Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RTL XL wil over op silverlight  (gelezen 5469 keer)

RTL XL wil over op silverlight
« Gepost op: 2012/04/11, 21:37:27 »
RTL wil blijkbaar voor RTLXL silverlight verreizen.
op dit moment, werkt de site op flash, en ook in linux.

dus ik stel voor: http://www.rtl.nl/service/xl/support/feedback.xml en dan allen aan te geven dat wij graag flash willen houden, omdat silverlight geen optie is.
vooral handig is natuurlijk aan te geven dat ze zo vele gebruikers het onmogelijk maken om deze site te gebruiken, want als het ook gebruikers kan kosten willen ze vaak sneller meewerken.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/11, 21:57:51 »
Ehm, RTL XL werkt al met Silverlight.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/11, 22:47:03 »
Het gaat om versie 5.

Wel apart dat ze bij the voice kids een aantal films in HTML5 hadden zodat die ook in Linux werkte. Jammer dat ze dat niet meer doen. Zal wel er mee te maken hebben dat je ze dan binnen kunt halen.

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/11, 22:48:59 »
Met Silverlight/Moonlight kan ik ze ook gewoon opslaan via de Firefox-extensie Sothink Web Video Downloader.

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/12, 05:36:45 »
vanaf 13-05-1012 zallen ze vogens mij voledig over tot silverlight
er wat een plugin voor linux die je in firefox kom installen (moonlight)
maar die werkr ondertussen niet meer goed
waar windows falt is linux

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/12, 08:16:14 »
Ehm, RTL XL werkt al met Silverlight.
werkt met, niet vereist, en dat word het wel.
momenteel werkt het ook nog met flash, dat willen ze er uit halen.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/12, 10:53:56 »
Dus al die lange draadjes op dit forum over RTL-filmpjes die niet afspeelbaar zijn op Linux zijn onzin...

Offline DeBaas

  • Lid
Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/12, 11:40:16 »
Alles dat wegens copyright niet naar het buitenland mag, inclusief alles waar ze betaald voor willen worden is bij de Nederlandse commerciele TV in Silverlight. Weet niet wat ze de komende jaren gaan doen want MS gaat er mee stoppen.
Ik heb bij RTL al verzocht te stoppen met dit doodgeboren MS kindje i.v.m. de sterk groeiend Linux, Android, Ubuntu, groep.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/12, 12:59:25 »
"Alles dat wegens copyright niet naar het buitenland mag, inclusief alles waar ze betaald voor willen worden is bij de Nederlandse commerciele TV in Silverlight."

Bijna alles. Peter R de Vries bijv. is Sliverlight/Moonlight, maar hij wordt gewoon uitgezonden in Aruba, Suriname enzo.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/12, 17:00:04 »
OK, lees voor Alles dan maar Bijna alles ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/12, 18:49:47 »
Dus al die lange draadjes op dit forum over RTL-filmpjes die niet afspeelbaar zijn op Linux zijn onzin...
dat zeg ik niet, maar ik heb het enkel over RTL XL, en die werkt bij mij toch wel prima op linux.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #11 Gepost op: 2012/04/12, 19:03:58 »
Gedaan :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #12 Gepost op: 2012/04/12, 19:34:54 »
Gedaan :)

ik heb ook maar een mooie reactie geplaatst met de mededeling dat ze een enorme doelgroep buitensluiten en dat de keuze voor silverlight niet slim is aangezien silverlights leven niet zeker is: http://www.telegraaf.nl/digitaal/10895853/___Einde_dichtbij_voor_Silverlight___.html (met deze link erbij natuurlijk  =D =D)

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #13 Gepost op: 2012/04/12, 19:54:15 »
Ja ach, niet zo'n handige actie van RTL, maar zoveel Linux-gebruikers zijn er nu ook weer niet in Nederland (w.s. zo tussen de 150.000 à 200.000). En die er zijn hebben meestal ook nog wel ergens een Windows-installatie waar ze uitzendinggemist op kunnen kijken. Daarnaast zijn er vast een heleboel mensen die niet per se naar RTL XL hoeven te kijken (zoals ondergetekende). Bij elkaar is dat dus niet zo'n enorme doelgroep en zijn de kosten om voor die doelgroep wat in de lucht te houden hoger dan de opbrengst ervan... Goede keus natuurlijk, van RTL.

Als Silverlight niet zo'n enorme resourcevreter zou zijn waar oudere computers de grootste moeite mee hebben terwijl Flash daar wel gewoon op werkt. En waarom stappen ze niet gewoon over op Tribler?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/12, 19:56:10 door crashit »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #14 Gepost op: 2012/04/12, 20:16:16 »
Dus al die lange draadjes op dit forum over RTL-filmpjes die niet afspeelbaar zijn op Linux zijn onzin...
dat zeg ik niet, maar ik heb het enkel over RTL XL, en die werkt bij mij toch wel prima op linux.

Hier zegt RTL XL dat ik Silverlight nodig heb en in die draadjes op dit forum wordt dat ook gezegd. Je kan best gelijk hebben, maar voor mij en een hoop anderen werkt het dus niet op Linux.

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #15 Gepost op: 2012/04/12, 20:17:20 »
Ja ach, niet zo'n handige actie van RTL, maar zoveel Linux-gebruikers zijn er nu ook weer niet in Nederland (w.s. zo tussen de 150.000 à 200.000). En die er zijn hebben meestal ook nog wel ergens een Windows-installatie waar ze uitzendinggemist op kunnen kijken. Daarnaast zijn er vast een heleboel mensen die niet per se naar RTL XL hoeven te kijken (zoals ondergetekende). Bij elkaar is dat dus niet zo'n enorme doelgroep en zijn de kosten om voor die doelgroep wat in de lucht te houden hoger dan de opbrengst ervan... Goede keus natuurlijk, van RTL.

