Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: error mono  (gelezen 1421 keer)

error mono
« Gepost op: 2015/04/21, 00:09:31 »
error na het volgen van de bovenste stappen van deze site

http://www.mono-project.com/docs/getting-started/install/linux/#debian-ubuntu-and-derivatives

omdat ik de laatste versie heb van ubuntu heb ik de bovenste stappen gevold voor error zie bijlage hij geeft deze error bij het opstarten van ubuntu software centrum hoe deze error te verhelpen want nu start heel me software centrum niet meer op graag snelle reactie terug bvd.

met vriendelijke groet

mathijs


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: error mono
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/21, 00:18:11 »
Waarom wil je überhaupt mono hebben? Mono is een veiligheidsrisico, want het zet de deur op een kier voor Windowsvirussen....  :o

Re: error mono
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/21, 06:48:31 »
Citaat
graag snelle reactie terug bvd.
Het snelste is een nieuwe installatie zonder mono.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: error mono
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/21, 08:35:39 »
Heb je ook mono-complete geinstalleerd ?
   http://www.ghacks.net/2015/03/28/how-to-install-mono-on-linux-mint/


Re: error mono
« Reactie #4 Gepost op: 2015/04/21, 09:01:20 »
Waarom wil je überhaupt mono hebben? Mono is een veiligheidsrisico, want het zet de deur op een kier voor Windowsvirussen....  :o

Gelukkig is .NET, waarop Mono gebaseerd is, open source sinds vorig jaar dus in ieder geval zijn de veiligheidsrisico's nu inzichtelijk voor iedereen :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: error mono
« Reactie #5 Gepost op: 2015/04/21, 09:05:52 »
Ik ben het met pederoco eens, herinstalleren van Ubuntu is in dit geval de snelste methode.
De installatie starten, een kop koffie met een broodje nuttigen, daarna kan je weer genieten van Ubuntu  :D

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: error mono
« Reactie #6 Gepost op: 2015/04/21, 10:25:09 »
Waarom wil je überhaupt mono hebben? Mono is een veiligheidsrisico, want het zet de deur op een kier voor Windowsvirussen....  :o
Gelukkig is .NET, waarop Mono gebaseerd is, open source sinds vorig jaar dus in ieder geval zijn de veiligheidsrisico's nu inzichtelijk voor iedereen :)
Dat risico bliijft natuurlijk hetzelfde, want mono was ook al open source. Het framework zelf lijkt me wel virusvrij. Dus het gaat (voornamelijk) om de apps die draaien bovenop het framework (mono of .net).

Maar eerlijk gezegd zullen dit er niet veel zijn: echte .Net-desktop apps zijn er eigenlijk niet. Paint.NET is er eentje, maar die draait dan weer niet op het gedeelte van .Net wat nu ge-open sourced is/wordt (het grafische gedeelte WPF is nog gesloten). Trouwens, Paint.Net is zelf ook open source.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: error mono
« Reactie #7 Gepost op: 2015/04/21, 13:27:04 »
@ mathijs1976:  heb je het volgende commando al geprobeerd in de terminal :
sudo dpkg --configure -a

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade


Offtopic:
Wat is er zo slecht aan mono?
Moet ik Banshee om die reden eruit slopen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: error mono
« Reactie #8 Gepost op: 2015/04/21, 13:50:04 »
Wat is er zo slecht aan mono?
Het biedt Windowsprogrammatuur de gelegenheid om te draaien op Linux. Dus (in beperkte mate) ook aan kwaadaardige Windowsprogrammatuur....

Citaat
Moet ik Banshee om die reden eruit slopen?
Ja, want dat is een Monoprogramma. gnome-mplayer, Audacious en VLC zijn goede alternatieven.

