Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vastloper tijdens downloaden  (gelezen 560 keer)

markus24

  • Gast
Vastloper tijdens downloaden
« Gepost op: 2008/03/12, 21:08:06 »
Hallo,

Ik heb een klein vraagje, teminste dat hoop ik. Ik heb vandag opnieuw Ubuntu op mijn pc gezet en alles werkt voor het eerst maar natuurlijk niet zonder problemen. Ubuntu loopt elke keer vast wanere ik wil downloaden, ik wil bv amsn erop zetten via de add/remove en wil graag de nieuwe updates binnen halen alleen zodra hij gaat downloaden loopt hij vast en kan ik niks meer. Ik moet dan de k\nop van de pc gebruiken om hem uit te zetten en hem te restarten. Weet iemand wat dit kan zijn? Hiervoor heeft het internet het altijd gedaan met de zelfde wifi kaart. Het enige wat ik gedaan heb is er vanmiddag een nieuwe gforce kaart in gezet en een nieuw beeldscherm gekocht en eropnieuw Ubuntu op gezet.

Alvast bedankt! Gr. Mark

Vastloper tijdens downloaden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/12, 21:19:20 »
ctrl+alt+F1 (uit grafische mode)

inlognaam geven
wachtwoord geven
sudo apt-get upgrade

helpt dit?

Als softwarepakketlijst naar de kloten is zal je een commando (iets in trant van "dpkg configure")  voorgesteld worden dat je dan moet uitvoeren om de softwarepakketlijst te herstellen

ctrl+alt+F7 (om terug naar grafische mode te gaan)
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

markus24

  • Gast
Vastloper tijdens downloaden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/12, 21:25:33 »
Ik denk dat ik net het probleem gevonden heb.. ik heb mijn nieuwe gforce kaart de juiste drivers gegeven maar die blijken daarop te storen ofzo want als ik de driver van de videokaart verwijder dan loopt hij wel door bij het downloaden van bv updates..  heb speciaal een nieuwe videokaart gehaalt voor ubuntu dus ik hoop dat ik het nog werkend krijg:P  het gaat trouwens om een gforce fx5500. deze loopt bij een vriend van mij heel goed bij ubuntu.