Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: C++ boek en standaard versie van 2009  (gelezen 1095 keer)

roelof92

  • Gast
C++ boek en standaard versie van 2009
« Gepost op: 2009/01/29, 21:39:23 »
Hallo,

Ik leer sinds kort C++ in het boek C++ Primer Plus (fifth edition). Het boek gaat over het C++ van de ISO/ANSI Standardization uit 2003, ik zit met een probleem aangezien ik nu dus de huidige versie leer maar zodra ik het boek uit heb en de nieuwe standaard versie uitkomt aan het eind van het jaar kunnen er dus dingen veranderen, hoe kan ik dit het beste aanpakken het lijkt me nutteloos om een totaal nieuw boek te kopen als ik de taal al onder de knie heb puur omdat de taal wat aangepast is, hoe kan ik het beste de 2009 standardization leren als die uitkomt?

Mvg,
Roelof

Piet Vanraad

  • Gast
Re: C++ boek en standaard versie van 2009
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/29, 21:59:42 »
Lees nu inderdaad de "C++ Primer" uit. Maak alle oefeningen!

Wanneer je klaar bent (met alle oefeningen), is Stroustrup ook klaar met zijn boek "The C++ Programming Language" up te daten. Koop dan die boek, lees die en vergeet natuurlijk niet al zijn oefeningen te maken. Mijn favoriete oefening was die om eens een andere (gesproken) taal te lezen. Maak je geen zorgen, deze staat niet in één van de eerste hoofdstukken.

Mocht het zijn dat Stroustrup zijn boek nog niet heeft aangepast aan de 2009 standaard, leer dan in tussentijd een andere programmeertaal. Het is net door andere talen te leren dat je beter wordt in de taal die je nu gebruikt.

Veel plezier ermee. Vergeet niet alle oefeningen te maken.

roelof92

  • Gast
Re: C++ boek en standaard versie van 2009
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/30, 11:33:31 »
Ja maar The C++ Programming Language van Bjarne Stroustrup is voor zover ik weet uitgegeven in 1997 en dus compitable met de ANSI/ISO Standard van 1998, is er niet een soort technische handleiding die alles wat je nodig hebt heeft voor een overstap van ANSI/ISO 2003 naar ANSI/ISO 2009?

Offline muksie

  • Lid
Re: C++ boek en standaard versie van 2009
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/30, 12:20:21 »
Het is voor zover ik weet de bedoeling dat C++09 nagenoeg 100% compatible is met eerdere versies. Als je de taal nu aan het leren bent, zou ik me niet druk maken om volgende versies van de taal. De C++09 ondersteuning van GCC is ook nog experimenteel. Wel kun je wanneer je de basis eenmaal onder de knie hebt, wikipedia er even bij pakken om te zien wat er allemaal in C++09 verandert gaat worden en dingen die veroudert zijn, niet meer gebruiken.

Ook GCC zal waarschijnlijk tot in de lengte der dagen nog wel de mogelijkheid hebben om 'verouderde' code te compileren, dus code die niet aan C++09 voldoet.