Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 8.10 start niet goed op  (gelezen 1514 keer)

kirdaiht

  • Gast
8.10 start niet goed op
« Gepost op: 2008/12/02, 11:25:43 »
mijn ubuntu 8.10 start niet goed op. hij werkt slechts 1 op de 10 keer, in alle andere gevallen kom ik halverwege in een linuxkernel terecht. het schijnt dat hij beter opstart met de CD er in, maar daar ben ik dus niet zeker van. ik heb hem vanuit windows XP geinstaleerd met wubi. ik had dit probleem niet met 8.04. weet iemand wat ik er aan kan doen.

Re: 8.10 start niet goed op
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/02, 11:38:20 »
Of gewoon weer de stabiele 8.04 gaan gebruiken, of een echte dualboot maken ipv Wubi gebruiken ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

kirdaiht

  • Gast
Re: 8.10 start niet goed op
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/02, 14:03:54 »
ik denk dan ook dat ik dat ga doen. maar het probleem was dat ubuntu 8.04 mijn Cd drive niet herkende, een probleem dat opgelost werd in 8.10
een echte dualboot heb ik ook geprobeerd, maar het wou niet echt helemaal slagen. heeft iemand anders een goede handleiding?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 8.10 start niet goed op
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/02, 14:07:05 »
ik denk dan ook dat ik dat ga doen. maar het probleem was dat ubuntu 8.04 mijn Cd drive niet herkende, een probleem dat opgelost werd in 8.10
een echte dualboot heb ik ook geprobeerd, maar het wou niet echt helemaal slagen. heeft iemand anders een goede handleiding?

Dit is de makkelijkste manier:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Re: 8.10 start niet goed op
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/02, 16:51:15 »
Voer dat herkennen van de cd speler staat ergens anders een oplossing op het forum.

Indien de pc is uitgevoerd met een Sata harddisk word meestal de cd speler op de 1e IDE kabel als master gezet.
Indien er 2 IDE aansluitingen op het moederbord zitten verplaats dan de IDE kabel naar IDE2 maar houd hem wel als master.

Daarna zal het wel werken, blijkbaar.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

kirdaiht

  • Gast
Re: 8.10 start niet goed op
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/03, 11:57:05 »
het verplaatsen van kabeltjes is eigenlijk geen doen omdat ik een laptop gebruik, waardoor het een heel gepriegel wordt. maar ik zal eens zien of ik er een echte dual boot van kan maken, wat hopelijk wel werkt.

Offline aleidus

  • Lid
Re: 8.10 start niet goed op
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/03, 12:38:35 »
Al een tijdje met 8.10 aan het stoeien.
Als eerste liep ik tegen de resolutie aan, die niet verder kwam dan 800x600. Die heb ik kunnen oplossen door xorg.conf gegevens van 8.04 te gebruiken, waar het goed werkte.
Als tweede Voor ik verder wilde gaan met Joomla, bleek de computer met 8.10 server kernel steeds vast te lopen na enkele minuten. Die heb ik tot nu niet kunnen oplossen en kan niet zien waar het probleem zit. Zal wel met de kernel te maken hebben.
Nu ben ik bezig met 8.10 Alternate CD met kernel 2.6.27-7-generic om te kijken of dat oplossing biedt. Deze suggestie werd eerder in deve vraagbaak gedaan. Vandaar deze poging.

Als iemand anders kan aanbevelen dan hou ik mij aanbevolen om dit op te lossen.

Offline aleidus

  • Lid
Re: 8.10 start niet goed op
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/03, 16:40:07 »
Na de bovenstaande adviezen van alternate CD blijkt dit niet te zijn opgelost. Nu het mij niet duidelijk is geworden waar het probleem zit heb ik besloten een stap terug te doen en bij versie 8.04 te blijven.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: 8.10 start niet goed op
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/03, 19:53:21 »
Na de bovenstaande adviezen van alternate CD blijkt dit niet te zijn opgelost.
Zit jij niet in de verkeerde topic? ??? ??? ???

kirdaiht

  • Gast
Re: 8.10 start niet goed op
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/04, 17:22:55 »
ergens halverwege de handleiding loop ik vast. hij denkt namelijk dat ik de gehele schijf voor ubuntu wil gebruiken, wat niet zo is. ik kom er niet echt achter hoe ik hier iets aan kan doen, heef iemand hier een oplossing voor, of is dien ik de instalatie cd van 8.4 te gebruiken.

kirdaiht

  • Gast
Re: 8.10 start niet goed op
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/06, 14:13:47 »
na veel geklooi en een beetje hulp via irc ben ik er in geslaagd om ubuntu 8.04 weer op mijn laptop te krijgen. de problemen lijken zich nu opgelost te hebben. bedankt voor de hulp iedereen.