Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum  (gelezen 1909 keer)

http://www.omgubuntu.co.uk/2015/11/the-ubuntu-software-centre-is-being-replace-in-16-04-lts

Dat is heel mooi, want uit eigen test op een andere Linux die ik als test had kan ik mededelen dat GNOME Software veel makkelijker werkt, ook updates behandeld i.p.v. Updatebeheer en vooral ook veel en veel sneller werkt :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/09, 19:22:15 »
Nu ik vind het knudde ,nu vele gewoond zijn aan dat Software center beginnen ze het weer te veranderen ,en zo is het elke keer wat anders.
Nu is dat voor mij geen probleem want het Software centre smeet ik er toch altijd af ,werk liever met synaptic ,maar ik pers vind ze moeten eens constant blijven !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/09, 20:23:00 »
Voor een beginner die net gewend is aan het softwarecenter, kan het wel weer even wennen zijn. Ik gebruik het al tijden niet, net zoals Tom alleen maar synaptic of terminal.
Kubuntu 20.04

Offline vilamar

  • Lid
Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/10, 06:39:12 »
Ubuntu Gnome gebruikt het Ubuntu softwarecenter, Ubuntu dan dat van Gnome, logisch toch...

Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/10, 08:54:11 »
Ik zal het niet gaan missen. Wanneer ik snel wat geïnstalleerd moet hebben dan doe ik het wel via de terminal of synaptic. Alleen het opstarten van het programma duurt al langer dan snel wat in de terminal tikken. Zelfs PostinstallerF waarmee je het systeem ook nog wat kon tweaken startte sneller op.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #5 Gepost op: 2015/11/10, 09:51:47 »
Mee eens, Theo.

Dat Softwarecentrum is zo helder nog niet voor een beginner. Zelf grijp ik ook altijd naar Synaptic en de terminal. Ik zie de nieuwe met belangstelling tegemoet.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #6 Gepost op: 2015/11/10, 09:52:05 »
Ik zal het niet gaan missen. Wanneer ik snel wat geïnstalleerd moet hebben dan doe ik het wel via de terminal of synaptic.
Het (oude) software centrum is tergend traag, daarom gebruik ik het ook amper. Maar mss is het nieuwe GNOME Software sneller zodat het ineens bruikbaar wordt. Ben benieuwd wat dit betreft.

EDIT. Vistaus heeft al geconstateerd dat GNOME Software sneller is. Yes!
.... en vooral ook veel en veel sneller werkt :)

« Laatst bewerkt op: 2015/11/10, 10:00:05 door markba »

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #7 Gepost op: 2015/11/10, 10:01:12 »
Wat is dan straks in 16.04 nog het grote verschil tussen Ubuntu Gnome en Ubuntu?
Alleen Unity vs Gnome, en die verschillen zijn al niet enorm....

Edit: Ubuntu komt met Thunderbird en Gnome met Evolution...
« Laatst bewerkt op: 2015/11/10, 10:12:58 door valk »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #8 Gepost op: 2015/11/10, 11:21:07 »
Canonical blijkt gas terug te nemen, en neemt weer meer van Gnome op. In 15.10 zagen we al de Unity scrolbalken verdwijnen ten voordele van de gnome 3 scrollbalken. Misschien wel goed, want dan worden de inspanningen minder gefragmenteerd.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #9 Gepost op: 2015/11/10, 11:30:21 »
Canonical blijkt gas terug te nemen, en neemt weer meer van Gnome op. In 15.10 zagen we al de Unity scrolbalken verdwijnen ten voordele van de gnome 3 scrollbalken. Misschien wel goed, want dan worden de inspanningen minder gefragmenteerd.

Ik ben nu een beetje aan het testen met Ubuntu Gnome, als het blijft bevallen dan ga ik voor uitgave 16.04 over naar Ubuntu Gnome ipv Ubuntu. Xubuntu is ook een optie, maar Unity of Gnome op mijn HTPC laat zich vanaf de bank beter bedienen. En ik ben niet zo'n voorstander van de eenzame weg die Canonical in lijkt te slaan met Unity/Mir...

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #10 Gepost op: 2015/11/10, 14:01:35 »
Canonical blijkt gas terug te nemen, en neemt weer meer van Gnome op. In 15.10 zagen we al de Unity scrolbalken verdwijnen ten voordele van de gnome 3 scrollbalken. Misschien wel goed, want dan worden de inspanningen minder gefragmenteerd.

Aan dat alles komt een einde als ze Unity 8 en MIR standaard gaan gebruiken vanaf 16.10 daar Unity 8 gebaseerd wordt/is op Qt. Mits de Next Gen Unity Desktop en MIR dan klaar zijn voor gebruik natuurlijk en dat mag van mij eindelijk eens gebeuren na al die tijden van steeds weer uitstellen... :)

Betreffend Gnome Sofware... daar ben ik eerlijk gezegd nooit echt kapot van geweest.
« Laatst bewerkt op: 2015/11/10, 14:03:59 door Maik »

Re: Ubuntu 16.04 krijgt GNOME Software i.p.v. Ubuntu Softwarecentrum
« Reactie #11 Gepost op: 2015/11/10, 14:08:57 »
Ik kan Gnome software van harte aanbevelen. Vanaf het eerste moment dat het uitkwam gebruikt, daarnaast synaptic en gDebi ernaast gezet voor pakketten van internet of noodgevallen.

Vervolgens het softwarecentrum verwijderd, en me nergens meer zorgen om gemaakt.

Ik greep liever naar de terminal dan dat ik probeerde om het Ubuntu Software Centrum te openen.

Tegenwoordig gebruik ik openSUSE Leap 42.1 Gnome editie dus heb geen last meer van dit soort keuzes.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu