Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart scherm en verder niets meer  (gelezen 701 keer)

joopv

  • Gast
zwart scherm en verder niets meer
« Gepost op: 2007/10/20, 00:40:48 »
Ik heb net een nieuw flatscreen en installeerde dat keurig onder ubuntu 7.10. Ik veranderde in de scherminstelling alleen het blokje wide screen en daarna krijg ik tijdens de opstart het ubuntu logo en vervolgens alleen een zwart scherm.
Is er iemand die me kan helpen dit weer op te lossen.
Ik begon net helemaal in mijn ritme en hum te komen met feisty fawn en nu dan met 7.10

zwart scherm en verder niets meer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/20, 00:58:18 »
Blijkbaar pakt je Ubuntu nu een resolutie die je flatscreen niet kan verwerken.

enigste optie is in veilige modes opstarten en dan handmatig je xorg.conf bijwerken.
sudo nano /etc/X11/xorg.confNu even kijken welke resoluties erbij staan en die laten staan waarvan je zeker weet dat die werkt.
De rest ff afblokken met een hekje #

alsuiten met Ctrl+x
Dan kiezen voor opslaan.

Als je als root inlogt zonder de sudo.

Kom je er niet uit kan je altijd nog dit proberen in veilige modes het automatisch te laten doen.

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorgof sterker met
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorgSCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

joopv

  • Gast
zwart scherm en verder niets meer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/20, 17:17:19 »
Hi Gandyman,

Ten eerste bedankt dat je de tijd neemt om aan me te antwoorden.
Ik heb geprobeerd tijdens de opstart op esc te drukken en dan kun je kiezen.
Ik kies daar de hersel/veiligmodus en achter alles wat ik op het scherm zie verschijnen staat [OK]
Aan het eind krijg ik de mogelijkheid om een wachtwoord in te vullen om maintenance uit te voeren.
Wat ik daar ook invul, lukt niet en alleen met CRTL D vervolgt de computer om vervolgens weer in een zwartscherm te blijven steken.
Ik heb in Grub gestaan en daar achter de grub prompt ingetypt wat je aan code geeft maar dan krijg ik zoiets als niet juiste opdracht of zo.
Ik wil heel graag leren hoe en wat met ubuntu, want ik ben woonachtig in Chile en mensen hier hebben niet zoveel geld. Dus is Ubuntu het stuurprogramma om te gebruiken nog meer omdat het in vrijwel iedere taal te installeren is. Hoe meer ik er van weet en begrijp des te beter kan ik de mensen hier om me heen dan weer helpen.

nogmaals bedankt voor je tijd en voor je inzet om dit domme mannetje toch te helpen

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
zwart scherm en verder niets meer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/20, 17:37:22 »
probeer is gewoon op te starten en dan ctrl+alt f2 dan kom je in een extra sessie login en dan  sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

joopv

  • Gast
zwart scherm en verder niets meer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/20, 18:25:22 »
Hoi Kiersie,

Bedankt.
Dit werkte en ik kan verder.