Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070  (gelezen 12478 keer)

Dwarrel

  • Gast
Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #25 Gepost op: 2008/02/03, 00:21:16 »
Citaat van: Gandyman
ah owk,

Nah wees gerust,
Ik heb een aantal zaken gelezen en al die mensen konden door deze truc met hun 6070 werken.
jeps daarom adviseerde ik het ook, helaas heb ik er zelf geen ontzettend veel ervaring mee, en kan ik er dus niet zo veel meer mee helpen beetje out of idea's maar het moet mogelijk zijn, ik hoop dat er iemand even kan helpen dit zelf een nokia heeft van met de zelfde chips als de 6070 en het werkend heeft. Misschien kan je proberen de zelfde post te plaatsen op engels ubuntu forum als je engels goed genoeg is. Kan zijn dat je daar iemand vind die het makkelijk kan uitleggen.

vind het jammer dat ik het probleem niet verder kan oplossen. Hopelijk komt er een reddende engel die meer kennis heeft dan ik.

Gr Dwarrel

Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #26 Gepost op: 2008/02/03, 09:22:39 »
Hallo,


ik heb het gedaan zoals Dwarrel het zei, eerst heel dat bestand leeg gemaakt en dan heel die tekst daar in geplakt en opgeslagen, spijtig genoeg gebeurt er nog altijd niks. Ik snap niet waar het aan ligt. Moet ik misschien iets op mijne gsm nog instellen?

Ik weet niet of het hier aan ligt, maar dat bestand staat in /home/etc/.gnokii

In /etc staat nog altijd het bestand gnokiirc, ik heb daarnet geprobeerd om daar die tekst in te plakken maar dat gaat niet, dan zegt hij dat ik niet de benodigde rechten daarvoor heb (als je dat wil opslagen).
Verder vind ik in die /etc niks terug van gnokii. Ligt het daar misschien aan?

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de moeite, hopelijk komt er nog een oplossing uit de bus.

Groetjes,

Els

Dwarrel

  • Gast
Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #27 Gepost op: 2008/02/03, 14:53:41 »
Citaat van: Els1980
Ik weet niet of het hier aan ligt, maar dat bestand staat in /home/etc/.gnokii
Is etc je username?
Want die .gnokii hoort in he /home/(hier jouw username)/ te staan.

Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #28 Gepost op: 2008/02/03, 15:13:13 »
Hoi els,

Als je problemen hebt met openen ivm rechten moet je het altijd openen met tijdelijke root rechten.

Dit doe door er sudo voor te zetten.

Dus in jouw geval
sudo gedit /pad_naar_bestand/gnokiirc  of .gnokii

Dan kan je het wel bewerken en opslaan.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #29 Gepost op: 2008/02/05, 08:01:33 »
Hallo,


eender wat ik doe, het haalt niks uit. Ik begrijp er niks van. Als iemand nog een idee heeft, laat het maar weten want dit moet willen werken.

Groetjes,

Els

Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #30 Gepost op: 2008/02/05, 08:29:16 »
Ik heb net ook geprobeerd de uitleg te volgen via een Engelstalig forum, het haalt niets uit, het wil niet werken bij mij.

Offline darko

  • Lid
Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #31 Gepost op: 2008/02/05, 09:44:46 »
Even voor de zekerheid: staat je telefoon uit als je 'm aansluit?

Mijn beperkte ervaring met twee toestellen (waaronder 1 Nokia) die ik aan mijn PC heb gehad, is dat ze zich als standaard USB mass storage devices (apparaat voor massaopslag) gedragen, waarvoor je op zowel XP als Ubuntu geen extra drivers hoeft te installeren.

In beide gevallen moest de telefoon wel uit staan om in "USB mode" te gaan. Ik weet uit ervaring dat als je dit niet weet dat dit wel eens voor "problemen" kan zorgen, en dat ik me wel eens suf heb zitten zoeken in handleiding, apparaatbeheer en Google om uit te vogelen waarom het OS in het geheel niet door had dat er een apparaat was aangesloten.

Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #32 Gepost op: 2008/02/05, 09:54:00 »
Dag darko,


dat wist ik niet, ik ga dat deze avond eens proberen want ik moet nu weg, ik zal straks hier iets posten als ik dat geprobeerd heb. Bedankt voor de tip!

Groetjes,

Els

Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #33 Gepost op: 2008/02/10, 08:10:33 »
Met Gnokii wil het maar niet werken. Ik heb ondertussen op aanraden van mijn broer het programma Wammu gedownload. Dat herkent mijn gsm wel. Ik heb er mijn telefoonboek al mee kunnen ophalen en opslaan. Wat ik zo direct niet zie, is dat je daar ook foto 's van je gsm mee op je computer kan zetten. Kan dat daarmee?

Ik heb dat nodig om mijn foto 's van mijn gsm op de computer te kunnen zetten. Als iemand nog een manier weet om dat te doen, zou ik het heel graag willen weten.

Groetjes,

Els

Offline Tom4

  • Lid
Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #34 Gepost op: 2008/02/10, 11:42:20 »
Kan dit niet gewoon via USB kabel ?

Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #35 Gepost op: 2008/02/11, 08:16:11 »
Hallo,


ik heb een Nokia gegevensoverdrachtkabel, daar moet je de gsm aanhangen en het andere eind in de USB poort van de computer. Ik heb nu Wammu ook op mijn computer staan, mijn broer raadde mij dat aan. Ik kan daar berichten mee ophalen van mijn gsm, mijn contactenlijst mee zien en ophalen... Alleen zou ik volgens mijn broer daar ook afbeeldingen mee moeten kunnen ophalen van de gsm en daar zie ik nergens iets over staan.
Is het normaal dat mijn computer nergens weergeeft, niet op mijn bureaublad en niet bij bestandsbladeraar, dat er een gsm aangesloten is?
Weet iemand hoe ik toch foto 's van mijn gsm naar mijn computer kan krijgen? Gnokii wil nog altijd niet werken bij mij.

Groetjes en alvast bedankt voor de hulp,

Els

Bluetooth aan de praat krijgen voor Nokia 6070
« Reactie #36 Gepost op: 2008/02/24, 10:41:00 »
Hallo,


ik heb ondertussen Gnokii nog altijd niet aan de praat gekregen. Op aanraden van mijn broer heb ik het programma Wammu gedownload. Deze herkent mijn gsm wel, ik kan er mijn adresboek mee op de computer zetten, berichten, oproepen zien die er geweest zijn... Volgens mijn broer zou ik er ook de foto 's van mijn gsm mee op mijn computer moeten kunnen zetten. Dat wil echter niet lukken.
Weet iemand hoe ik dat moet doen? Moet ik iets instellen op de gsm of de computer? Ik heb een Nokia 6070.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Els