe het nou werkelijk was. Had er met iemand over ge-maild van wat hij er van vond.
Het lijkt misschien dat ik vrij negatief ben over Gnome 3 maar ik vond een aantal dingen best aardig en goed opgelost. Er zitten wel degelijk pluspunten in. Helaas heeft de basis layout de overhand die niet voor mij werkt. Dit geld ook voor Unity.



DarkEra

  • Gast
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/20, 22:46:41 »
Ik ga het me eens bekijken, ben nu net updates aan het binnen trekken van Natty op mijn netbook. Als het me niet bevalt blijft het openSUSE 11.4 KDE op de laptop en wordt mijn netbook weer voorzien van MeeGo. :)

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/20, 23:03:48 »
Ik dacht je weer Ubuntu 10.04 gebruikte? :o

DarkEra

  • Gast
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/20, 23:10:36 »
Ik kon de verleiding niet weerstaan om eens een goede KDE 4.6 distro te gebruiken, aangezien openSUSE veel bijdraagt aan de ontwikkeling van KDE en dus in 11.4 weer alles netjes is afgewerkt plus nog eens stabiel werkt leek mij dit een goede keuze. Ik was even uitgekeken op Ubuntu 10.04 als het ware.

De "distrohopper" in mij blijkt toch nog aanwezig. :)

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/21, 00:30:44 »
Haha, in ieder geval heb je een goede keuze gemaakt :) (oke, ik hou niet van openSUSE, maar wel van KDE en zeker ook KDE 4.6)

Offline Bertel

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #33 Gepost op: 2011/03/21, 00:50:51 »
Ja en nu dit, bij open software een kwestie van afwachten tot zich iemand geroepen voelt.   ;)
Beloofd wordt de gnome 2.x desktop een nieuwe toekomst te geven: http://exde.org/

"EXDE is the spiritual successor of the GNOME 2.x desktop environment"


Wat is vrije software?

Offline vds

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #34 Gepost op: 2011/03/21, 10:15:54 »
Daar is helemaal niets mis mee.!
Men moet niet vastgeroest zitten in oude gewoontes, maar met zijn tijd meegaan! XD
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Tom

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #35 Gepost op: 2011/03/21, 10:37:04 »
Men moet niet vastgeroest zitten in oude gewoontes, maar met zijn tijd meegaan! xD

Maar niet onder dwang ,dus er moeten keuzes zijn.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #36 Gepost op: 2011/03/21, 10:56:12 »
+1

Ze moeten het zo houden dat ook de eindgebruiker die weinig verstand heeft van een besturingssysteem
toch nog makkelijk zijn eigen omgeving kan kiezen.

ik denk dan ook dat indien tzt Unity bij veel mensen niet bevalt we automatisch een fork krijgen van Ubuntu met Gnome erin.
Net zoals met KDE het geval was en alle andere flavours.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #37 Gepost op: 2011/03/21, 11:19:11 »
Maar waarom dan met de GNOME 2 libs? Waarom niet gewoon met de GNOME 3 libs zoals de Classic Desktop dat doet en Mint?
Trouwens:
"Net zoals met KDE het geval was en alle andere flavours. "

Welke flavours? Er is maar 1 flavour die nog KDE 3 voortzet en dat is Trinity.

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #38 Gepost op: 2011/03/21, 14:56:12 »

Welke flavours?

Alle andere flavours van Ubuntu !!
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #39 Gepost op: 2011/03/21, 20:34:42 »
Ow zo ja.

FrSu

  • Gast
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #40 Gepost op: 2011/03/21, 21:21:09 »
Weet niet wat er verkeerd is. Heb het voor een 2de keer gedownload en de Live USB wil maar niet opstarten.

