Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Trackmania Forever!!!  (gelezen 20024 keer)

Offline jopy

  • Lid
Trackmania Forever!!!
« Reactie #25 Gepost op: 2008/04/22, 23:28:20 »
Mooi dat het nu eindelijk werkt bij jou :).
Ik heb hem ook aan de praat gekregen, ik kan alles op z'n hoogste grafische instellingen krijgen en met een resolutie van 1440*900, wanneer ik de shader kwaliteit op PC1 zet ipv PC3.
Ik wist wel dat dit nodig was, maar ik snapte het systeem niet met eigen instellingen en presets enzo, in de launcher.
Het enige probleem is het geluid. Het gekraak is uit te zetten door bij de launcher bij geavanceerde opties bij audio het geluid uit te zetten.
Wil je je eerste post van dit topic even aanpassen en erin zetten hoe alles nu wel werkt?

Trackmania Forever!!!
« Reactie #26 Gepost op: 2008/04/23, 14:04:42 »
Citaat van: jopy
Mooi dat het nu eindelijk werkt bij jou :).
Ik heb hem ook aan de praat gekregen, ik kan alles op z'n hoogste grafische instellingen krijgen en met een resolutie van 1440*900, wanneer ik de shader kwaliteit op PC1 zet ipv PC3.
Ik wist wel dat dit nodig was, maar ik snapte het systeem niet met eigen instellingen en presets enzo, in de launcher.
Het enige probleem is het geluid. Het gekraak is uit te zetten door bij de launcher bij geavanceerde opties bij audio het geluid uit te zetten.
Wil je je eerste post van dit topic even aanpassen en erin zetten hoe alles nu wel werkt?
Tuurlijk maar eerst ff Huiswerk maken
Alleen is hij bij jou ook zoo sloom?
Van Ubuntu 6.10 naar Ubuntu 12.10 met een rare amazon bug.

Offline jopy

  • Lid
Trackmania Forever!!!
« Reactie #27 Gepost op: 2008/04/23, 14:32:42 »
Oke, ik heb morgen herkansingen, dus ik ga er ook niet echt veel mee bezig vandaag.
Bij mij is ie niet sloom, hij haalt 44,6 frames per seconde met ongeveer alles hoog, behalve de shader kwaliteit, en nog wat extra's aan de zijkant die ik niet aangevinkt heb staan.
Ik denk dat de traagheid vooral aan je videokaart ligt en niet aan wine.

Trackmania Forever!!!
« Reactie #28 Gepost op: 2008/04/23, 14:43:05 »
Citaat van: jopy
Oke, ik heb morgen herkansingen, dus ik ga er ook niet echt veel mee bezig vandaag.
Bij mij is ie niet sloom, hij haalt 44,6 frames per seconde met ongeveer alles hoog, behalve de shader kwaliteit, en nog wat extra's aan de zijkant die ik niet aangevinkt heb staan.
Ik denk dat de traagheid vooral aan je videokaart ligt en niet aan wine.
Hoe staat je wine ingesteld dan?
Van Ubuntu 6.10 naar Ubuntu 12.10 met een rare amazon bug.

Offline jopy

  • Lid
Trackmania Forever!!!
« Reactie #29 Gepost op: 2008/04/23, 15:31:09 »
dat is gewoon een standaard installatie, met die directx via die dll in de system32 map.
ik heb versie 0.9.59. Hoe hoog heb jij je shader kwaliteit nu staan? pc1, pc2 of pc3? want dat maakt heel veel uit, ook voor hoe goed hij werkt en op welke resolutie. Bij pc2 kon ik alleen op heel lage resoluties spelen, maar met pc1 ook op hoge.
ik heb een geforce 7600 videokaart.

Trackmania Forever!!!
« Reactie #30 Gepost op: 2008/04/24, 16:58:45 »
Oke ik ga eerst even een nieuwe driver voor mijn video kaart proberen
Van Ubuntu 6.10 naar Ubuntu 12.10 met een rare amazon bug.

sketcher

  • Gast
Trackmania Forever!!!
« Reactie #31 Gepost op: 2008/04/26, 18:56:20 »
Hier wou die eerst niet eens opstarten totdat ik die .dll gedownload had, toen kreeg ik ook last van die wazige schermpjes. Toen heb ik die video instelling op PC1 gezet ipv PC2 en nu werkt alles goed. Alleen het geluid werkt nog niet maar dat is niet het ergste. Voor de rest heb ik gewoon alle instellingen gelaten zoals ik dat ook in xp heb.