Als Silverlight niet zo'n enorme resourcevreter zou zijn waar oudere computers de grootste moeite mee hebben terwijl Flash daar wel gewoon op werkt. En waarom stappen ze niet gewoon over op Tribler?

Nee, Flash is geen resource hogger ??? Ik heb te weinig ervaring met Silverlight om ove resources te praten, maar ik heb jarenlange ervaring met Flash en als 1 webplugin veel resources vraagt dan is het Flash wel. Adobe Flash, wel te verstaan.

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #16 Gepost op: 2012/04/13, 23:32:51 »
Ja ach, niet zo'n handige actie van RTL, maar zoveel Linux-gebruikers zijn er nu ook weer niet in Nederland (w.s. zo tussen de 150.000 à 200.000). En die er zijn hebben meestal ook nog wel ergens een Windows-installatie waar ze uitzendinggemist op kunnen kijken. Daarnaast zijn er vast een heleboel mensen die niet per se naar RTL XL hoeven te kijken (zoals ondergetekende). Bij elkaar is dat dus niet zo'n enorme doelgroep en zijn de kosten om voor die doelgroep wat in de lucht te houden hoger dan de opbrengst ervan... Goede keus natuurlijk, van RTL.

Als Silverlight niet zo'n enorme resourcevreter zou zijn waar oudere computers de grootste moeite mee hebben terwijl Flash daar wel gewoon op werkt. En waarom stappen ze niet gewoon over op Tribler?

Nee, Flash is geen resource hogger ??? Ik heb te weinig ervaring met Silverlight om ove resources te praten, maar ik heb jarenlange ervaring met Flash en als 1 webplugin veel resources vraagt dan is het Flash wel. Adobe Flash, wel te verstaan.
Minder dan Silverlight :P Maar je hebt gelijk, Flash is ook een resourcevreter :) Waarom stapt RTL XL gewoon niet over op HTML 5? Werkt stukken beter...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Tom

  • Lid
Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #17 Gepost op: 2012/04/14, 09:49:23 »
RTL XL  totaal geen interesse in die zender dus ze doen maar.
TV kijken doe ik op mijn tv via sateliet heb daar dus geen pc voor gekocht.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #18 Gepost op: 2012/04/14, 09:58:49 »
Ja ach, niet zo'n handige actie van RTL, maar zoveel Linux-gebruikers zijn er nu ook weer niet in Nederland (w.s. zo tussen de 150.000 à 200.000). En die er zijn hebben meestal ook nog wel ergens een Windows-installatie waar ze uitzendinggemist op kunnen kijken. Daarnaast zijn er vast een heleboel mensen die niet per se naar RTL XL hoeven te kijken (zoals ondergetekende). Bij elkaar is dat dus niet zo'n enorme doelgroep en zijn de kosten om voor die doelgroep wat in de lucht te houden hoger dan de opbrengst ervan... Goede keus natuurlijk, van RTL.

ik noem in mijn mail ook android, IOS, BSD syllable, solaris en een nintendo wii (met opra-browser), oftewel ELK systeem waar silverlight niet op werkt...
dus de linux-gebruikers kunnen er dan maar 150.000 à 200.000 zijn, daarnaast zijn nog vele anderen die buitengesloten worden.

bovendien krijgt silverlight straks alleen nog maar een update voor internet-explorer, wat opnieuw een enorme groep buitensluit...

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #19 Gepost op: 2012/04/14, 10:22:27 »
iOS gaat sowieso niet op niek want daar heeft RTL al een app met eigen implementatie voor.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #20 Gepost op: 2012/04/14, 11:42:57 »
@Wanda:
Prima. Ik heb ook geen interesse om naar veel van dat soort programma's. Ik heb echter een tiener dochter die wel naar dat soort programma's kijkt en dan dus XP op moet starten ipv Ubuntu. Vaak kijkt de op de PC omdat een programma te laat begint om af te kunnen (mogen) kijken of omdat ze haar huiswerk eerst af moet maken voordat ze TV kan gaan kijken.

Ik zie Crashit een aantal van 150.000 tot 200.000 noemen. Als dat huishoudens zijn dan kun je er natuurlijk wel een vermenigvuldigingsfactor op loslaten wat het tot een aanmerkelijk grotere potentiële gebruikersgroep maakt. (Geen idee of smartphoneusers naar RTL XL kijken op hun mobiel -of tablet- maar die groep heeft dan ook een probleem.) Als de cijfers die Crashit de gehele markt betreft dan is het maar een heel klein aandeel.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #21 Gepost op: 2012/04/14, 11:53:04 »
"Geen idee of smartphoneusers naar RTL XL kijken op hun mobiel -of tablet- maar die groep heeft dan ook een probleem."

Die groep is ook al kleiner aangezien RTL XL een eigen app met eigen implementatie heeft voor iOS-gebruikers. Android op smartphone, alla. Maar Android op tablet is nog zeer klein. Dusja...
Verder ben ik het wel met je eens.

Offline Suns

  • Lid
Re: RTL XL wil over op silverlight
« Reactie #22 Gepost op: 2012/04/14, 12:23:33 »
Ik heb ook al heel wat mailtjes naar RTL gestuurd maar ze hebben nog geen eens het verzoen om een mailtje terug te sturen , dus voor mij gewoon geen RTL meer ik heb me erbij neergelegd.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039