Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gebruiker en taal wisselen  (gelezen 820 keer)

gebruiker en taal wisselen
« Gepost op: 2020/02/15, 07:02:29 »
Ik wil op een laptop, die naar Polen verhuist, naast de standaard Nederlandse taal ook de Poolse taal gebruiken.

Dit wil ik verwezenlijken om daar met een andere gebruikersnaam op te starten.

Is dat mogelijk?

groet

SPW
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline PKing

  • Lid
Re: gebruiker en taal wisselen
« Reactie #1 Gepost op: 2020/02/15, 07:17:08 »
In je systeem instellingen kun je gewoon bij taalondersteuning de gewenste taal downloaden, wanneer je die dan uiteindelijk naar boven schuift en "voor het hele systeem toepassen"  kiest zou het moeten werken.
Ik denk dat je met twee gebruikers profielen ook twee verschillende talen zou kunnen gebruiken.
Maar dat moet je even testen...

Aanvulling: Wanneer ik een nieuw profiel aanmaak (ik gebruik Xubuntu 18.04) en daar pools kies dan is dat ook pools, maar je moet het gewone profiel dan weer terugzetten naar Nederlands, want in eerste instantie is dat dan ook pools:-(, dus daar moet je Nederlands even naar boven schuiven in je taalondersteuning en de eerste grote button gebruiken.
Daarna kan ik inloggen in de beide profielen en is er 1 Nederlands en mijn testprofiel is dan pools.

Aanvulling 2: Ik zou eerst het tweede profiel alle settings zetten zoals jij het hebben wil, in het Nederlands, dat gaat een stuk moeilijker in het Pools, en dan daarna het e.e.a. naar het Pools zetten. Ik weet verder niet hoe het met extra pakketten zoals bijvoorbeeld Libre office gaat.
« Laatst bewerkt op: 2020/02/15, 08:01:38 door PKing »
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: gebruiker en taal wisselen
« Reactie #2 Gepost op: 2020/02/15, 13:40:29 »
Het is voor elkaar.

Bij wisseling gebruiker gaat de taalinstelling mee en dat is ook zo met LibreOffice.

Mooi dat het zo simpel kan.

Er zijn weer een paar mensen blij met Linux op een niet upgradebare laptop met W7 zodat die weer gebruikt kan worden.

groet SPW
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline PKing

  • Lid
Re: gebruiker en taal wisselen
« Reactie #3 Gepost op: 2020/02/15, 14:24:42 »
Aanvulling3 :)
Het viel mij op dat er in het standaard account dan wel eens een pools woordje tevoorschijn komt, maar ik heb het alleen voor een testje gedaan, misschien dat het na wat updates/of opstarten vanzelf weer goed komt.
De poolse taal blijft namelijk ook in je standaard account staan, maar ergens beneden, dus zou eigenlijk verder niet zichtbaar mogen zijn.

Ik weet niet wanneer je de poolse taal uit je standaard account haalt of het dan wel in je extra account blijft zitten.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: gebruiker en taal wisselen
« Reactie #4 Gepost op: 2020/02/15, 15:54:55 »
Tot nu toe werkt het. Heb nog geen extra programma's geïnstalleerd.

Laptop heeft twee schijven. Liefst zet ik op de eerste "Nederlandse taal" en op de 2e "Poolse taal", dan kunnen er ook geen problemen ontstaan denk ik.

Moet alleen nog kijken hoe ik, bij opstarten kan kiezen. of schijf 1 of schijf 2.

Heb jij een tip?
Op dit moment kan ik alleen maar de 2e schijf zien en benaderen met de Nederlandse taal.

Als ik me dan afmeld en op de Poolse taal overstap dan kan ik de 2e schijf niet meer benaderen en dat wil ik graag wel.

grt SPW
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline PKing

  • Lid
Re: gebruiker en taal wisselen
« Reactie #5 Gepost op: 2020/02/15, 23:19:05 »
Heb via PB vernomen dat het opgelost is:-)
« Laatst bewerkt op: 2020/02/15, 23:26:52 door PKing »
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04