Trackmania Forever!!!
« Reactie #32 Gepost op: 2008/04/28, 13:28:17 »
Ik krijg gewoon een wit scherm, de muisaanwijzer is wel zichtbaar.

Die d3dx9_36.dll heb ik in de system32 staan.
Ik gebruik Wine 0.0.59.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen.

Chocomel

  • Gast
Trackmania Forever!!!
« Reactie #33 Gepost op: 2008/04/28, 21:11:58 »
Bij mij werkt alles behalve het geluid;
mijn instellingen:
1400*900
Shadows complex
Shaders Pc1, hoger werkt niet
TExtures high
Filtering 16x
Geometry normal
AA 16x

frames 43.2

Is het geluid uberhaupt werkend te krijgen?

Offline jopy

  • Lid
Trackmania Forever!!!
« Reactie #34 Gepost op: 2008/04/29, 10:35:43 »
nee, volgens mij is het geluid echt niet werkend te krijgen.
je zou kunnen proberen wine te configureren, met "winecfg" in de terminal, en dan daar bij geluid de mixer op OSS zetten. Dit was nodig voor een ander spel dat ik geinstalleerd heb in wine.
Ik heb TMF nu niet meer op m'n Linux computer staan, dus ik kan het niet testen ofzo.

Trackmania Forever!!!
« Reactie #35 Gepost op: 2008/04/30, 19:20:42 »
lol....

dus als je die windows dll kopieert zal/zullen er misschien wel meer spellen gaan werken?? heb me eigen nooit echt verdiept in die dll´s. of hoe dingen werkend te krijgen in wine...


mocht je ooit een keer racen op TMN of TMUF of welke versie dan ook, kijk goed uit naar dE_gaming servers :) die zijn de beste die er zijn heb ik gehoord :)
apt-get remove --purge wine* is geen handig commando.....

Trackmania Forever!!!
« Reactie #36 Gepost op: 2008/05/01, 09:47:13 »
een clanmember van mij met wat meer verstand van zaken heeft zelfs een tutorial gemaakt die te downen is vanaf onze website

http://www.de-gaming.com/downloads/Linux/installatie_tmf_ubuntu_8.04_v1.pdf

als het goed is moet iedereen dit kunnen downloaden... mochten er klachten zijn dan hoor ik het wel... al komt het verhaal aardig overeen met het gene wat hier ieder besproken is!! maar toch handig alles op 1 blaadje :)
apt-get remove --purge wine* is geen handig commando.....

eric178

  • Gast
Trackmania Forever!!!
« Reactie #37 Gepost op: 2008/05/03, 09:58:05 »
Alternatief voor Linux fanaten (zoals ik): Mania Drive v.1.2, een gratis clone van het populaire Trackmania!!!
Te downloaden op http://maniadrive.raydium.org/. Lees op de website dat je ook via Internet de strijd aankan, bevat editor, enz.

Het spel is gemakkelijk via een binary package te installeren en werkte zonder craches op mijn Ubuntu pc! Een aanrader dus!

Trackmania Forever!!!
« Reactie #38 Gepost op: 2008/05/08, 11:39:18 »
Citaat van: eric178
Alternatief voor Linux fanaten (zoals ik): Mania Drive v.1.2, een gratis clone van het populaire Trackmania!!!
Te downloaden op http://maniadrive.raydium.org/. Lees op de website dat je ook via Internet de strijd aankan, bevat editor, enz.

Het spel is gemakkelijk via een binary package te installeren en werkte zonder craches op mijn Ubuntu pc! Een aanrader dus!
Dat is nauwelijks een alternatief...