Re: error mono
« Reactie #9 Gepost op: 2015/06/12, 16:43:31 »
ik had het geïnstalleerd omdat ik tv wil kijken via het internet via de webbrowser en daarvoor heb je siverlicht nodig en dat ondersteunt de standaard browser niet dus daarvoor heb je mono nodig,



Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: error mono
« Reactie #10 Gepost op: 2015/06/12, 16:58:48 »
ik had het geïnstalleerd omdat ik tv wil kijken via het internet via de webbrowser en daarvoor heb je siverlicht nodig en dat ondersteunt de standaard browser niet dus daarvoor heb je mono nodig,
Ah, daar heb je pipelight voor nodig:

sudo add-apt-repository ppa:pipelight/stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install --install-recommends pipelight-multi
sudo pipelight-plugin --update
sudo pipelight-plugin --enable silverlight

Ter info: moonlight is een silverlight-alternatief wat idd mono nodig heeft. Maar moonlight is hopeloos verouderd en heeft sowieso nooit goed gewerkt.

Re: error mono
« Reactie #11 Gepost op: 2015/06/12, 17:04:32 »
krijg deze error melding bij update:

 Type 'sudo' op regel 2 in bronlijst /etc/apt/sources.list.d/mono-xamarin.list is onbekend


hoe dit op te lossen?






Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: error mono
« Reactie #12 Gepost op: 2015/06/12, 17:10:55 »
krijg deze error melding bij update:
 Type 'sudo' op regel 2 in bronlijst /etc/apt/sources.list.d/mono-xamarin.list is onbekend
hoe dit op te lossen?
Deze komt nog van de mono-installatie maar mag nu weg.
Heb je deze handleiding gevolgd http://www.mono-project.com/docs/getting-started/install/linux/?
Dan kun je /etc/apt/sources.list.d/mono-xamarin.list verwijderen.
Daarna even: sudo apt-get update


Re: error mono
« Reactie #13 Gepost op: 2015/06/12, 23:57:42 »
Ik gebruik mono voor het spelen van openRA,  wat een nieuwe implementatie van het legendarische Red Alert is.  Als je goed oplet wat je draait binnen mono of er qua security geen groot probleem.

Haal mono gewoon uit de standaard pakketbron,  deze is veilig.  Zodra je mono uit een ppa gaat halen vergroot je het risico.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: error mono
« Reactie #14 Gepost op: 2015/06/13, 13:32:09 »
Haal mono gewoon uit de standaard pakketbron,  deze is veilig.
Zoals hierboven ook al toegelicht: de TS heeft geen mono nodig. Hij dacht het nodig te hebbben ivm silverlight (moonlight is afhankelijk van mono); maar daar hebben we intussen een mooie wine-gebaseerde oplossing voor: pipelight. Dmv wine, kan de *originele* silverlight-plugin (dus geen namaak als moonlight) toegepast worden.

Re: error mono
« Reactie #15 Gepost op: 2015/06/29, 11:59:36 »
ik kan de file mono-xamarin.list niet verwijderen eigenaar is root lezen en schrijven en groep is root alleen lezen en andere is alleen lezen hoe kan ik deze file deleten? want hij zeg je bent niet de eigenaar je kan niet verwijderen dus moet ik op een of andere manier op een andere manier kunnen verwijderen


Re: error mono
« Reactie #16 Gepost op: 2015/06/29, 12:25:06 »
Vanuit een terminalvenster:

sudo rm -rf /etc/apt/sources.list.d/mono-xamarin.list

Daarmee verwijder je hem met (als het ware) rootrechten :)

Re: error mono
« Reactie #17 Gepost op: 2015/08/14, 21:27:16 »
ik heb maar na jullie geluisterd ik heb Ubuntu 15 gedownload ik dacht ik gooi die over die 14 heen dan ben ik klaar maar dat kan dus schijnbaar niet ik heb 3 partities 2 met Windows en 1 met Ubuntu nou dacht ik die Ubuntu die update de bestanden wel dan ben ik van het probleem af hij kan dus op een of andere manier niet updaten dus toen heb ik gevraagd om nieuw te installeren ik dacht hij gooit dan die bestanden wel weg van Ubuntu 14 en vervangt dat voor Ubuntu 15 maar wat blijkt nu hij heeft alles weggegooid wat een raar systeem allen partities heeft hij verwijderd hij zei wel dat hij 3 partities  aan ging maken ik dacht dat zijn die drie van swap en zo en die andere ook zei hij niet hoe groot de partities gingen worden dus dacht ik dat zullen wel die 3 partities zijn van de bestaande Ubuntu maar nu heeft hij dus alle partities weg gegooid en 3 nieuw aangemaakt met ext 4 systeem en uefi opstart nog iets wat dat ook mag wezen iets met bios te maken of zo hoe kan ik deze Ubuntu installatie ongedaan maken zo dat ik alle partities weer terug krijg!

