Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag  (gelezen 1965 keer)

Offline p4nn1x

  • Lid
Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Gepost op: 2014/10/31, 12:18:17 »
Op dit moment gebruik ik Dropbox, maar dat is volgens Snowden niet veilig. Hij raadt SpiderOak aan.
Ik vond volgende zogezegd veilige, platform-onafhankelijke (Microsoft, Apple, Linux, iOS, Android) cloud storage providers
    SpiderOak (gratis 2 GB)
    Wuala (5 GB $0.99)
    Mega (50 GB gratis)
    Tresorit (5 GB gratis)

Welke raad je aan en waarom?

Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/02, 09:57:45 »
Er bestaat geen veilige cloud opslag.
 Bijvoorbeeld, zodra je onder verdenking van de AIVD of CIA of FBI of wat dan ook komt, benaderen ze dat bedrijf en moeten ze alles open gooien.
Lukt dat niet dan hacken ze de boel.
Ga jij het versleutelen dan arresteren ze je en blijf je net zolang gevangen zitten totdat je de sleutels geeft.

Meest veilig is nog je eigen cloud omgeving thuis........
Maja, zwakke plek is dan je firewall, want alles wat openstaat naar het WWW is te hacken.....

Nogmaals:
Er bestaat geen "echt" veilige cloud opslag.

Neem Linus, de founder van Linux....
Die heeft thuis diverse firewall's om de boel potdicht te houden, daarnaast heeft hij alles zo geconfigureerd dat je nooit van buitenaf kan inloggen.

Niets is veilig - Alles is te hacken ----- Dus zorg voor zoveel mogelijk Niets !
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/02, 10:06:14 »
Welke raad je aan en waarom?

Dat hangt af van je wensen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/02, 11:09:30 »
Zet *niets* in de wolken waarvan je het vreselijk zou vinden als het in handen van anderen zou komen.

Dus wel: vakantiefoto's, familiefoto's, natuurfoto's, muziekverzameling (mp3'tjes), enz.
En niet: xxx-foto's, wachtwoordbestanden, financiële gegevens enz.

Als je je daaraan houdt, dan is elke wolkdienst goed.  =D

Offline DurQ

  • Lid
Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/02, 11:13:47 »
Ik vind Copy erg goed werken. Gebruik ik n.a.v een tip op dit forum.

Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/02, 12:39:58 »
Zet *niets* in de wolken waarvan je het vreselijk zou vinden als het in handen van anderen zou komen.

Dus wel: vakantiefoto's, familiefoto's, natuurfoto's, muziekverzameling (mp3'tjes), enz.
En niet: xxx-foto's, wachtwoordbestanden, financiële gegevens enz.

Als je je daaraan houdt, dan is elke wolkdienst goed.  =D

Hier ben ik het mee eens :) Ter toevoeging: heb wel één documentje (nog steeds in jou stijl, Pjotr =D) waarin een financieel overzichtje staat, maar niet té uitgebreid dat iemand anders er schade mee zou kunnen aanrichten moest die het bekomen.

Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/03, 08:32:45 »
Zet *niets* in de wolken waarvan je het vreselijk zou vinden als het in handen van anderen zou komen.

Dus wel: vakantiefoto's, familiefoto's, natuurfoto's, muziekverzameling (mp3'tjes), enz.
En niet: xxx-foto's, wachtwoordbestanden, financiële gegevens enz.

Als je je daaraan houdt, dan is elke wolkdienst goed.  =D

Ligt eraan?
Denk dat een naturist het niet erg vind dat zijn xx cq naakt foto's over het inet zwerven.......  =D

Vakantiefoto's zou ik iets voorzichtiger mee zijn....
Als je uitkerings gerechtigd bent en het UWV ziet  vakantiefoto's van ja terwijl je op een waterski staat in Hawai of Gran Canaria zouden ze wel eens aan je kunnen vragen of je weer gewoon aan het werk kan gaan ?  =D =D =D

Zelfde situatie maar dan met de belastingdienst die zich afvraagt hoe je ineens aan dat geld komt ??  =D =D =D

enyway... 
leg het belang op betrouwbaar en altijd bereikbaar bij dit soort diensten en niet op veilig.
Bij gratis diensten en ook betaalde diensten altijd thuis backups bewaren want weg is weg..
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/03, 11:46:39 »
Aanbevolen door Edward Snowden:
https://spideroak.com/

Heeft zowel een 32 als 64 bit versie voor Debian based distros (ea):
https://spideroak.com/opendownload/

Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/03, 11:51:56 »
@Gandyman: Je bent niet alleen uitkeringsgerechtigd als je fysiek ziek/gehandicapt bent dus het UWV heeft dan alleen een poot om op te staan als ze die foto's zien én je hebt opgegeven dat je fysiek ziek/gehandicapt bent. Maar er zijn tig andere redenen waarom je uitkeringsgerechtigd bent. Bovendien, zelfs iemand die fysiek ziek/gehandicapt is kan ook wel eens een keertje een leuk dingetje doen op vakantie, dat zegt niks over het werken van een (bijna-)volledige werkweek ;)

Offline p4nn1x

  • Lid
Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/03, 20:25:29 »
Mijn wensen ... een plek om informatie te kunnen delen tussen mijn verschillende apparaten (ook buitenshuis).
Ideaal (gemakzucht) zou zijn dat ik die informatie niet meer zou moeten versleutelen, maar dat zou ik voor bepaalde zaken beter wel doen, toch voor zaken die ik niet dagelijks nodig heb. Wanneer security en gemak tegen elkaar afgewogen worden, wat is goede manier om bestanden in de cloud te versleutelen? TrueCrypt of 7-Zip?
En nu ik toch bezig ben met goede voornemens inzake beveiliging ... wat is een goede platform-onafhankelijke passwordmanager?

Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/03, 21:24:10 »
Spideroak

Frederik

  • Gast
Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/04, 10:09:25 »
Vakantiefoto's zou ik iets voorzichtiger mee zijn....
Als je uitkerings gerechtigd bent en het UWV ziet  vakantiefoto's van ja terwijl je op een waterski staat in Hawai of Gran Canaria zouden ze wel eens aan je kunnen vragen of je weer gewoon aan het werk kan gaan ?  =D =D =D

Zelfde situatie maar dan met de belastingdienst die zich afvraagt hoe je ineens aan dat geld komt ??  =D =D =D

Dat is echt grote flauwekul. Zowel het UWV als de Belastingdienst hebben géén toegang tot mijn wolk opslag. De enige die weet wat ik daar bewaar ben ik zelf en niemand anders .  8-)

Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #12 Gepost op: 2014/11/04, 10:56:48 »
@Frederik
Je mist het punt dat Gandyman en Pjotr maken.
Lees nog eens goed wat ze schrijven (en het voorbeeld is om het principe te verduidelijken, niet om bovenop te springen  ;)).
« Laatst bewerkt op: 2014/11/04, 12:37:35 door VuurVosje »

Re: Platform-onafhankelijke veilige cloud opslag
« Reactie #13 Gepost op: 2014/11/04, 12:37:13 »
Ah ok, excuses ik zag de ironie over het hoofd.
 :)