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Trackmania Forever!!!
« Reactie #39 Gepost op: 2008/05/08, 15:42:32 »
Ik ga het binnenkort een keer testen :) (Trackmania Forever in Wine)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

wbonline

  • Gast
Trackmania Forever!!!
« Reactie #40 Gepost op: 2008/05/12, 18:48:31 »
mijn start het spel wel.. maar ik kan niet online spelen dan slaat hij af,

offline werkt alles oke (behalve geluid dan)>

weet iemand een oplossing daf ik toch online kan spelen,

joost92

  • Gast
Trackmania Forever!!!
« Reactie #41 Gepost op: 2008/05/27, 19:56:01 »
beste

ik heb pas trackmania forever gedownload

maar

ik krijg het wel opgezet maar als het spel op het begin vraagt van

-MAAK ACCOUNT-
-IK HEB AL EEN ACCOUNT-

kan ik daar niet op klikken
er gebeurt dan namelijk niks

..
ik denk dat het probleem is dat ik BIT DEFENDER als virus scan heb
toe ik in de FAQ (meest gestelde vragen) keek zei die dat
BIT6DEFENDER in conflict gaat met het spel

en ook door de firewall uit te zetten gaat dit niet

kent iemand dit probleem en weet die ook de oplossing

laat iets weten aub

ik wil het spel zo grag spelen

tkx

joost

laat iets weten aub

Offline Julian

  • Lid
Trackmania Forever!!!
« Reactie #42 Gepost op: 2008/07/04, 09:23:02 »
Om dit topic even te bumpen:
het geluidsprobleem is (gedeeltelijk) opgelost:
Download het bestand http://www.dllbank.com/zip/w/wrap_oal.dll.zip en unzip het in de game folder.
Zet bij de sound instellingen de EAX uit, en spelen maar :)

Offline Kogacarlo

  • Lid
Trackmania Forever!!!
« Reactie #43 Gepost op: 2008/07/19, 20:18:06 »
Bij mij wil het helemaal niet werken. Ik kom tot het scherm met "configure", "play" etc.
Moet ik soms onder wine de windowsdrivers voor mijn grafische kaart installeren?
Ubuntu op een stickie

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Trackmania Forever!!!
« Reactie #44 Gepost op: 2008/07/20, 08:38:33 »
werkt ook hier prima, ik heb wel de gewoonte om sinds ik met wine werk de hele map van een schone windows installatie in de wine/windows map neer te ploffen, games willen vaak een bestand alleen zien zonder er iets mee te doen maar wat ook belangrijk is ..gecko voor de games die html menus gebruiken, klik even in de wine map op programma bestanden en internet explorer dan krijg je hem vanzelf.

er zijn maar weinig games die het hier niet doen (ik bijt nog steeds mijn tanden stuk op everquest 1) zelfs het nieuwe conan werkte (wel traag)

ik gebruik wine versie 1.0 en de instelling zijn zoals je hem krijgt.

edit: oops niet helemaal waar, in het winconfig scherm moest ik het geluid instellen om meer te krijgen dan krasjes en piepjes (auto config).

Offline Samm

  • Lid
Re: Trackmania Forever!!!
« Reactie #45 Gepost op: 2008/12/10, 20:44:47 »
Dit topic is al een heel eind niet meer actief. Maar ik wilde toch nog iets oprakelen.
Is er iemand die ondertussen weet hoe 't geluidsprobleem nog beter opgelost kan worden. Bij mij werkt't soms wel en soms niet... maar meestal niet!

Re: Trackmania Forever!!!
« Reactie #46 Gepost op: 2008/12/11, 12:45:36 »
Dit topic is al een heel eind niet meer actief. Maar ik wilde toch nog iets oprakelen.
Is er iemand die ondertussen weet hoe 't geluidsprobleem nog beter opgelost kan worden. Bij mij werkt't soms wel en soms niet... maar meestal niet!
Ja dat is al een hele tijd geleden...
Ik weet nog niet hoe je het geluidsprobleem moet oplossen, maar ik speel het spel zelf zonder geluid en dan met muziek op de achtergrond.
Als iemand weet hoe je ook het geluid goed aan de praat krijgt. Post het dan op dit forum.
Van Ubuntu 6.10 naar Ubuntu 12.10 met een rare amazon bug.

Re: Trackmania Forever!!!
« Reactie #47 Gepost op: 2008/12/22, 20:18:17 »
Bedoelen jullie met de geluidsproblemen de haperende en tikkende tonen door het geluid? Dat is eenvoudig op te lossen.

Download http://www.dllbank.com/zip/w/wrap_oal.dll.zip en pak het uit in de gamemap van TrackMania. Dat is meestal:

~/.wine/drive_c/Programma Bestanden/TmNationsForever/
Hierna moet alles goed werken.


Maareh.. Zullen we eens gezellig een potje racen  ^^
« Laatst bewerkt op: 2008/12/22, 20:21:57 door Cumulus007 »