Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schermverlichting gaat uit tijdens installeren Ubuntu 12.4 en 12.10  (gelezen 968 keer)

Offline Snijworst

  • Lid
Ik heb een Acer Aspire 5336 met daarop Win7. Hier wil ik Ubuntu naast zetten als dualboot.

Ik heb hem  gedownload en gebrand. De cd (12.04) of dvd (12.10) gaat in de drive, opstarten vanaf de speler en een taal kiezen.

Tot zover gaat alles goed. Hierna echter gaat de schermverlichting van de laptop uit, maar dan ook helemaal uit.

Niets meer te zien.

Waar ligt dit aan en hoe los ik het op?


Offline Snijworst

  • Lid
Re: Schermverlichting gaat uit tijdens installeren Ubuntu 12.4 en 12.10
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/28, 10:22:40 »
Citaat
Krijgt u geen bureaublad te zien, maar slechts een zwarte terminal met boodschappen in witte letters?

Nee.

De schermverlichting gaat uit. Feitelijk is er dus wel beeld, ik zie het alleen niet. Ik heb hier al eerder over gepost.
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/install-ubuntu-beeldscherm-verlichting-gaat-uit-laptop/msg837382/#msg837382
Ik kwam er achter dat er beeld was toen de zon vol op het scherm scheen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Schermverlichting gaat uit tijdens installeren Ubuntu 12.4 en 12.10
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/28, 10:27:15 »
In het draadje waar je naar verwijst, heb ik je destijds al aangeraden om eens het BIOS in te duiken. Heb je dat al geprobeerd?

Offline Snijworst

  • Lid
Re: Schermverlichting gaat uit tijdens installeren Ubuntu 12.4 en 12.10
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/28, 19:16:30 »
Heb ik destijds al gedaan en nu nogmaals voor de zekerheid.  "Brightness Mode Control" komt in mijn bios niet voor. Ik denk dat ik Ubuntu installeer terwijl de laptop met een hdmi-kabel aan de tv hangt. Zo kan ik iig op tv zien wat ik doe...

Bedankt voor t meedenken...

Offline Snijworst

  • Lid
Re: Schermverlichting gaat uit tijdens installeren Ubuntu 12.4 en 12.10
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/31, 08:21:27 »
De laptop met een hdmi-kabel aan de tv gehangen en opgestart vanaf de dvd zonder te installeren.

Het beeld op de laptop heb ik gemirrored naar de tv. Op de laptop heb ik hetzelfde beeld als op tv maar nog altijd zinder schermverlichting. Met de FN-toets en pijltje rechts op het toetsenbord kan ik de helderheid voluit zetten, maar dit heeft geen enkel effect op het beeldschermverlichting, ook niet zonder de hdmi kabel

Ik geef het op en wacht op Windows 8...

Bedankt voor t meedenken.

Offline Coffeepad

  • Lid
Re: Schermverlichting gaat uit tijdens installeren Ubuntu 12.4 en 12.10
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/31, 10:47:05 »
Toch jammer dat je de door mij genoemde oplossing niet hebt geprobeerd zoals ik in je vorige draadje al aangaf.
Ik beschik over dezelfde videokaart en ervaar dus dezelfde problemen .....

Lekker wachten op windows 8 dan maar ..

Offline Snijworst

  • Lid
Re: Schermverlichting gaat uit tijdens installeren Ubuntu 12.4 en 12.10
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/31, 14:43:35 »
Je oplossing gaat ongetwijfeld werken maar gaat ook mijn linux-pet zwaar te boven. De terminologie is voor mij absolute abracadabra...  :-[