Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: speech-to-text  (gelezen 353 keer)

speech-to-text
« Gepost op: 2016/11/06, 19:37:21 »
Beste mede-nixers,

Ik zoek een speech-to-text programma in verband met een boek dat ik wil gaan schrijven en het keyboard van mijn splinternieuwe Lenovo G70-80 is erg onwillig.
Mogelijk is dit onderwerp al ter sprake geweest, maar ik kon zo snel geen posts erover vinden.
Elke tip is van harte welkom.

Antoine
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Re: speech-to-text
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/06, 19:49:43 »
Je zou het hier mee kunnen proberen:
https://talktyper.com/
Maar mss is dat niet wat je zoekt.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: speech-to-text
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/06, 20:52:42 »
Ik ben wel eens serieus bezig geweest met Dragon Naturally Speaking. Dat was lang geleden en ik vond het behoorlijk knudde. Maar de tijd vliegt, dus wie weet.

Ik vond dit mooie uitgebreide overzicht: https://wiki.archlinux.org/index.php/Speech_recognition. Nou uitproberen natuurlijk. De Speech Chrome app lijkt me wel wat, gezien hoe een en ander nog aardig werkt in een Android mobieltje.

Hou ons op de hoogte!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: speech-to-text
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/06, 22:10:05 »
@Pederoco:
   Talktyper is niet precies wat ik nodig heb, maar voorlopig stoei ik er even wat mee. De lengte van de in te voeren tekst lijkt tamelijk beperkt.
@Just
   Moet eerst even die hele massa informatie over me heen laten komen, maar mogelijk zit er wel iets in dat het wint van talktyper.
Aan de slag kan ik iig wel nu, bedankt heren
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: speech-to-text
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/06, 22:32:41 »
Hoi,

Ja, dat je dit klusje niet meteen geklaard krijgt is wel heel logisch. Rustig aan maar. Vooral voor de mensen met een nare handicap bij het typen is het wel aan de andere kant wel fijn te weten wat er tegenwoordig kan en die kennis te delen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: speech-to-text
« Reactie #5 Gepost op: 2016/11/07, 10:02:46 »
Hai ekhnaton,

In Google Docs onder de browser Chrome zit een goede spraakherkenning, ook voor Nederlands.
Je hebt dan dus een werkende internetverbinding nodig en je werkt direct in Google.

Alleen de interpunctie werkt niet in het Nederlands.
Daar moet je dan een codewoord voor inspreken en die later met de zoek- en vervangfunctie vervangen.

Text-to-speech kost inderdaad veel tijd, zoals Just ook al aangeeft.
En je moet heel duidelijk en rustig praten, met een microfoon.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: speech-to-text
« Reactie #6 Gepost op: 2016/11/07, 11:19:15 »
Hoi Kirstie,

Google Docs? Ha, dat ga ik eens proberen!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: speech-to-text
« Reactie #7 Gepost op: 2016/11/07, 23:38:32 »
een boek dat ik wil gaan schrijven en het keyboard van mijn splinternieuwe Lenovo G70-80 is erg onwillig.

Ga je er onderweg mee werken? Of based?
Als je thuis gaat schrijven kun je ook een extern toetsenbord inpluggen. Eventueel zelfs een ergonomische.
Extern is meteen ook stukken beter voor je schouders en bijbehorende spieren dan een laptoptoestenbord, en dan kun/mag je ook langer door werken.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: speech-to-text
« Reactie #8 Gepost op: 2016/11/08, 00:02:24 »
@ Partyrabbit (e.a.)
de bedoeling is dat ik zowel op locatie (interviews) als thuis ermee kan werken.
Jammer genoeg heb ik geen dual-boot met Win10, want dan kon ik de Dragon-soft-  en hardware gebruiken, maar op de een of andere  manier heeft ubuntu 16.04.1 de zaak totaal overgenomen n kan ik niet meer in dat Micro Shaft opsys komen. Dan kon ik ook Irfanview weer gebruiken (voor mij nog steeds Nr 1 wat betreft size vs quality)
Ik heb van de lui van die Dragon stuff wel een trial-versie gehad, die het mogelijk onder *nix-flavours zou kunnen doen.
Niettemin dank allemaal voor het mede gebruiken van jullie grijze cellen en witte materie onder jullie oververhitte hersenpannen .

Antoine
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)