Heb dus ook geen oplossing... ;)

Offline Timelord

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #41 Gepost op: 2011/03/27, 20:42:31 »
Citaat
draagraketten

Hmm, hebben ze die optie soms weer verwijderd ?, want ik kan ze nergens vinden !.  =D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #42 Gepost op: 2011/03/29, 17:41:26 »
Een vraagje.
Ik heb de beta 1 op cd gezet en deze als live cd gebruikt.
Alles werkte gelijk zoals hoofdtelefoon aansluiting en interne microfoon. Bij 10.10 moet ik eerst wat dingen aanpassen om het te laten werken.
Nu is mijn vraag, gebruikt de live cd ook de instellingen op de pc of alleen wat er op de cd staat?
Want als dat zo is, dan zijn de audio drivers geüpdatet. De Videokaart instellingen waren ook gelijk goed.
Unity draaide gelijk en alles werkte zeer soepel en dat nog wel van een cd.
Was aardig onder de indruk van 11.04 beta 1. De alpha viel wat tegen maar dat kwam mede omdat het nog lang niet af was.
Unity is ook wat verbeterd maar was nog aan het zoeken waar alles zat.
Zo als het er nu naar uit ziet word het gewoon de oude Gnome maar 11.04 komt zeker op al mijn systemen te staan.

Ik wacht netjes tot de officiële versie er is voor ik hem installeer. Ondanks dat ik gisteren geen bugs ben tegen gekomen. Nou was die kans ook klein omdat ik eigenlijk alleen heb gekeken hoe alles werkte en waar ik het terug kon vinden.


jesse2314

  • Gast
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #43 Gepost op: 2011/03/29, 17:43:49 »
Een vraagje.
Ik heb de beta 1 op cd gezet

Beta ???
De nieuwste is toch alpha 3 ???

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #44 Gepost op: 2011/03/29, 18:59:43 »
Ik kon de verleiding niet weerstaan om eens een goede KDE 4.6 distro te gebruiken, aangezien openSUSE veel bijdraagt aan de ontwikkeling van KDE en dus in 11.4 weer alles netjes is afgewerkt plus nog eens stabiel werkt leek mij dit een goede keuze. Ik was even uitgekeken op Ubuntu 10.04 als het ware.

De "distrohopper" in mij blijkt toch nog aanwezig. :)

Ik ben zelf niet zo'n hopper maar ben ook toe aan iets anders dan Debian en zijn volgzame klonen, bovendien ben ik nogal geschrokken vandaag bij mijn tweede kennismaking met Unity dus ik zet mijn aangeboren afkeer voor kde eens opzij en probeer hem  XD

Offline emiel1976

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #45 Gepost op: 2011/03/29, 19:32:57 »
Een vraagje.
Ik heb de beta 1 op cd gezet

Beta ???
De nieuwste is toch alpha 3 ???

Ja foutje van mij.
Maar gebruikt hij de drivers van de cd of die hij vind op de pc?

Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #46 Gepost op: 2011/03/29, 20:15:55 »
Ik kon de verleiding niet weerstaan om eens een goede KDE 4.6 distro te gebruiken, aangezien openSUSE veel bijdraagt aan de ontwikkeling van KDE en dus in 11.4 weer alles netjes is afgewerkt plus nog eens stabiel werkt leek mij dit een goede keuze. Ik was even uitgekeken op Ubuntu 10.04 als het ware.

De "distrohopper" in mij blijkt toch nog aanwezig. :)

Ik ben zelf niet zo'n hopper maar ben ook toe aan iets anders dan Debian en zijn volgzame klonen, bovendien ben ik nogal geschrokken vandaag bij mijn tweede kennismaking met Unity dus ik zet mijn aangeboren afkeer voor kde eens opzij en probeer hem  XD

En als je het niks vind, kun je altijd nog Pardus Linux 2011 een kans geven. Betere en gebruiksvriendelijkere KDE-experience dan Pardus krijg je niet.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #47 Gepost op: 2011/03/29, 21:01:45 »
grappig, eerste poging van Suse stopt de installatie en reboot, bij de tweede een keiharde crash

die slaan we dus maar over  :rolleyes:

Offline Timelord

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #48 Gepost op: 2011/03/29, 21:11:37 »
Mensen, mensen, jullie praten over alle Linux distro's alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ik verbaas me steeds weer als ik lees dat er nóg meer verschillende distro's zijn.
Nu weer Pardus dus.  XD

Da ken een mens nie allemaal bijhouwe he ?  :D

Offline Tom

  • Lid
Re: wat is verkeerd met unity en hoe kunnen we het oplosen?
« Reactie #49 Gepost op: 2011/03/29, 21:23:58 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.