Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu netbook remix 9.04 op EeePc 701 4G (opgelost)  (gelezen 2035 keer)

DeGrijze

  • Gast
Ubuntu netbook remix 9.04 op EeePc 701 4G (opgelost)
« Gepost op: 2009/04/24, 09:38:11 »
Vraagje zijn er meer EeePc 701 4G bezitters die de (huidige) laatste versie Ubuntu netbook remix 9.04 geinstalleerd hebben op hun EeePc 701 4G?
En valt het u dan ook op dat de EeePc 701 4G zich onder de normale standaard ubuntu 9.04 desktop prima draaid maar als je omschakeld naar de Ubuntu netbook remix mode/desktop het net is of je op een zwaar ondermaatse computer aan het werk bent alles gaat traag (beeld opbouw en overgangen)
Op zich is de EeePc 701 4G ruimschoots voldoende om met Ubuntu 9.04 te werken, het is iets in de huidige netbook remix schil dat er zorg voor draagt dat alles zeer traag op gebouwd word.

Gerard

Edit:
Met de hier aangebrachte oplossing draaien alle aanwezige EeePc types nu netjes en strak onder Ubuntu 9.04 netbook remix
Geweldig

« Laatst bewerkt op: 2009/04/24, 19:01:10 door Gerard »

Offline lizardman

  • Lid
Re: Ubuntu netbook remix 9.04 op EeePc 701 4G
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/24, 09:59:08 »
De minimum systeemneisen voor UNR zijn:
Citaat
Minimum hardware requirements:

    * Processor: Intel® Atom™ processor
    * RAM: 512 MB
    * Storage: 4 GB Flash disk (SSD) or hard disk

Bron:http://www.canonical.com/projects/ubuntu/unr

De EeePc701-4G is helaas nog niet voorzien van een Atom.
Dus ze hebben de EeePc701-4g niet in gedachte gehad bij het maken van UNR.

Maar er is wel een nieuwe Easy-Peasy (1.1). Easy-Peasy 1.0 loopt hier op een 701-4G En die loopt wel mooi soepel. En er zit een Easy-Peasy 2.0 aan te komen.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

DeGrijze

  • Gast
Re: Ubuntu netbook remix 9.04 op EeePc 701 4G
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/24, 10:13:43 »
Wel opzich voldoet mijn EeePc701 ruim schoots aan de gestelde eisen op inderdaad de CPU unit na dan.
Maar heb toch zo mijn twijfels over de laatste UNR versie van Ubuntu, daar mijn vrouw met haar EeePc 1000H die wel voorzien is van de vereisde CPU unit (en meer dan voldoende geheugen en schijf ruimte) exact het zelfde probleem heeft als ik in mijn eerste poosting beschreven heb.
Kortom het ligt dus duidelijk aan de laatste UNR versie van Ubuntu.
Heb destijds ook mijn ervaringen met de EasyPeasy 1 dit draaide opzich zeker niet slecht, en denk er dan ook na om over te stappen na de EasyPeasy 1 release.

Gerard

Offline lizardman

  • Lid
Re: Ubuntu netbook remix 9.04 op EeePc 701 4G
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/24, 10:23:08 »
Met UNR van 9.04 op de Asus EeePc heb ik geen ervaring, maar heb hem wel op een Acer Aspire One lopen en daar kan ik eigenlijk alleen maar van zeggen dat ie mooi soepel loopt... Het is dus blijkbaar sterk afhankelijk van welke hardware je hebt.

Nu Easy-Peasy 1.1 uit is gebracht wordt de aandacht volledig gericht op Easy-Peasy 2.0 en die zal gebouwd zijn op Ubuntu 9.04. Dat wordt dus nog even geduld oefenen.. ;) maar er is een goede kans dat er wel aandacht aan besteed wordt dat ie ook goed op een 701-4G moet lopen.


*edit*
Overigens zou het trage gevoel mogelijk te maken kunnen hebben met de grafische kaart van je computer.
De EeePc's zijn als ik het goed heb voorzien van Intel grafische kaartjes en daar zijn een paar opmerkingen over bij de release notes van Jaunty

Op mijn reguliere Acer laptop die ook een Intel grafische kaart heeft heb ik de "AccelMethod" "UXA" methode toegepast en dat gaf aanmerkelijk beter prestaties. Van de beschreven kans op instabiliteit heb ik tot nu toe -gelukkig- nog niets gemerkt.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/24, 10:30:30 door lizardman »
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline vds

  • Lid
Re: Ubuntu netbook remix 9.04 op EeePc 701 4G
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/24, 10:32:07 »
op mijn acer aspire one draait dit zeer goed.niets op aan te merken
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu netbook remix 9.04 op EeePc 701 4G
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/24, 10:38:02 »
op mijn acer aspire one draait dit zeer goed.niets op aan te merken

+1

UNR 9.04 draait zelfs zo goed op mijn Acer Aspire One 150 en 110, dat ik mijn instructiepagina helemaal daarop heb toegesneden: http://sites.google.com/site/computertip/aa1

Ik vermoed trouwens dat je met een Atom-processor beter uit bent met de "echte" UNR, dan met de gewone generieke Ubuntu waarin je het UNR-pakket hebt geïnstalleerd. Pas dan heb je het maximale rendement van de speciale aanpassingen "onder de motorkap", denk ik.

Maar als je een netboekje hebt met een andere processor, geen Intel Atom dus, dan kun je juist weer beter voor de generieke Ubuntu 9.04 kiezen, en eventueel het UNR-pakket achteraf installeren.

DeGrijze

  • Gast
Re: Ubuntu netbook remix 9.04 op EeePc 701 4G
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/24, 11:25:23 »
*edit*
Overigens zou het trage gevoel mogelijk te maken kunnen hebben met de grafische kaart van je computer.
De EeePc's zijn als ik het goed heb voorzien van Intel grafische kaartjes en daar zijn een paar opmerkingen over bij de release notes van Jaunty

Op mijn reguliere Acer laptop die ook een Intel grafische kaart heeft heb ik de "AccelMethod" "UXA" methode toegepast en dat gaf aanmerkelijk beter prestaties. Van de beschreven kans op instabiliteit heb ik tot nu toe -gelukkig- nog niets gemerkt.


Kerel je bent de reddende engel, met de hier aangebrachte oplossing draaien alle aanwezige EeePc types nu netjes en strak
Geweldig

Offline lizardman

  • Lid
Re: Ubuntu netbook remix 9.04 op EeePc 701 4G
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/24, 13:07:45 »
Haha.. je bent de eerste vandaag die me een engel noemt.. :P
Als het probleem is opgelost, zou je dan de topic als opgelost willen markeren? Aldus:http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost-39838/

Bedankt ;)


Citaat
Van Pjotr,
Ik vermoed trouwens dat je met een Atom-processor beter uit bent met de "echte" UNR, dan met de gewone generieke Ubuntu waarin je het UNR-pakket hebt geïnstalleerd. Pas dan heb je het maximale rendement van de speciale aanpassingen "onder de motorkap", denk ik.

Dat vermoeden had ik ook en ben op zoek gegaan naar informatie hieromtrent. Maar ik kan niet ontdekken wat er in de 'echte' UNR anders zou zijn 'onder de motorkap', buiten de voor UNR (en de Atom CPU) speciaal toegesneden pakketten die ook meegeïnstalleerd worden met het ubuntu-netbook-remix meta pakket.

Als jij hierover meer weet hou ik me zeer aanbevolen ;-)

« Laatst bewerkt op: 2009/04/24, 13:24:48 door lizardman »
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)