Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gOS gadgets in Ubuntu  (gelezen 1070 keer)

gOS gadgets in Ubuntu
« Gepost op: 2009/07/16, 16:09:11 »
Hallo, weet iemand hoe ik de echte gOS gadgets krijg in Ubuntu 9.01.

Ik heb google desktop maar als ik een gadget zonder sidebar wil, staat onder de gadgets een grijze achtergrond, weet iemand hoe je die weghaalt?
Een trotse linux-beginner!

Offline vanadium

  • Lid
Re: gOS gadgets in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/16, 16:13:59 »
Kan het zijn dat jij werkt zonder desktop effecten? De grijze achtergrond zou erop kunnen wijzen dat je geen compositing hebt, en dat wijst er dan op dat je met metacity, en niet met compiz werkt. Ook metacity ondersteunt compositing, maar dat staat standaard uit.

Re: gOS gadgets in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/16, 16:18:40 »
Kan het zijn dat jij werkt zonder desktop effecten? De grijze achtergrond zou erop kunnen wijzen dat je geen compositing hebt, en dat wijst er dan op dat je met metacity, en niet met compiz werkt. Ook metacity ondersteunt compositing, maar dat staat standaard uit.

Ja, ik heb geen visuele effecten. Heb wel een Abit Siluro T400 met 64 MB. En ik denk dat die ene nVidea chip heeft.
Een trotse linux-beginner!

Re: gOS gadgets in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/16, 16:23:40 »
Gelukt heb die compositing aangekregen.

Bedankt. Weet je ook misschien hoe je de visuele effecten kan aanzetten want als ik dat wil, kan ie geen stuurporgramma vind. Vorige keer moest ik iet van nvidea aanvinken in Synaptic.
Een trotse linux-beginner!

Re: gOS gadgets in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/16, 17:22:47 »
Systeem>Beheer>Hardware Drivers>Als het goed is staan hier wat drivers>Kies die met de tekst Recommended>Klik op Activate. De computer opnieuw opstarten> Als het goed is kan je nu de visuele effecten aanzetten onder Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk> tabblad Visuele effecten> Extra aanvinken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: gOS gadgets in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/16, 20:38:46 »
Probleem is wellicht dat dit in Jaunty niet meer werkt wegens geen geschikte proprietaire drivers voor de kaart, maar toch het nakijken waard.

Re: gOS gadgets in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/16, 20:58:18 »
Probleem is wellicht dat dit in Jaunty niet meer werkt wegens geen geschikte proprietaire drivers voor de kaart, maar toch het nakijken waard.

Mijn nVidia-kaart werkt keurig in Jaunty met de gesloten drivers:)

Offline vanadium

  • Lid
Re: gOS gadgets in Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/16, 21:15:16 »
Goed voor jou, natuurlijk, maar spijtig genoeg hoeft het daarom niet noodzakelijk ook te lukken voor de OP.

Re: gOS gadgets in Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/16, 21:34:12 »
Goed voor jou, natuurlijk, maar spijtig genoeg hoeft het daarom niet noodzakelijk ook te lukken voor de OP.

Sorry, ik begreep je vorige reactie even verkeerd ;) Ik dacht dat je het in het algemeen bedoelde, maar het was bedoeld vanwege dat de TS wellicht een te oude videokaart.