Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Leesfouten  (gelezen 2289 keer)

tondezwart

  • Gast
Leesfouten
« Gepost op: 2008/07/17, 14:24:02 »
Ik heb al diverse keren xubuntu gedownload, van verschillende mirrors, maar elke keer als ik de image brand op een CD geeft de controle een reeks leesfouten.Installeren van xubuntu op een laptop levert dan ook niets anders op dan een ellenlange lijst leesfouten. Hoe kom ik aan een iso bestand, of en kant en klare CD van xubuntu, zonder fouten?  Kan iemand mij dat vertellen?

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Leesfouten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/17, 14:29:18 »
Op welke snelheid heb je de cd's gebrand? Een snelheid tussen 4x en 8 x werkt het best.

Leesfouten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/17, 14:34:36 »
Of nog slomer.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Leesfouten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/17, 14:36:48 »
Bij nog langzamere snelheden win je niet aan kwaliteit, maar duurt het wel veel langer.

tondezwart

  • Gast
Leesfouten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/17, 19:43:08 »
Citaat van: Kiwinote
Op welke snelheid heb je de cd's gebrand? Een snelheid tussen 4x en 8 x werkt het best.
Ik gebruik Nero 7.  Bij de optie "Een image branden naar CD"kun je geen brandsnelheid veranderen.  Die wordt automatisch ingesteld op 15 x

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Leesfouten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/17, 19:49:46 »
Dan kun je het beste even een andere programma proberen waar je de brandsnelheid wel omlaag kunt zetten: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/ubuntubranden/

tondezwart

  • Gast
Leesfouten
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/17, 21:07:24 »
Kiwinote, ik heb dat brandprogrammaatje gedownload en zal het hiermee nogmaals proberen te branden.  bedankt voor de tip...

Millenniumbaby

  • Gast
Leesfouten
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/17, 21:20:11 »
Tijdens bakken van elke CD alles uit zetten.
Verder lage snelheden maken minder foutjes en eerst de lege testen voor je gaat bakken.
Ook na het bakken eerst testen want je kunt slechte spindel hebben gekogt.
Mijn Opa doet het ook zo en dan gaat het beter.
doei en succes.

tondezwart

  • Gast
Leesfouten
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/18, 16:30:28 »
Inmiddels heb ik geprobeerd de gedownloade iso te branden met het iso brandprogrammaatje wat op deze site staat aanbevolen. Maar ook dat gaf hetzelfde resultaat. Zoveel leesfouten dat het 10 minuten duurt voordat de errorlijst stopt en de installatie afgebroken wordt. Het iso brandprogramma staat vast op brandsnelheid 10 x  en kan niet ingesteld worden op een lagere waarde.  Toch vreemd, want ik het Ubuntu en Kubuntu wel op een installatieschijf gekregen en met xubuntu wil het maar niet lukken, ook niet op een andere computer.

Leesfouten
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/18, 17:15:59 »
Kreeg je toevallig dit bericht?
Citaat
[Errno 5] Input/output error

This particular error is often due to a faulty CD/DVD disk or drive, or a faulty hard disk. It may help to clean the CD/DVD, to burn the CD/DVD at a lower speed, to clean the CD/DVD drive lens (cleaning kits are often available from electronics suppliers), to check whether the hard disk is old and in need of replacement, or to move the system to a cooler environment.
Die kreeg ik in ieder geval steeds met goede cd'tjes en toen lag het aan mijn Ram geheugen...
In  mijn geval kon mijn moederboord het 512MB kaartje niet aan en zag hem als 256MB.. Ubuntu zag hem  waarschijnlijk als 512MB waardoor het met elkaar botste,

Het kan een beschadigd ram kaartje zijn, probeer eens Memory check ofzo?

EDIT:
Oh tijdens het branden geeft hij het aan?
Probeer het eens met CloneCD of Burn4Free?
Ook deepburner kan je het mee proberen ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Leesfouten
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/18, 17:24:57 »
Citaat van: Kiwinote
Op welke snelheid heb je de cd's gebrand? Een snelheid tussen 4x en 8 x werkt het best.
Ik zal je eerlijk vertellen, ik brand mijn cd's, met Ubuntu erop, xubuntu of wat dan ook volle poele en heb ontdekt dat ik minder cd's verknoei dan als ik hem langzaam brand. Raar maar waar !
Ubuntu user#: 24352

NLsandman

  • Gast
Leesfouten
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/18, 19:20:17 »
Het kan ook aan de kwaliteit cdr's liggen dus probeer eens een ander merk.

tondezwart

  • Gast
Leesfouten
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/18, 20:52:55 »
Citaat van: NLsandman
Het kan ook aan de kwaliteit cdr's liggen dus probeer eens een ander merk.
Dit bleek het juiste advies te zijn.  Ik heb nu een CD-RW van de ALDI gebruikt i.p.v. een SONY en nu werden er bij de verificatie door NERO geen fouten geconstateerd.
Iedereen bedankt voor de hulp.

Ton

Leesfouten
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/18, 21:47:52 »
Voor CD's raad ik je aan ze via bv www.opus.nl uit duitsland te bestellen, in duitsland zijn ze spotgoedkoop: 100 cd's voor 15 euro, een paar euro verzendkosten en 3 dagen levertijd, doen wij thuis altijd, werkt fantastisch ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?