Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe maak ik VB zichtbaar??  (gelezen 640 keer)

Hoe maak ik VB zichtbaar??
« Gepost op: 2007/09/19, 00:01:54 »
Ik heb VirtualBox geïnstalleerd via synaptec zoals elder op dit forum beschreven, ik heb de repos toegevoegd in pakketbeheer maar ik zie nergens in de toepassingen een icoon zodat ik het programma kan gebruiken. Weet iemand waar in welke directory het programma wordt geinstalleerd? Hoe kan ik een icoon op de desktop of onder de toepassingen krijgen.
Ik heb helaas een virtualomgeving nodig omdat mijn WYSIWYGwebbuilder niet wil werken in wine.

Graag jullie advies., Thanks. Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline joop905

  • Lid
Hoe maak ik VB zichtbaar??
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/19, 05:18:56 »
als het goed staat die: Toepassingen/Systeemgereedschap
directory:Persoonlijke map

Hoe maak ik VB zichtbaar??
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/19, 09:31:14 »
Citaat van: joop905
als het goed staat die: Toepassingen/Systeemgereedschap
directory:Persoonlijke map
Joop, bedankt voor deze aanwijzingen, ik heb de systeemgereedschap keuze in moeten stellen en daar stond ie inderdaad in maar werd niet weer gegeven. Ik heb eerst alle vinken uit gezet en daarna weer aan en toen werd ie wel zichtbaar. Alleen ik zie het niet staan onder de homefolder, kan je aan geven welke dat precies is. (bv, /home/robert/ xxxxx) en dan?

ik heb wel eens zo een commando ingegeven en toen zag ik ook een dir met daarin alle bestanden met een punt er voor. Hoe doe ik dat ook alweer?

Verder geen probleem, thanks a lot.
Robert
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Hoe maak ik VB zichtbaar??
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/19, 09:42:41 »
Via ls -a in terminal worden ook verborgen mappen (beginnend met een .) weergegeven. In de bestandsbeheerder Nautilus kun je ook de optie Verborgen bestanden tonen (rechtermuisknop) of CTRL+H indrukken. De map van VB staat in je eigen home map

Hoe maak ik VB zichtbaar??
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/19, 10:07:56 »
Citaat van: KenSentMe
Via ls -a in terminal worden ook verborgen mappen (beginnend met een .) weergegeven. In de bestandsbeheerder Nautilus kun je ook de optie Verborgen bestanden tonen (rechtermuisknop) of CTRL+H indrukken. De map van VB staat in je eigen home map
Zo snel geantwoord, geweldig bedankt voor deze tip, dit was wat ik zocht.
Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)