Offline Mikkel

  • Lid
Re: error mono
« Reactie #18 Gepost op: 2015/08/15, 13:40:42 »
Verder je bericht niet te gelezen, want het is niet te lezen. ;) Sorry.

Als ik het goed begrijp heeft mathijs1976 bij het installeren van Ubuntu de twee Windows-partities overschreven en wil hij weten hoe dit weer ongedaan te maken is. Niet, dus.
Dat wordt Windows opnieuw installeren en daarna Ubuntu. En tijdens het bepalen op welke partitie Ubuntu komt te staan, kies je niet voor 'gebruik de gehele schijf' of 'naast Windows' maar voor 'iets anders', want dan kun je zelf bepalen op welke partitie Ubuntu komt. ;)

Re: error mono
« Reactie #19 Gepost op: 2015/08/16, 01:47:57 »
inderdaad ik had 3 partities eerst 1 van ext4 file systeem met Ubuntu 14.3 en nog 2 ntfs partities met Windows er op en toen wilde ik een update doen na Ubuntu 15 maar dat werkte dus niet toen heb ik hem als nieuw geïnstalleerd en heeft hij nu heel me harddisk als ext4 gemaakt grrr......  met als gevolg al me bestanden weg.

en hij heeft ook me mbr weg gegooid en die andere bios ding er op gezet dus me partities indeling ben ik ook kwijt hoe kan ik die bestanden nog terug halen is er een andere mogelijkheid om dit te doen dan door een extern bedrijf door middel van magnetisch terug halen of zo iets dergelijks

had ook wat dingen gelezen met testdisk in Ubuntu

weet er iemand een goed programma er voor die over geschreven partities terug kan halen of bestanden uit die partities een programma in Windows of in Ubuntu dat maakt niet zo veel uit alleen soms werkt windows net effe wat makkelijker want in Ubuntu moet je alles handmatig in tikken als je wat wil doen.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: error mono
« Reactie #20 Gepost op: 2015/08/16, 15:15:54 »
........ toen heb ik hem als nieuw geïnstalleerd en heeft hij nu heel me harddisk als ext4 gemaakt grrr......
Niet Ubuntu de schuld geven. Je hebt zelf tijdens de installatie niet goed gekeken (of begrepen) wat er op het venster stond toen je op het punt van de partities kwam en Ubuntu de gehele harde schijf liet gebruiken. ;)

Je bent niet de eerste die zoiets overkomt en ook niet de eerste die (als ik je bericht goed lees) blijkbaar géén back-up heeft van z'n persoonlijke documenten, foto's, muziek, e-mail, enz. Dat had het opnieuw installeren van Windows en Ubuntu niet voorkomen, maar je had heel wat minder in zak en as gezeten dan nu.

Ik geef je weinig kans dat testdisk (of welk programma dan ook) je bestanden voor je kan terughalen, omdat die bestanden bij de nieuwe installatie van Ubuntu zijn overschreven. Een extern bedrijf kan dat waarschijnlijk wel, maar dan moeten die bestanden wel van onschatbare waarde zijn, want de prijs die zo'n bedrijf ervoor vraagt, liegt er niet om.


Edit: als je Ubuntu opnieuw installeert, zet er dan 14.04 op i.p.v. 15.04. 14.04 is een LTS-versie, daar krijg je tot april 2019 (beveiligings)updates voor, terwijl 15.04 maar negen maanden wordt ondersteund.
« Laatst bewerkt op: 2015/08/16, 15:21:52 door Mikkel »