Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Remote control, Teamviewer of een alternatief?  (gelezen 885 keer)

Remote control, Teamviewer of een alternatief?
« Gepost op: 2019/01/29, 11:14:33 »
Om mijn op leeftijd zijnde ouders te helpen, is het nodig om af en toe hun computer op afstand te bedienen. Ik heb Ubuntu 18.04, zij windows10. Is teamviewer (welke versie?) geschikt, of zijn er betere en of veiligere alternatieven? Wellicht is er een ervaringsdeskundige op dit gebied.

Re: Remote control, Teamviewer of een alternatief?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/29, 11:29:10 »
Hallo,

ik zelf gebruik voor mijn Windows Computers te beheren  vanuit Linux Ubuntu 18.04
Gewoon de laatste versie van Teamviewer dus  Versie 14.1.9025 van 16 januari 2019
en tot nu toe geen problemen ondervonden
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Remote control, Teamviewer of een alternatief?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/01/29, 11:29:54 »

Offline PKing

  • Lid
Re: Remote control, Teamviewer of een alternatief?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/01/29, 16:45:48 »
In een ander draadje werd Skype aanbevolen?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Remote control, Teamviewer of een alternatief?
« Reactie #4 Gepost op: 2019/01/29, 17:27:03 »
Ik heb over dit onderwerp net een draadje afgesloten.    ^-^

Ik ben uiteindelijk tot de volgende oplossing gekomen:
Ik gebruik Ubuntu 18.04 + Teamviewer + Pinta + Wacom tablet
Hij gebruikt Windows + Teamviewer + Wacom tablet.

Hij logt bij mij in. Kunnen we samen  op mijn desktop met de hand schrijven.
Ik (en hij)  zie wat hij doet en kan hem indien nodig direct verbeteren.

(met de hand schrijven is makkelijker voor wiskundige formules)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: Remote control, Teamviewer of een alternatief?
« Reactie #5 Gepost op: 2019/01/29, 18:48:59 »
Je zou bij je ouders toegang kunnen verkrijgen op hun systeem. Je zou kunnen zorgen dat jij op afstand in de router open kunt routen wanneer dat nodig is.
Dan zo je daarna met Reminnia (standaardproggie in ubuntu) naar die pc kunnen gaan. Op hun gebruiker, of een onderhoudgebruiker voor jezelf.
Ben je klaar dan router weer dicht zetten op afstand.

Een onderhoudgebruiker is ook handig voor je als backdoor voor het geval ze de boel per ongeluk een keer locken of verklooien of zo. Als je ouders zelf niets hoeven te installeren zou je hun gebruiker zelfs op beperkt kunnen zetten waardoor ze verminderde rechten hebben waardoor ze minder snel iets kunnen verklooien.

Klein veiligheidsrisicootje als je het zo doet, maar ja dat heb je met andere toegang op afstand ook.
« Laatst bewerkt op: 2019/01/29, 18:50:58 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore